Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Trabant 1.1 N limusin járművem...

Trabant 1.1 N limusin járművem szeretném leültetni, hátul megfordítanám a laprugót (ez nem kérdés) elől viszont a spirál rugóból lehet vágni is, és össze is lehet nyomni. Szerintetek melyik a jobb? Vagy mindkettő?

Figyelt kérdés

Tudom h már tele van az oldal a kérdéseimmel, de még nem vagyok mindentudó.

Ha vágatok belőle 1-1,5 menetet, akkor alacsonyabb lesz az autó, kb annyival lesz lejjebb mint a hátulja, de a rugózása ugyan olyan marad, félek ha 10 centivel lejebb produkálja ugyan azt akkor beleérne mindenbe, viszont ha összenyomatok 8 centit rajta akkor is ugyan olyan mélyre ül az autóm csak sokkal keményebb lesz, és ha ennyit nyomok össze rajta elképzelhető hogy olyan kemény lesz a rugózása, hogy törni fognak az alkatrészek. Az is elképzelhető hogy végni is kéne belőle és összébb is nyomni. Valakinek esetleg van ilyen téren tapasztalata?



2015. aug. 15. 19:21
 1/3 anonim ***** válasza:

Szerintem készíts be 2-3 napi hideg élelmet a műhelybe a művelethez. El fog tartani egy darabig, mire a négyütemű Trabanton megtalálod a hátsó laprugót. Ha sikerül, légy szíves, fényképezd le, mert bizony az elmúlt huszon-egypár évben nem nagyon látott még laprugós négyütemű Trabantot a világ.

A futóművet pedig nem ötletszerűen alakítjuk át. Ültetéshez olyan rugót kell keresni, ami rövidebb, de keményebb a gyárinál és bemegy a helyére. Ha jól tudom, a négyütemű Wartburg első rugói keményebbek, mint a Trabanté és be is lehet őket szerelni, de nem tudom, milyen a hosszuk.

Bár inkább nem pofátlankodok bele a tuningmérnökök világába, nem értek én ehhez.

2015. aug. 15. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
gyártottak olyan trabant 1.1 est gyárilak amiben hátul laprugó volt elől pedig spirál. nekem is ilyenem van, tudom, mert szétszedtem már. köszönöm a hasznos tippeket, akkor meglesem hogy milyen a rugózása a wartburgoknak :)
2015. aug. 15. 20:05
 3/3 veterán vas ***** válasza:

Valóban volt a trabantoknál egyfajta keveredés amikor a 600ccm 2T-ről átváltottak 1100ccm 4T-re. Csakhogy nem abban a formában ahogy a kérdező írja, hanem pont ellenkezőleg. A négyütemű kialakítása során került a képbe az összes keréknél a spirálrugó. Az átállás abban a formában jelent meg, hogy 1988 után piacra dobtak pár ezer darab 601-est, azaz a régi típust, de már az új hátsó spirál rugóval.

Vagyis értelemszerűen nem az új 1.1-es típus futóművét butították vissza, hanem a kifutóban lévő öreg kétütemű kapott kísérletképpen az új hátsó futóműből. Ez időben, kb. egybe esik az úgynevezett vastag-középoszlopos széria váltási idejével is. Szóval nem tudom a kérdezőnek milyen autója van, de sorozatgyártásban ez a párosítás (új kasztni 1.1-es négyütemű motorral, + laprugós hátsó futómű) nem volt sorozatgyártásban.

#1-nél a pont.

2015. aug. 15. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!