Volkswagen Golf V Gti (2. 0 FSI 200LE) vélemények?
TSI lesz az, nem FSI, vagyis turbós.
Egészen megbizható és jól sikerült motor, ettől sokkal több lóerőre is fel lehet húzni és jól birja. Kicsit drágábbak a dolgok hozzá, de nem vészes.
Jogos a TSI javitás, köszönöm, és a választ is!
Viszont ez a 15 liter feletti fogyasztás annyiban soknak tűnik, hogy azért mégiscsak egy 4 hengeres, 2 literes turbós benzinesről van szó. Nem hiszem el, hogy nem szivbajos egyenletes tempóval ne lehetne 10 alá vinni... Egyébként ezt te tapasztaltad vagy csak úgy hallásból tudod ezt? (első válaszoló)
Megfordult már pár a műhelyben.
Ha röviden kellene jellemezni: Végletekig túlhajszolt, z anyagok tűréshatárán hajtott motor, turbo például gyakran megadja magát, ráadásul kokszosodik erőteljesen, fixen takarítani kell ha az ember nem akarja hogy elcsatangoljon a ménes.
Nem 1-es vagyok, de tudom mire gondolt.
A FSI motoroknak kezdetben voltak kisebb gondjai. Alul is jól húznak, sokan nem pörgetik, ezért elkokszolódik a szivószelep. Nem olyan nagy baj ez, viszont a javitása körülményes. Illetve az 1.2 illetve 1.4 TSI is kezdetben gyenge vezérlés, hamar romló turbók jellemezték, innen a rossz hir ezekről a motorokról.
A 2.0-ra ezek nem igazán jellemzők, pláne nem egy GTI Golfra, aminek általában a szemét is kinyomják (jobb mintha soha nem pörgetnéd).
De ha félsz a fogyasztástól, sajnos a GTI nem neked való. Ne azt nézd, hogy csak 2 literes, hanem hogy hány lóerős és hogy hogy gyorsul. Minden turbó-benzin zabál ha nyomják neki. Hosszú úton nyugisan vezetve tuti 8-9 liter is elég neki, csakhogy nem ez a felhasználási területe ennek az autónak.
Köszönöm a válaszokat!
Utolsó válaszoló: Jogosan mondod, hogy nem arra való hogy az ember andalogjon 90-el vele, de azért ha közúton vagy pályán megy az ember (és nem akar sztárfotót), ott is viszonylag egyenletesen halad hosszabb úton. Most pl ha egy seggre levezet vele az ember 200-300km-ert pályán, ott azért viszonylag kevés alkalommal kell dinamikusan kigyorsitani.
Igazából nem olyan sportautót szeretnék, amit csak pályanapokon lehet kinozni, hanem amit hétköznap is használhat az ember. Arra akarok kilyukadni, hogy egy ilyen hobbi de haszon is egyben. Lehet akkor a Golf V GTI nem jó irány?
Jött nemrég egy üzenetem a kérdés kapcsán, és gondoltam ha még néha valaki rábukkan a kérdésre gondoltam megosztom a tapasztalataimat:
Kb fél éve lettem tulajdonosa a kérdésben szereplő autónak, sokat vizsgálódtam, olvasgattam, és végül e mellett döntöttem. Fél év alatt nem sok szerviztapasztalatom van az autóval, de lekopogom eddig jól teljesit.
Első dolog amit cáfolnék, a fogyasztás: Legkisebb eddig mért érték multikijelző szerint átlag 6.7 l/100km, ezt 80-100 közt sikerült összehozni egy cirka 40-50km-eres szakaszon. Pályatempó átlag 8-9 közt, a félt 15 literes fogyasztást csupán pályanapon sikerült megugrani, de azt asszem elnézhetjük neki :) Vadul vezetve elvan 10 liter körül, úgyhogy a fogyasztása nagyon jó.
Vannak az autónak ilyen apróságai, pár alkatrész amit érdemes cserélni, illetve figyelni a későbbiekben, amiket sokan nem ismernek, nem irok ide mindegyikről, ha valakit érdekel, irjon privátban nyugodtan.
Összességében eddig nagyon szeretem egyébként, imádom vezetni, de ha kell, teljes értékű autóként is tud szolgálni, van elég hely, kényelmes, és a kicsi bódét szépen viszi a motor. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!