Rövid távokra csak benzines?
Ez akkora marhaság!
Olvasom itt a kérdéseket, hogy benzin vagy dízel, igazából egyik se bírja a rövid távokat.
Annyi hogy a dízel egy erősebb konstrukció, igaz később melegszik be, de masszívabb felépítésű és nekem városban kis távokra is van használva bőven.
Igaz olajat 8-10.000ként cserélek és csak prémium dízelt tankolok. Másnak is vannak ilyen jó tapasztalatai vagy csak nekem volt eddig szerencsém vele?
Ja igen, konszern PD TDI 1.9 131LE no chip 380.000 körül van most benne:)
Jaj hát szinte gondoltuk, hogy a te meseautódnak semmi nem árt:)
Minden más autót meg a motorrongáló manó tett tönkre, igaz?:)
hehe ez jó motorrongáló manó :)
Hát igazából a "pancsolt" illetve rossz minőségű gázolaj ami tönkreteheti. Másik a rossz alkatrész választás, aztán ott van a Chippel nagyon kihegyezett motor és még sorolhatnám.
Egyébként ezért tettem fel a kérdést, hogy hátha van még rajtam kívül valaki aki meg tudja erősíteni, hogy igenis jó a dízel a városban is, kis távra is!
Most tegyük fel hogy valaki kertvárosban lakik és napi 30-50 km-t megtesz a munkahelyre és haza. Ha a munkahely közelébe költözik adja el a remek dízelét mert hú de ártlamas a sok rövid táv?
"Annyi hogy a dízel egy erősebb konstrukció" "de masszívabb felépítésű"
Mi, hogy? A dízelmotorban ha alacsony fordulatszámon szabadítjuk el a nagy nyomatékot, akkor nem lesznek hosszú életűek a csapágyak. Az, hogy a dízelüzemű motor már szinte az alapjárat felett leadja a nagy nyomatékot az nem jelenti azt, hogy úgy is kell használni és hogy emiatt annyira tartós lenne.
Lehet, hogy nem feküdt még ki a motor, de már a kopott csapágyakban berreg a tengely. Sok ilyen van és észre sem veszik a tulajdonosok, mert ugye a dízelmotor nem éppen villanyautós csendben működik.
Pont ezért is többek között hosszabb életűek a nagyobb szívó benzinesek, mert ott a nyomaték nagyobb ford.tartományokban jön, alacsony fordulaton nem lehet ráküldeni nagy terhelést. A csapágyaknak az a jó, ha viszonylag nagy fordulatszámon futnak valamilyen jó minőségű olajban.
A turbó esetében ennyi futásnál már várható, hogy legalább egyszer hozzá kell nyúlni, ez nem valami átok.
A dízel előnye, hogy kevesebbet fogyaszt, egyébként mindenki azt vesz amit akar, senki nem mondta, hogy hülye lenne a benzines, vagy a dízeles autóval járó ember. Azt sem állította senki, hogy nem szabad rövid távokat menni egy dízelmotoros autóval. Mi itt a gond?
persze ezt nem is állította senki. Télen meg főleg nem szabad alacsony fordulaton tartani, mert az pont olyan káros mint az extrém magas fordulaton autózás, mindössze annyit mondtam hogy alul jön meg a nyomaték! :)
De azért köszönöm a kifejtést valakinek biztos hasznos volt és tanult belőle ;)
Gond egyébként nem hiszem hogy lenne, mindössze annyi, hogy keresem a hasonló PD TDI tulajokat akiknek ennyi vagy több van a motorban és a tapasztalatokat várom vele!
köszönöm, ennyi!!!
kérdező a dízel részecskeszűrővel mi van?
Nyilván nem mindegy, de gondolj bele hogy városban megteszel mondjuk 10 km-t pályán meg mondjuk 200-at azért a 200km alatt még mindig jobban kopik mindene mint a városi 10km alatt!Mondjuk szerintem reálisan városi 10km városon kívüli(elméletileg alacsonyabb fordulaton és terheléssel) 100km-nek felel meg, de ezek nagyon elméleti dolgok.
DPF-fel nem volt gondom, de tudok rá okosságot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!