Simson s51 motoromat szeretném tuningolni, egy ilyen hengerrel milyen módosítások kellenek?
Tavaszra szeretnék vele elkészülni, tehát nem sürgős, de rendesen szeretnék utánajárni és mindent megvenni hozzá. Szinte ingyen szereztem egy 51-es 4 sebességes blokkot, de nem tudom, hogy milyen állapotú, így maga a blokközép, ami ér számomra valamit.
Kiindulási alapnak ezt néztem ki: [link]
Ehez maratni kell a blokkot, kell tervezett kipu, én arra gondoltam, hogy kap egy 5 sebességes váltót, gondolom új erősített főtengely új csapágyakkal és szimeringekkel, kellene egy karburátor is hozzá (dellortóra gondoltam), gyújtás is, de azt nem tudom, hogy jó-e a babetta gyújtás, vagy vegyek VAPE gyújtást, könnyített kuplungkosár is kellene. Meg még egy tárcsafékes első villára is gondoltam, mert egy ilyen motort meg is kell állítani :D Mi kellhet még és miből milyen ajánlott? Nagy részét nem én akarom csinálni, csak a vázat akarom én homokszórni és lefesteni, de a motorikus részét másra bíznám. MI kellhet még ezeken kívül?
Tudom, hogy akire rábízom, tudni fogja, de nem ismerek olyat, aki meg tudná csinálni és nem akarom, hogy egy idegen ember átvágjon. Mi kell egy ilyen 90-100 ccm-es 6 felömlős hengerhez?
Még egy kérdés, nem fog egy ilyen túlmelegedni így, hogy sokszor olyan erős lesz, mint amilyennek gyárilag tervezik?
Régóta terveztem már egy tuning Simsont csinálni, de a gyári állapotú s51-esemet nem akartam átfaragni, de most szereztem 20ezer forintért egy komplett Simsont üzemképtelen blokkal, ami ehhez a projekthez tökéletes, mert a blokkot amúgy is szét kell szedni.
Az, hogy pontosan milyen karbi kell és milyen kipufogó, azt nem tudom és nem is konkrétan a linkelt hengerhez ragaszkodom, csak nagvonalakban érdekelne, hogy mire is számítsak.
Ha valami olvasnivalót tudtok a témában, linkeket is szívesen veszek :)
nem lesz jó, úgy túl fog melegedni mint az állat, és ezt tapasztalatból mondom...
70-es 4 felömlős simsonom volt 7-8 ezres maximális fordulatszámmal, és 30 fok fölött már nem lehetett 5km-nél többet menni vele... nem véletlenül vízhűtésesek a 10 ezreket forgó újabb motorok, most egy sendám van, 9-11 ezer között forogva megy jól, vízhűtéses, és komolyabb hegymenet után ez is igencsak szeret melegedni...
azt ajánlom, alacsony fordulatú hengert csináltass rá, a gyári 5-6 ezret még bírja a hűtés, mert nem az űrtartalom miatt melegszik, hanem a nagyon magas fordulatszámtól, gyári fordulatszámon is el lehet érni 8-10 lóerőt egy 90-es hengerrel, és sokkal kényelmesebb lesz használni meglátod, egy 10 ezerre hangolt hengerrel egyszerűen nem tudsz lassan/kényelmesen menni, mert állandóan pörgetni kell mint a barom, emiatt nem igazán szeretem a sendát sem, kb 7 ezer alatt olyan döglöttebb mint egy babetta, 9 ezren meg 8,5 lóerő és megfutja a 90-et, nem jó a kihegyezett motor utcára
Számolj egy kicsit, megveszed ezt a buzerált 90/6-os hengert 37 000 ft-ért, terveztetsz és építettsz egy rezonátort ami kb. 30-40 000 ft és veszel egy dell'orto karburátort ami szintén 30 000 ft körüli összeg, ez eddig 100 000 ft körül van. Furatni kell a hengert, kell gyújtás, kuplungkosár, 5 sebességes váltó, tárcsafék, új kerék, villa, ez a másik 100 000 ft, plusz kell valaki aki ezt neked egybehozza, ő sem ingyen dolgozik. Plusz még sok minden amit nem írtam le.
Megéri neked 200 000+ ft egy ilyen szarra? Akármilyen übergéped van akkor is egy NDK-s simson marad. Abból a 200 000 ft-ból veszel egy normális motort ezt meg hagyod a fenébe
alapból nem szar a Simson, ha megvan hagyva olyannak amilyennek legyártották. Sima 50 köbcentis, gyári kipufogó és kész. Igy tökéletes. DE! Amikor felbuzerálják minden szarral hogy repesszen, akkor már nevetségessé válik az egész, elveszíti azt a retro-t amitől jó! Ráülsz, mész vele, leszálsz, kész, erre tökéletes ha normálisan rendve van rakva, 30 év után is megy, a simson erre volt gyártva, nem arra hogy 90-es hengerrel feltaknyolják meg vonyíttassák.
El kell gondolkozni sok mindenen egy ilyen taknyolás előtt, ott vannak a fékjei, maga a váz, a léghűtés, ezek mind olyan tényezők amik alkalmatlanok arra hogy egy 90-es henger rákerüljön, akinek van egy cseppnyi esze az tudja. Teszem fel ha egy ilyen léghűtéses csodagéppel szélárnyékban megy egy autósor után mert nem tudja megelőzni, pillanatok alatt vége a gépezetnek mert nincs hűtés, alapból sem bírja hűteni de így meg végképp. Ezenfelül van még kismillió dolog, de aki ért hozzá az tudja, szóval nem részletezem.
Nekem nem volt simson-om, nem is akarok mert amire én használom/használtam a motort, arra alkalmatlan. Aprilia-n nőttem fel, első Aprilia-m egy 1987-es AF1 volt (amely motor a mai napig patika állapotban van és megy), de ez az Aprilia megmaradt olyannak amilyennek gyártották, nem került rá nagyobb henger, a 95-100 km/h végsebességet gyárilag is elérte, ha meg kicsit piszkálta az ember akkor még fölé is ment gyári hengerrel. Aztán jöttek az RS-ek, de most nem ez a lényeg hogy nekem milyen motorom van meg volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!