1.9 TDI optimalizálás?
Nem neméri meg nekik .. mert pl a hazánkban is forgalmazott autók nagy része az Európai Unios országok számára készül, ahol a biztosítási díjakat a teljesítmény arányában kell fizetni, nem a köbcenti (motortérfogat) alapján, mint nálunk. Ezért, ugyanazt a motort egy autóban amit pl.: 100 LE (lóerősre) terveztek, szándékosan visszafogják (az elektronikai beállítás által) azért, hogy azok az emberek is meg tudják venni, akik kevés biztosítást tudnak csak fizetni. Gondolják nekik jó lesz 60 LE -sen is ...
Nem szép dolog, de ide tartozik, hogy a gyáraknak nem célja az sem, hogy az autó alkatrészei ne romoljanak el. - érdekes, hogy nekik alkatrész eladásból majdnem annyi folyik be, mint autó értékesítésből!
Szomorú, de az sem céljuk, hogy a lehető legkevesebbet fogyasszon az autó .... Ennek is több oka van, egyet emelek ki:
A motor fő szerkezeti részeit, nem tervezik, és alakítják át minden évben,( mikor új modelt dobnak piacra) mert nagyon nagy költség lenne teljesen új gyártósorokat csinálni, meg új motort tervezni, ...
A mai autókban is, gyakran 4-5 éves mechanikai konstrukciós motorok vannak. - persze vannak kisebb módosítások ismerjük el ... :)
Az autógyárak közti versenyben fontos tényező, hogy újításokkal tudjanak kijönni minden évben főleg teljesítmény és fogyasztás tekintetében, a piaci verseny miatt...
Akkor hogyan tudják ezt megoldani ?
Csinálnak egy nagyon jó, kis fogyasztású motort, majd lebutítják amennyire csak lehet, és eladják. Majd egy évvel később, módosítanak az elektronikus beállításon, és jön a nagy újdonság: " A technikánk hatalmasat fejlődött, az új modellünk 10 LE -vel erősebb, és 0.5 literrel kevesebbet fogyaszt . ..)
A gyártók álláspontja érthető és egyszerű :
Aki erősebb autót akar, az vegye meg sokkal drágábban nagyobb motorral, vagy 1-2 év múlva ugyanezzel a motorral, csak egy jobb elektronikai beállítással (kvázi chiptuninggal !), persze sokkal drágábban.
Optimalizálni lehet, egy minőségi chippel.
Némi teljesítménynövekedés és fogyasztáscsökkenés lehet. De nyilván nem egyszerre a kettő.
Viszont nem lesz tőle 200 lóerő.
Egyébként ezek a TDI-k elbírják a 200 lóerőt is viszonylag stabilan. De az már egy másik szint
Olyan 120 LE-re számíthatsz, hasonló arányú nyomaték-emelkedésre és kis (szintén kb.10-15%) fogyasztáscsökkenésre. Ebből inkább csak a fogyasztáscsökkenés lesz, ami igazán észrevehető, illetve az, hogy a nyomaték- és teljesítménycsúcs is kicsit máshova fordulatra kerül.
Egy lényeges pont, hogy városi rövid rohangálós használatnál is kevésbé fog kormosodni a rendszer, a turbó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!