Az 1.9-es 2. 0 dízelmotoroknál már nem fogja vissza a teljesítményt a klíma?
1.4-es Mégane van a családban, amikor bekapcsolom a klímát érezni, hogy jelentősen visszafogja a teljesítményt.
Előzésnél, elindulásnál is észrevenni, hogy "elfogyott a kakaó".
Egy 1900-2000 köbcentis dízelnél is érezni, hogy döglődik klíma alatt, vagy azoknál már nem is lehet érezni, hogyha be van kapcsolva?
Attól függ miben van az 2 literes motor, mekkora annak a motornak a teljesítménye illetve mekkora teljesítményű a klímakompresszor.
Egy 90 lovas 1.9TDI Passatban 5 személlyel ugyanúgy érezni fogod, ha bekapcsol a klíma :D
Érdekes...a felügyelet kiadta az engedélyt minden klímás kiskocsira(is)..pedig ha előzésnél biztonságosabb, ha kikapcsolt állapotban van a klíma, akkor nem volna szabad forgalomba engedni..
Szerencsére ott tudják, hogy egy klímakompresszor meghajtásához elegendő max másfél lóerő..namost ez még egy ezres motort sem kornyaszt le...
Ez a klímalekapcsolós történet kb olyan városi legenda, mint az automata váltó..az sem ér semmit kis hengerűrtartalomnál, mert lassú, életveszélyes előzésnél..mondják a hozzáértők...bár még nem ültek automatában(sem)
Tiszteletben tartva ezeket a műszaki történeteket, én is hozzájárulnék a legendához..
Egy sivatagi országban évekig közlekedtem jobbkormányos, automata váltós, klímás, ezerköbcentis Daihatsuval.
Nos a pár tízezer kilométer alatt egyszer nem éreztem hogy a klíma leterhelné a hatvan lovas motort úgy, hogy még az automata váltóval is meg kellett küzdenie...
Itt hazánkban is csak klímás automata kocsival járok, de nem kellett lekapcsolni soha a klímát előzés előtt(sem)
A szervízben harsány röhögés volt a reakció e történetek hallatán.
sok-sok piros pacsit kérek.
"Szerencsére ott tudják, hogy egy klímakompresszor meghajtásához elegendő max másfél lóerő..namost ez még egy ezres motort sem kornyaszt le... "
Tegyük fel tényleg csak ennyit vesz fel a klímakompresszor. Ez egy gyenguszabb ezres motor teljesítményének a 10%-a 2500-as fordulaton. Azzal a gyengusz ezres motorral meg amúgy sem fogsz előzgetni a 4-esen... :D
"Érdekes...a felügyelet kiadta az engedélyt minden klímás kiskocsira(is)..pedig ha előzésnél biztonságosabb, ha kikapcsolt állapotban van a klíma, akkor nem volna szabad forgalomba engedni.. "
Ennyi erővel nem lenne szabad utasokat meg csomagokat vinni sem benne, mert az is visszafogja, és max 10 liter benzint lehetne bele tankolni.
Igazából ha állandóan megy a klima, akkor megszokod egy idő után, fel sem tűnik a dolog, még néhány előzést is bevállalsz. Ha közben kikapcsolod a klimat, akkor veszed észre, hogy hoppá, jobban ugrik az autó. Vagy ami durva, menet közben kapcsolod be a klimát, és érezhetően ránt egyet az autó. Én úgy vettem észre, hogy ezek a jelenségek olyan 110-120 lóerő felett már nem érzékelhetőek. 120 lóerőből elveszel 5-6 lóerőt, az nem érződik annyira, mint mikor 60 lóerőből veszel el ugyancsak ennyit. De gondolom ez nyilvánvaló mindenki számára.
130 lovas passat is megérzi a klímát főleg előzésnél mikor visszakéri az 5.-et. Ez a lóerő levételt nem a maximális állapotra kéne nézni mert míg egy szívó motor 6-7000 fordulat körül adja le a maximális teljesítményét és ahol használod az autót ott ennek csak a 40-50% van meg és onnan csíp le 7-10pacit az a fájóbb.
Dízelnél a nyomaték kompenzálja, de azért érződik ott is. Az új(abb) autóknál nemigazán ahol változó áttételű a klíma kompresszor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!