Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz, hogy egy modern,2010...

Igaz, hogy egy modern,2010 körül gyártott négyütemű motor sokkal kevesebb karbantartást és törődést igényel, mint egy MZ?

Figyelt kérdés

2014. okt. 23. 09:25
 1/5 anonim ***** válasza:
Igaz, hogy semmi értelme a kérdésednek?
2014. okt. 23. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Ezt inkább úgy kéne megfogalmazni, hogy sokkal üzembiztosabb.


Az általános karbantartást (lánc ápolás, olajcsere, stb...) ugyan úgy igényli - ellenben ha ezt megkapja akkor az első pár évében nem kell rajta bütykölni semmit, az szinte biztos.

2014. okt. 23. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Igaz. Sőt, nem csak a modern, 2010 körül gyártott négyüteműekkel van ez így, hanem az elmúlt 30 év összes nyugati és japán négyüteműjével - leszámítva néhány kevésbé jól sikerült konstrukciót. Bár itthon még mindig tartja magát az a hozzáállás, hogy a szoci gépeknél jobb nincs, mert az MZ-tel vagy a Pannóniával évtizedeken át lehet javítás nélkül motorozni és semmi bajuk, az igazság az, hogy ezek az ezeréves kétüteműek még gyári állapotukban sem a megbízhatóság szobrai. Valamit mindig kell bütykölni rajtuk: elmászik a megszakítóhézag, az előgyújtás, az alapjárat, vagy a kuplungholtjáték, nehezen kapcsolható valamelyik fokozat, meglazul a hajtólánc, folyik az olaj, bekormolódik a kipufogó - mindig van velük valami, még ha nem is súlyos probléma. Ezzel szemben a '80-as évekre a nyugati négyütemű tömegmotorok (de még a kétüteműek is) dögunalmasak lettek, csak be kell őket indítani, azt' menni velük, néha pedig letudni a kötelező karbantartást.
2014. okt. 23. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Ezt igazolhatom...amíg MZ-m volt, meg előtte Jawwa, állandóan volt valami.

Aztán kaptam egy majdnem új olasz motort, az már jobb volt, de a tíz éves suzukim az tiszta dögunalom.

Jó motorolaj, jó benzin, és csak megy. nincs mit szerelni.

2014. okt. 23. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Tudom, hogy nem aktuális a kérdés, de úgy éreztem hozzá kell szólnom.

Először is, hogyan hasonlítsunk össze egy 30 éves motort egy 4-5 évessel?!


Másodszor, már volt több MZ-m, minden méret megvolt belőle- 125,150, 250.

A vétel után az első dolgom az volt, hogy komlett blokk felújítás: Átlag 30-60.000 forintból (+ sok munka) a gép gyári állapotú szokott lenni a végére, utána pedig a használat következik. 3 szezont úgy nyomtam le a 250-es ETZ-vel, hogy olajat cseréltem benne és tankoltam (a lánc most lassan cserés )...3 szezon az nálam 35.000 km-t jelentett nem gondolom, hogy kevés...a motornak még semmi baja és NEM volt semmi probléma. A baj ott kezdődik, amikor a tipikus magyar sündisznók vesznek egy olcsó MZ-t (olcsó húsnak híg a...) utána pedig csodálkoznak ha rossz....

Vagy drágát veszel és jót, vagy olcsót és költesz rá..az eredmény ugyan az...Csak hozzáállás kérdése, hogy belátja-e a sötét paraszt, hogy megveheti 60-ér és költ rá 60-at, vagy megveszi 150.000 ér és tankolja...:)

2015. ápr. 2. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!