Kocsi szakértők! Mi a véleményetek erről?
A hengerenkénti 4 szelepet azért találták ki anno hogy a gázcsere gyorsabb legyen, és ezáltal rugalmasabb, erősebb legyen a motor, nagyobb hatásfok melett.
a 16 szelepes mitsubisi sokkal modernebb erősebb mint a 8 szelepes opel.
Az 1.6 8V opel motor a 80 as évek végének terméke. Az opel ugyan sokáig használta. a 90 es évek legvégéig.
Anno nekem volt egy E-kadett-em c16nz motorral.
Na az a motor minden csak nem modern.
gyenge és ahoz képest sokat fogyaszt.
Országuton 4 személlyel előzésre még gondolni is veszélyes a kemény 75 lóerővel amit kiad gyárilag.
Ugyhogy ne hallgass arra aki azt mondta hogy a te 16 szelepes mitsud carabb mint az ő 8 szelepes opelja.
ég és föld a kettő közti különbség.
van itt minden... na szóval ebben az időszakban a japánok inkább csináltak jóval high-tec-ebb cuccokat még az átlagautókba is mint a németek.
Konkrét kérdés, az 1.6-os lancer oda vissza elpiccsázza azt az astrat. 1.4-es 8 szelepes f astra 60 lóerős, az 1.6-os meg 76. Későbbi évjáratokban volt 1.4 82le, és 1.6 100 lóerős kivitel, dezek 16 szelepesek. Még az 1.6-os 100 lovas astrat is odaveri a lancer. Ezek a mitsuok nagyon mennek, a colt is a lancer is. Még 20 évesen egy 1.8-as v40-es volvo-val jártam, és lenyomott egy gyerek ilyen 1.6-os lancerral mint neked van, bár szoros volt, pedig az a volvo igaz nem egy rakéta de másfélszer úgy ment legalább mint a haverom 1.4-es f astrája, pont ilyen mint a kérdésedben szerepel.
Ennek ellenére az f astra, és azok a 8 szelepes motorok is jók a maguk módján...
Megint a fotelfizikusok.
Ha ekkora a vita, akkor szépen beálltok egymás mellé, és versenyeztek, aztén kiderül ki a gyorsabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!