Igaz, hogy egy modern,2010 körül gyártott négyütemű motor sokkal kevesebb karbantartást és törődést igényel, mint egy MZ?
Ezt inkább úgy kéne megfogalmazni, hogy sokkal üzembiztosabb.
Az általános karbantartást (lánc ápolás, olajcsere, stb...) ugyan úgy igényli - ellenben ha ezt megkapja akkor az első pár évében nem kell rajta bütykölni semmit, az szinte biztos.
Ezt igazolhatom...amíg MZ-m volt, meg előtte Jawwa, állandóan volt valami.
Aztán kaptam egy majdnem új olasz motort, az már jobb volt, de a tíz éves suzukim az tiszta dögunalom.
Jó motorolaj, jó benzin, és csak megy. nincs mit szerelni.
Tudom, hogy nem aktuális a kérdés, de úgy éreztem hozzá kell szólnom.
Először is, hogyan hasonlítsunk össze egy 30 éves motort egy 4-5 évessel?!
Másodszor, már volt több MZ-m, minden méret megvolt belőle- 125,150, 250.
A vétel után az első dolgom az volt, hogy komlett blokk felújítás: Átlag 30-60.000 forintból (+ sok munka) a gép gyári állapotú szokott lenni a végére, utána pedig a használat következik. 3 szezont úgy nyomtam le a 250-es ETZ-vel, hogy olajat cseréltem benne és tankoltam (a lánc most lassan cserés )...3 szezon az nálam 35.000 km-t jelentett nem gondolom, hogy kevés...a motornak még semmi baja és NEM volt semmi probléma. A baj ott kezdődik, amikor a tipikus magyar sündisznók vesznek egy olcsó MZ-t (olcsó húsnak híg a...) utána pedig csodálkoznak ha rossz....
Vagy drágát veszel és jót, vagy olcsót és költesz rá..az eredmény ugyan az...Csak hozzáállás kérdése, hogy belátja-e a sötét paraszt, hogy megveheti 60-ér és költ rá 60-at, vagy megveszi 150.000 ér és tankolja...:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!