Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akik visszasírják a rendes...

Akik visszasírják a rendes szívómotorokat azok szerint mikben jobbak a szívók, mint egy mai modern turbós motor?

Figyelt kérdés
2015. aug. 1. 23:48
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Kevesebb a hibalehetősék, egyenletesebb nyomaték, nincs turbolyuk.


persze már utóbbi kettőt úgy-ahogy sikerült kiküszöbölni, de ettől még a turbok mindig a legkritikusabb pontok egy-egy autóban.

2015. aug. 1. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 petizacc ***** válasza:
90%

Én elsősorban a szívó benzinmotorokért vagyok oda. Véleményem szerint lóerőt nagyobb hengerűrtartalommal kell növelni mintsem ilyen fütyülő csigával. Persze egy turbós motor fogyasztásával nem veheti fel a versenyt, meg egy nagy köbcentis benzinesre is lehet turbót szerelni ami által még erősebb lesz, de valahogy jobb érzés úgy vezetni egy autót amiről tudom, hogy ez csak szimplán a nyers erő, se turbó, se intercooler se semmi egyéb.

Ha nagyon bele akarunk kötni egy turbós blokkba akkor mondhatjuk, hogy plusz hibalehetőség, és a turbócsövek nem filléres tételek, de semmivel nem jobb egy sima szívó motor egy turbósnál. Maximum egyszerűbb.

2015. aug. 2. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
90%

Egyedül a hangban. Van sor2 twin-turbo benzinesem, hááát ilyen villanymotor hangja van, nem viccelek :D

Azért egy hasonló teljesítményű 4-5 literes V8-nak azért már akad hangja.


Miben jobb még a szívó? Olcsóbb. Ez nálunk ahol az átlagembernek nincs pénze rendes autót fenntartani ( sőt low cost autót sem nagyon ) ott halál lesz ha kipusztulnak az ilyen Swiftek és társaik. Azért ha belegondolsz egy 20 éves szög egyszerű szívó motor fenntartási költségei messze nem olyanok, mint egy modern feltöltött motoré. Amikor már nem lesz elérhető használtan csak az 1.0 Ecoboost és társai, majd akkor fogják sokan szívni a fogukat.

2015. aug. 2. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Egy jó kis V8 persze más tészta, de valljuk be, ha a reaálítás talaján maradunk, aztárt sokkal kissebb szívómotorok is elegendőek lennének a hétköznapi közlekedéshez.
2015. aug. 2. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat:)


Elsősorban a komolyabb, nem átlag autókra gondoltam, például a régebbi szívó sor6-os, V6-os, V8-as stb motorokat.


Én ilyen indokokat hallottam hogy miért jobb a szívó:

*hangra jobb egy régebbi V8-as, mint egy mostani turbós V8

*jobb a gázreakció, nincs késés

*nincsen turbólyuk, bár ezt sokan cáfolják hogy a mostani többturbós kocsikba lenne már, illetve az elektromosturbó elvileg ezt megoldja.


ezekból mennyi igaz szerintetek?

2015. aug. 2. 01:03
 6/12 anonim ***** válasza:
85%

Nekem egy évig volt turbós Mazdám, tökéletes volt.

Ismeretlen a mazdánál a turbólyuk. Ha nagyon hallgatóztam, akkor némi füttyöt lehetett hallani, de nem vészes.

2015. aug. 2. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
45%
Olcsóbb a fenntartása, kevesebb meghibásodási lehetőség. Kb ennyi az előnye.
2015. aug. 2. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
25%

*hangra jobb egy régebbi V8-as, mint egy mostani turbós V8


Ez nem igaz. Hallgasd meg magad:

https://www.youtube.com/watch?v=4nyOU22JX98

Ellenben egy szívó V8-at nem egy Turbó V8-al kell összehasonlítani, mert kb. 40%-al erősebb az utóbbi! Csak összehasonlítás képp a BMW 4 literes M60-as V8as motorja (92'-96') kb 280 LE volt. A 3. generációs N63-as 4.4L-es V8 biturbo jelenleg 592 LE. A turbófeltöltött sor6-osuk is (F82) is 425 LE, tehát még az is jóval nagyobb erősebb, mint a régi V8 szívó.


*jobb a gázreakció, nincs késés


Ez nem igaz. Főleg azért, mert ma már a modern vezérlés, az elektromos gázpedál és társaik 100x gyorsabbak, mint egy régi, akár bowdenes gáz.


*nincsen turbólyuk, bár ezt sokan cáfolják hogy a mostani többturbós kocsikba lenne már, illetve az elektromosturbó elvileg ezt megoldja.


Jó, modern autónál nincs turbólyuk. Főleg nem olyan automatánál, ami optimalizálja neked a váltást.

2015. aug. 2. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
85%

1.8-as szivó helyett 1.4-es turbó benzines sokkal jobb is, efelől kétségem sincs.

Amit én sajnálok a downsizing miatt: lassan eltűnnek a V12-ők, de még a V8-ak is, V10-est nem is tudom ha gyárt még valaki. A nagy V8-as szivókat (4.0-4.2) leváltják 6 hengeres 3.0-ra, de volt már rá eset, hogy sor4-re váltják le a V8-kat, na ez nagyon fáj nekem. Vagy nem olyan régen még az Audi RS4-ben is 4.2-es motor volt, nemsokára szerintem már abban is 2.0 turbó lesz. Azért a sok köbcentit semmilyen turbó nem kompenzálja.

Ami jó kombó, az a V8 + turbó, de ez nagyon ritka, AMG Mercik kiváltsága.

2015. aug. 2. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
81%

*jobb a gázreakció, nincs késés


Ez nem igaz. Főleg azért, mert ma már a modern vezérlés, az elektromos gázpedál és társaik 100x gyorsabbak, mint egy régi, akár bowdenes gáz.



Ez nem igaz. Egy elektromos ecu vezérelt motor soha nem lesz gyorsabb mint a mechanikus motor. Ne beszélj már hülyeségeket

2015. aug. 2. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!