Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ilyen esetben mit lehetett...

Ilyen esetben mit lehetett volna tenni, hogy ne fagyjanak meg az emberek a kocsiban?

Figyelt kérdés

Kollégám mesélte a 2 évvel ezelőtti márciusi havazást, mikor is az autópályán ragadt. Neki egy Astrája van az 1.3-as Fiat Multijet motorral. Azt mondta ez annyira takarékos, hogy alig ad meleget, mert kevés veszteséghőt termel. Alapjáraton pár óra alatt visszahűlt a víz még 1-es fokozaton is. És már csak langyos levegőt fújt be, pedig végig járt a motor. Így is fázott a kocsiban. A termosztát jó volt.

Mi lett volna a megoldás? Én azt mondtam, hogy adhatott volna néha gázt neki.

Vagy ez hülyeség?


2015. aug. 21. 19:22
 1/10 anonim ***** válasza:
megfagyni fagyban lehet. ha langyosat fúj a kocsi...
2015. aug. 21. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
22%

"mert kevés veszteséghőt termel"


Ezt ugye nem hitted el neki? Hogy termel kevesebb hőt? X mennyiségű üzemanyag elégetésével adott Y mennyiségű hő keletkezik, ha a hűtőben égeted is el. Amelyik motor alapjáraton ugyanennyit fogyaszt, az ugyanekkora hőt termel. Inkább digóék nem tudják bevinni az utastérbe! Mondjuk annyira minimál volt a költsévetés, hogy a blokk nem tartalmaz több alumíniumot annál, hogy épp azét nem essen és kihül a hideg környezetben mert nincs tömege, nincs mi tárolja a hőt.

2015. aug. 21. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
51%
Egyet értek a másodikkal. Konstrukciós hiba. Elcseszték úgy, ahogy van.
2015. aug. 21. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Alapból fix, hogy az üzemanyag égése során mennyi lesz a hő és mennyi fog jelentkezni nyomás formájában.


Amúgy meg, ha alapjáraton ketyeregteti a motort és nem 0 fokos levegőő jön be akkor már nem fagy meg az biztos.

2015. aug. 22. 04:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 cselez ***** válasza:

Vitába szállnék, mert a történet tökéletesen igaz! Nem csak az 1.3 multijet-re, hanem nagyon sok mai közös nyomócsöves dízel motorra igaz, hogy nagyon kevés maradványhőt termel, mivel kitűnő a hatásfoka.

Tehát alapjáraton ezek a motorok nem állítanak elő annyi hőt, hogy az utastér fűtését kemény hidegben ellássák!

Nem a hülye digók miatt, de a legtöbb autógyártó ezt úgy oldja meg, hogy elektromos fűtőellenállások vannak a fűtőradiátor elé beépítve a vízcsőbe. Ezek általában izzítógyertyák 4db. Ha a vezérlés érzékeli, hogy alacsony a hűtővíz hőfoka, akkor kivezérli az ellenállásokat és melegíti a hűtőfolyadékot.

Valószínűleg a kollégád autójában ez a rendszer nem működött. Pedig biztosan van benne.

2015. aug. 22. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
a jelenlgi legmodernebb dízelek hatásoka 42%, ami nagyon jó de ne vetítsünk, hogy nem marad elég hulladékhő...
2015. aug. 22. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 cselez ***** válasza:

Ha maradna elég hő, akkor mivel magyarázod a fűtőellenállásokat? Miért kell elektromosan fűteni a hűtőfolyadékot szerinted? Ja tudom "hülye digók"

Csak az a baj, hogy ez majdnem minden típusnál bevett eljárás.

2015. aug. 22. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

1. Gyorsabban érje el az üzemi hőfokot (nekem is van pedig 2000 turbo benzines kocsim van) és gyorsabban fűtsön.

2. Alapjáraton, ahol nagyon alacsony a fogasztás segítse (ha kell) a fűtést. Mondjuk -15 fokban. Minusz 2ben nem kell...

2015. aug. 22. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Találtam egy videót miszerint az 1.6 TDI fogyaszt 2dl gázolajat óránként. Akkor az 1.3 Mjet még ennyit se. Benzin motornál pedig kb. 5-7dl. Azért van különbség szerintem.

https://www.youtube.com/watch?v=jLPO3tB_KMo

2015. aug. 22. 12:31
 10/10 anonim ***** válasza:
Ez mondjuk valószínűtlen, liter körül fogyasztanak alapjáraton a motorok (ha nem megy légkondi és semmi egyéb nagyfogyasztó)
2015. aug. 22. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!