Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valóságos dolog a kuplung...

Valóságos dolog a kuplung nélküli váltás?

Figyelt kérdés

Láttam már róla egypár videót, és nem értem hogy ez hogyan is lehetséges? Valaki eltudná nekem ezt részletesen magyarázni?

Amúgy meg ha mondjuk kuplung nélkül teszem üresbe, akkor nem fullad le?


2015. aug. 14. 20:09
 1/8 anonim ***** válasza:
75%
Egyes félautomata váltókkal lehetséges, normális autóval néhányszor, míg marad fog a fogaskerekeken.
2015. aug. 14. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Úgy hogy ha érzed akkor ki és be lehet tenni sebességbe a váltót menet közben. Kivenni könnyebb betenni kicsit nehezebb mert érezni kell mikor stimmel a fordulat. De ezt csak nyugisan lehet tehát nem ez a leggyorsabb.
2015. aug. 14. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Kivenni a fordulatszám csökkenése után simán ki lehet tolni. Miért fulladna le? Simán megy alapjáraton.
2015. aug. 14. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
48%

ácsi... motor vagy autó? nem mindegy...

motornál simán lehet kuplung nélkül váltani, felfelé én is úgy szoktam, visszafelé érdemes kuplungolni, mert kuplung nélkül nagyot csattan


autónál csak üresbe tudod visszahúzni kuplung nélkül, de azt nagyon könnyen, egyszerűen csak húzod finoman a váltó kart az üres felé, majd elkezded lassan felengedni a gáz pedált, ha elérte a megfelelő terhelést/fordulatot kisujjal is ki tudod húzni üresbe, abszolút erőltetés nélkül, a trükkje az, hogy abban a bizonyos pillanatban pont a motorfék és a vonó állapot közt van a motor, tehát semmi terhelést nem kap a váltó, így mindenféle károsodás és erőltetés nélkül kiugrik sebességből... de ez nem működik másképp, mert ha nyomod a gázt, vagy ha teljesen elengeded, nem fog könnyen menni, mert terhelés alatt lesz a váltó, vagy a vontatás, vagy a motorfék miatt, persze motorfék közben is ki lehet rángatni üresbe, de azt nem fogja szeretni

2015. aug. 14. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Igen, valosagos.


Volt egy oreg autom, nagy lejton lefele mindig kiloktem a valtot uresbe es ugy gurultam. (tudom nem ajanlatos, de megcsinalhato).


Visszarakni sebessegbe sose probaltam, de haver meselte, hogy az o oreg zsigajaval vagy vmi orosz vassal meg tudta csinalni hogy kuplungolas nelkul be is rakta valamelyik sebessegbe.


Uresben miert fulladna le a kocsi? Vezetsz mar?

Amikor beinditod a kocsit elvileg uresben van nem? Ulsz az autoba, nem haladsz semerre, jar a motor, a kocsi uresben van. Ha elkezded tolni, forognak a kerekek, kocsi meg mindig uresben, jar a motor.


Motorkerekparoknal is lehet kuplung nelkul felvaltani. Ezt csak onnan tudom, hogy kezdo motoroskent neha elfelejtettem behuzni a kuplungkart es csodalkozasomra bevette a sebesseget.

2015. aug. 14. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Ahogy a 4-es irta.

Ha óvatos vagy, nem fogod tudni elrontani a dolgot. Egy vagy két újjal csináld, hogy ne erőltesd.

Váltanál például 3-ból 4-be: két ujjad a váltóra, finoman kezded húzni az üres felé, és elveszed a gázt. Lesz egy pont ahol simán ki fog ugrani, kerregés nélkül (azért kicsit erőből kell hőzni hogy kiugorjon). 4-be már nem fog bemenni, ehhez kell egy gázfröccs üresben, és ebben a pillanatban elkezded 4-esbe húzni. Természetesen ha reccsen a váltó, rögtön engedd el, vagy nyomd be a kuplungot, azért ha nem vagy óvatos, akkor el tudod rontani a váltót hosszabb távon.

Meg kell jegyezzem, hogy ez csak kuriózum, gyakorlati haszna nincs, egy ilyen váltás több másodpercet igénybe vehet, és oda kell figyelni, mig kuplunggal pillanatok alatt válthatsz, és tuti hogy nem rontod el a váltót.

2015. aug. 14. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Régen sok teherautónál, IFA és társainál volt ez emgszokott dlog, főleg ha terhelve sem volt.
2015. aug. 14. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Felváltásnál nem kell gázfröccs. Esetleg akkor, ha nagyon sok időt eltököltél előtte üresben. Kivenni akkor lehet, amikor nincs még motorfék, de már a gázt sem nyomod csak épp annyira hogy megtartsd a sebességet. Váltó szerkezete válogatja, de van olyan, ami hogyha nincs leterhelve, akkor lazán beveszi a sebességet. De olyan is van amelyik recseg, annál nem egészséges ezt erőltetni, vagy pontosan el kell találni a megfelelő fordulatszámot. Meg amúgy is macerás, mert lassabb az egész, csak vagánykodásra jó. Meg akkor hasznos, ha elszáll a kuplung pedálod valamikor és haza kell jönnöd. Hogy lehetséges? Szinkronizált a sebességváltó, így enged valamennyi fordulatszám különbséget a szinkrongyűrűk segítségével. Kinyomott kuplungnál ezt nem veszed észre, mert akkor lekapcsolod a hajtást, de a váltón belül egy váltás során mindig az aktuális fokozat és a következő fokozat fordulatszám különbsége szinkronizálódik. Felváltásnál a hajtott tengely ugye felpörgött a kihúzatás során, a váltáskor pedig újra visszaesik. Visszakapcsolásnál pedig pont fordítva, ott újra fel kell venni a kisebb fokozat magasabb fordulatszámát. Hogy ez simán menjen, feltalálták a szinkron gyűrűket, amik segítségével ma már lehet egy kuplunggal váltani. Régen még nem voltak szinkronizált váltók, ezért hogy kiegyenlítsd ezt a különbséget, először ki kellett venni üresbe, kuplungolni egyet, majd úgy tudtad csak betenni a következőt. Visszaváltásnál pedig mindig egy gázfröccsöt kellett adni. Ez a mai váltóknál sem haszontalan, ha hirtelen kell lefele váltani. Vagy nem árt lelassulni és csak akkor kapcsolni lefele amikor muszáj, nem már ötvennel való gurulásnál beb*szni a kettest, mert szétszakad a váltó. Amúgy Ifáknál is csak addig csinálták a kuplung nélkülit ameddig üres volt, meg még tudott szinkronizálni. Utána már jobban ment a dupla kuplunggal.
2015. aug. 14. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!