Mi történhet az autóval ha nagyon elkopott a gumi rajta?
Figyelt kérdés
Lassan vége a nyárnak, egy hosszabb útra megyek az autóval (Németország) viszont a Michelin nyári gumikon már kevésba futófelület de most nincs nagyon pénzem (100 ropi) új nyári szettre, ezt a hónapot még kibírja? Mi történhet a gumival szétdurranhat?
Örülök, hogy ennyire komolyan veszed a biztonságot, de szívesen megnéznék egy statisztikát.Vajon milyen arányú azoknak az átlagos közúti vezetőknek a száma, akik az 5-5.5mm közötti profilmélységű gumikat eldobálják?
Persze, ahány ház, annyi szokás.
A ren delet által előírt 1.6mm mélységről írt minősítésedet, meg sem merem hallani. ;)
2015. szept. 1. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
12/23 anonim válasza:
Én örülök hogy lecserélik az 5-6 milis gumikat ez nagyon üdvözlendő. Így legalább tudok venni mindig olcsón használtgumit ami még kiszolgál vagy 2-3 évig :)
2015. szept. 1. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
13/23 anonim válasza:
Aquaplaning gyerekek...
De vegyétek a lefutott gumikat ha nektek az jó:)
2015. szept. 1. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
14/23 anonim válasza:
Én nem szoktam cserélgetni évszakonként a gumit. Téli van rajta egyfolytában. Talán 6-8%-al eszik többet a kocsi nyáron, ha téli gumival megy, 8-10 éve alatt amúgy is elöregszik, így havi 3000km alatt kidobott pénz.
2015. szept. 1. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
15/23 anonim válasza:
Levezettem kb félmillió km-t olyan esőkben is amiért mások félreálltak ,ilyen olyan rissz rossz gumikkal bőven 5mili alatt is ,de talán ha 2x éreztem felúszási veszélyt, de az is csak érzés volt: kis libegés kormányelkönnyülés és egyből visszavettem a tempót és megszűnt a dolog. Az egész a sebességtől függ, ha szakad az eső nem kell 200al veretni,hanem szépen vissza kell venni. Akinek fontos az állandó száguldás ,határhelyzetben autózás,oké vegyen évente új gumikat.
2015. szept. 1. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
16/23 veterán vas válasza:
Hasonlóak a tapasztalataim mint az előttem szólónak.
A vízensiklás jelenséghez -ha jól tudom- jelentős vastagságú és összefüggő vízréteg szükséges és ugyan csak jelentős tempó. Szóval, ha "annyira" áll a víz és továbbra is jóval 100 fölött akar valaki autózni, akkor számolhat ezzel a jelenséggel.
Viszont ilyen esetben még az 5mm fölötti mintázattal is irányíthatatlan az autó.
2015. szept. 1. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
17/23 anonim válasza:
Az aquaplaning nem csak 100 felett fordulhat elő, pont az említett profilmélység elég meghatározó lehet. A futófelület és a talaj közül a profil vezeti ki a vizet. Ugye ha nincs profil akkor nincs ami elvezesse a vizet.
Persze lehet okoskodni, hogy meg lehet oldani. Persze amikor olyanok a körülmények, de mondjuk amikor manőverezni kell az már kicsit más tészta...
2015. szept. 1. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
18/23 anonim válasza:
Én a 255-ös PZero-kat 2 mm-ig leszoktam koptatni, pont tegnap mértem, a hátsó gumik 2,1 mm-ek, az elsők 2,3 mm, 52 000 km van bennük március óta. Ha elérik a 2 mm-t, akkor kerülnek le. Elég sokat megyek szakadó esőben autópályán, de még soha nem úszott meg az autó, mondjuk összkerekes az Alfa.
2015. szept. 1. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
19/23 veterán vas válasza:
Más és más megközelítésből, de végül szinte ugyan az szűrhető le a válaszokból: 5-5.5mm profilmélységű gumit lecserélni pazarlás.
Természetesen aki megteheti, élhet kedvére, pazarló módon. :)
2015. szept. 1. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
20/23 anonim válasza:
így van Veterán vas, hülyeség lecserélni, persze nem mindegy hogy egy darabonként 65 000 ft-os Pirelli Pzero-t koptatunk le 2 mm-ig mert az még ott is tapad, sőt kipréseli maga alól a vizet, egy olcsó rossz minőségű gumi meg már 4-5 mm-nél is küszködik és szar.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!