Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az 1.9-es 2. 0 dízelmotoroknál...

Az 1.9-es 2. 0 dízelmotoroknál már nem fogja vissza a teljesítményt a klíma?

Figyelt kérdés

1.4-es Mégane van a családban, amikor bekapcsolom a klímát érezni, hogy jelentősen visszafogja a teljesítményt.

Előzésnél, elindulásnál is észrevenni, hogy "elfogyott a kakaó".


Egy 1900-2000 köbcentis dízelnél is érezni, hogy döglődik klíma alatt, vagy azoknál már nem is lehet érezni, hogyha be van kapcsolva?



2015. aug. 16. 18:46
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
31%
Nem ott már nem veszed észre, egy dízel sokkal nyomatékosabb. Én azt szoktam mondani, hogy 2.0 benzin vagy 1.6 dízel a minimum a klímának. Nekem az 1.3 suzukiban az a turbó, ha előzni akarok akkor kikapcsolom. :)
2015. aug. 16. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ miben van az 2 literes motor, mekkora annak a motornak a teljesítménye illetve mekkora teljesítményű a klímakompresszor.

Egy 90 lovas 1.9TDI Passatban 5 személlyel ugyanúgy érezni fogod, ha bekapcsol a klíma :D

2015. aug. 16. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Mondjuk egy Passatban ahol már 115-130 lóerős a motor, vagy egy hasonló Mondeo, Laguna.
2015. aug. 16. 19:07
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
Ki kell próbálni. 150-180 ló felett már egyáltalán nem érzed a klímát visszatartó erőnek. Szerintem egy 130 lovasnál sem okoz már problémát.
2015. aug. 16. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
1,9 TD-nél érzem a klímát.
2015. aug. 16. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
0%
1,4 8V (77LE) Fiat, automata klímával, csak addig érzik a klíma amíg le nem hűlt az utastér, utána csak annyit jelent hogy 1000 körül van az alapjárat. Klíma nélkül meg 8-900. Fogyasztáson észre sem lehet venni, na ezt nem tudom hogy' csinálja.
2015. aug. 16. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
30%

Érdekes...a felügyelet kiadta az engedélyt minden klímás kiskocsira(is)..pedig ha előzésnél biztonságosabb, ha kikapcsolt állapotban van a klíma, akkor nem volna szabad forgalomba engedni..

Szerencsére ott tudják, hogy egy klímakompresszor meghajtásához elegendő max másfél lóerő..namost ez még egy ezres motort sem kornyaszt le...


Ez a klímalekapcsolós történet kb olyan városi legenda, mint az automata váltó..az sem ér semmit kis hengerűrtartalomnál, mert lassú, életveszélyes előzésnél..mondják a hozzáértők...bár még nem ültek automatában(sem)


Tiszteletben tartva ezeket a műszaki történeteket, én is hozzájárulnék a legendához..

Egy sivatagi országban évekig közlekedtem jobbkormányos, automata váltós, klímás, ezerköbcentis Daihatsuval.


Nos a pár tízezer kilométer alatt egyszer nem éreztem hogy a klíma leterhelné a hatvan lovas motort úgy, hogy még az automata váltóval is meg kellett küzdenie...


Itt hazánkban is csak klímás automata kocsival járok, de nem kellett lekapcsolni soha a klímát előzés előtt(sem)

A szervízben harsány röhögés volt a reakció e történetek hallatán.


sok-sok piros pacsit kérek.

2015. aug. 16. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

"Szerencsére ott tudják, hogy egy klímakompresszor meghajtásához elegendő max másfél lóerő..namost ez még egy ezres motort sem kornyaszt le... "


Tegyük fel tényleg csak ennyit vesz fel a klímakompresszor. Ez egy gyenguszabb ezres motor teljesítményének a 10%-a 2500-as fordulaton. Azzal a gyengusz ezres motorral meg amúgy sem fogsz előzgetni a 4-esen... :D

2015. aug. 16. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
47%

"Érdekes...a felügyelet kiadta az engedélyt minden klímás kiskocsira(is)..pedig ha előzésnél biztonságosabb, ha kikapcsolt állapotban van a klíma, akkor nem volna szabad forgalomba engedni.. "


Ennyi erővel nem lenne szabad utasokat meg csomagokat vinni sem benne, mert az is visszafogja, és max 10 liter benzint lehetne bele tankolni.

Igazából ha állandóan megy a klima, akkor megszokod egy idő után, fel sem tűnik a dolog, még néhány előzést is bevállalsz. Ha közben kikapcsolod a klimat, akkor veszed észre, hogy hoppá, jobban ugrik az autó. Vagy ami durva, menet közben kapcsolod be a klimát, és érezhetően ránt egyet az autó. Én úgy vettem észre, hogy ezek a jelenségek olyan 110-120 lóerő felett már nem érzékelhetőek. 120 lóerőből elveszel 5-6 lóerőt, az nem érződik annyira, mint mikor 60 lóerőből veszel el ugyancsak ennyit. De gondolom ez nyilvánvaló mindenki számára.

2015. aug. 16. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
47%

130 lovas passat is megérzi a klímát főleg előzésnél mikor visszakéri az 5.-et. Ez a lóerő levételt nem a maximális állapotra kéne nézni mert míg egy szívó motor 6-7000 fordulat körül adja le a maximális teljesítményét és ahol használod az autót ott ennek csak a 40-50% van meg és onnan csíp le 7-10pacit az a fájóbb.

Dízelnél a nyomaték kompenzálja, de azért érződik ott is. Az új(abb) autóknál nemigazán ahol változó áttételű a klíma kompresszor.

2015. aug. 16. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!