Ez a gumis hibája vagy inkább a szerelőé?
Céges autómra alufelnik kerültek a nyár közepén.
Mindenről papír, igazolás, a főnöknek,hogy mennyibe került, én csak az ő utasítására vihetem szerelőhöz az autót.
Felrakták az alukat, tök jól néz ki az autó, de jobbra húz.
A nyári gumik már rajta voltak az acélfelnin, azokat is le kellett szedni és fel az alura, mert az alun meg téli gumi volt.
Tehát az aluról ment a téli az acélra, az acélról meg ment a nyári az alura.
Az acélfelnikkel is jobbra húzott, de az aluval már csikorgott is a gumi minden kanyarban.
Jeleztem a főnöknek, de minden kocsi csikorog a melegtől, semmi baja, nem húz jobbra ő is kipróbálta, ne mondjam már,hogy baja van mert nincs kész, ügy lezárva.
Mára elegem lett a csikorgásból, szabadidőm rovására, fogtam és leszedtem az első kerekeket.
A gumi belső fele tükörsimára kopott, a többi 90%-os.
Gratulációm jeléül hívtam a főnököt, és mellékeltem a képet, teljesen ki van akadva,hogy rossz gumishoz vittem, a gumis fizesse meg a kárt mert hanyag munkát végzett blabla.
De vajon tényleg a gumis a hibás?Vagy inkább a szerelő?Mert szerintem korábban is futóműbeállításra szorult volna a kocsi, amit többször jeleztem, hiába.
Viszont az tény,hogy mielőtt felni csere lett volna, nem kopott agyon a gumi, vagy legalábbis nem tűnt fel, nem csikorgott.
Kedves kérdező
Minden új gumi feltétele után rögtön kötelező a futómű állítás!
Aki ezt elmulasztja az nem okolhatja a gumist ha a car futómű geometria miatt elkopott a gumija!
Egyébként ha még az új gumikkal együtt új felni is lett rakva akkor meg nem csoda ha nem klappol a dolog.
Erre szokták mondani hogy aki sporól, az később többet fizet.
Nem, tehát az autón gyári felnik voltak nyári gumival.
A főnök vett egy szett alufalnit amin új téli gumik voltak.
Na de ne télen legyen rajta az alufelni, ezért komplett gumicsere volt a kerekek között, tehát a téli gumit átettük a gyári felnikre, a gyáriról származó nyárit gumi meg ment az új alukra.
Ezek a nyári gumik futottak hónap közepéig, majd átlettek rakva az alufelnire.
Az mindegy hogy a régi alu-acél felnik és a régi téli nyári gumikat variálod.
A futóműnek új a szerelt kerék így ezért kell a futómű állítás.
Egyébként írtad hogy előtte is jobbra húzott.
Mindenképp el kell menni ilyenkor futómű állításra.
ott kiderűl ha a futóművel vannak gondok.
lehet hogy már az állítás nem segít és ki kell cserélni esetleg gömbfejet, lengőkart, stabilizátor alkatrészt.
Karban kell tartani az autót!
Főleg ha hibajelenség van:)
Hiába szólok ő az autószakértő, és semmi baja nincs.
Ha ő észlel valamit, ami miatt még nem szóltam, akkor tönkretettem.
A ferdén kopott gumi egyértelműen rosszul beállított futómű probléma, nem a gumié.
Az viszont butaság, hogy gumicsere vagy felnicsere után futóművet kéne állítani. Csak akkor kell, ha nem azonos a korábbi gumi / felni méretével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!