Mi baja lehet az autónak ha indításra kattan egyet de nem teker?
Tehát ez egy 1991-es fiat ducato kisbusz. Olyant csinál hogy gyújtásrateszem világít a 3 lámpa, izzitás, olajnyomás, akkumulátor töltés. Elmegy az izzitás majd indítanám és csak kattan egy kicait de nem teker, áramot vesz le mert elhalványulnak a piros visszajelzők mint mikor teker az önindító. Olyan 10-15 indításból egyszer teker csak az önindító. Mi baja lehet így látatlanba? Mi az amit először lehet feltételezni? Reggel is indultam volna vele és 20 perc késéssel tudtam vele elindulni mert nem akart tekerni.
Azt hallottam hogy betolni nem szabad mert dízel és átugrik a szíj és akkor összeakad a motor.
Mi lehet a baja az indításnak?
A tippeim:
1.) Önindító persely kopott
2.) Önindító bronzkefe kopott
3.) Behúzótekercs végén a kapcsoló beégett
Szerintem vidd el egy szerelőhöz és újítsátok fel az önindítót, vagy cseréljétek ki.
Simán be lehet tolni, a betoláskor pont ugyanolyan terhelést kap a vezérlés, mint amikor az önindító megforgatja a motort. Aki mást mond az hazudik.
(Fordított irányba való tekerést nem szeretik a vezérlések, pl. amikor lejtőn rükvercben parkolsz és meggurul az autó, mert olyankor meglazulhat az automata feszítő.)
Köszönöm.
Ezt a rükverces parkolást nem értem. Rükvercbe van az autó lejtőn és meg gurul előrefele vagy hátrafele? És ha 1-esbe van a váltó és úgy gurul meg? Amúgy betolni akkor csak előrefele szabad?
Önindító is lehet, de lehet egyszerű oxidáció is a kábeleken. Legelőször, mielőtt szétbontanád, nézd meg a testkábelek csatlakozásait, akkusarukat, önindítón a csatlakozókat.
A lejtős dolgot arra írták, hogy ha pl 1-esben van az autó és hátrafele gurul, vagy fordítva. Mivel ilyenkor visszafelé forog a motor, ami bizonyos típusoknál (általában újabban divat ez) átugorhat a lánc. Hátramenetbe be lehet tolni, de természetesen hátrafelé kell tolni.
Lejtő: az autó orra van lejjebb
Emelkedő: az autó orra van magasabban
Azt hittem ez egyértelmű!
Rükvercben is be lehet tolni, csak hátrafelé, és nagyon nehéz átforgatni a motort, mivel a rükverc a legnagyobb áttétel. Ezért szokták másodikban indítani tolással.
A motornak meg teljesen tökmindegy, hogy mi forgatja a főtengelyt ha jó irányban teszi azt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!