Eladjuk a kocsit?
Eléggé zaklatott vagyok. Tavaly januárban vettünk 400 ezerért egy akkor 13 éves kocsit.
Kiderült, hogy nem volt forgalomban, átvertek az autókereskedésben, az sem volt kevés plusz pénz.
Idén májusban műszakiztatni kellett, elvittük a legjobb barátnőm szerelőjéhez, aki "tuti becsületes", stb.
220 ezerbe került. Szóltunk, nézze meg az olajat, mert havonta megeszik egy flakonnal a kocsi.
Miután visszakaptuk, rá egy hétre nem indult. Kiderült, a gyújtáskapcsolóval van gond, amiért plusz 8 ezret kért, állítólag az anyagár volt. Megnéztem a neten, szerintem nem kerül annyiba.
Tegnap durrdefektet kaptunk (fél év alatt a másodikat), és besípolt az olaj miatt a kocsi - 5 napja töltöttünk bele!!!
Totál kiakadtam. A szívem vérezne érte, meg sokszor jól jött, de nem tudok ezek után bízni a szerelőben, sőt, elég gyanús ez az olaj dolog is. (Plusz ha klímát bekapcsoljuk, kis sebességnél leáll a motor.)
Úgy érzem, feneketlen kút... Vagy javíttassuk még? Nem tudok ebben a szerelőben bízni, de úgy érzem, másban sem tudnék.
A férjem előző kocsijáért 120-at fizetett, ami után nem indult be az autó (!), azt is eladta dührohamában.
Most azzal érvel, hogy annyi belement már a kocsiba.
De albérletben élünk, nem tudunk félretenni...
Kicsit hosszú lettem, de eléggé elszomorodtam. Ahhoz hogy eladjuk is új gumit kell venni...
Mármint az előző kocsi javíttatásáért fizetett 120 ezret a férjem, mert volt valami baja, javítás után nem is indult.
Én azt nem tudom, véletlen-e, hogy kifizetsz egy valag pénzt a szerelőnek, és utána még rosszabb lesz.
Konkrétan most az olaj: szólunk neki, és utána még rosszabb. Paranoiás vagyok?
400ért 13 éves autó kereskedőtől???
Ilyenkor bele kell gondolni hogy mennyiért vehette hogy így is ilyen olcsón tudja árulni és hogy mi baja lehet ha valaki ennyire olcsón odaadta a kereskedőnek.
"Néha jó", ha az ember egy kicsit ért hozzá. Az én kocsimban több mint 200 ezer van, a szerelő már generálozni akarta, közben kiderült, hogy csak az olajleeresztő csavar nem volt meghúzva, azért ette az olajat. Azóta is "megy mint a golyó".
Használt gépkocsit jó ha megnézi olyan, aki ért hozzá.
Direkt eleve olyannal mentünk vásárolni, akinek ugyanolyan márkájú kocsija van (VV Polo Classic 1.6), és állítólag minden évben szétszedi és összerakja.
Barát, de fizettünk neki azért, hogy eljött. Ő mondta, hogy jó lesz.
Én nem értek az autókhoz sajnos, csak azt nem tudom, véletlen-e, ha visszakapsz egy kocsit műszakiztatás után, amellyel gondok voltak, és utána még rosszabb lesz.
Számlát nem kért a szerelőtől a férjem (csak egy részmelóra kapott garanciapapírt), pedig én erősködtem. Persze lehet, azzal sem mennénk semmire.
Olyan, mint ha lehetetlen lenne kivédeni az autók terén (is), hogy átverjék az embert, és szívjon, de nagyon.
Most is az a dilemmám, hogy öreg autó és sorba jönnek elő a bajai vagy tényleg nincs rendesen megcsinálva.
(Szimeringnek lehet köze az olajzabáláshoz?)
228 ezer van benne az óra szerint (szerelő szerint több).
Olajfolt nincs sehol. Papírlapot is tartottunk a kipufogóhoz, de nem lett olajos.
A szerelés előtt kb. havi egy liter olaj ment el, most 5 nap alatt ette meg (múlt hét hétfőn töltöttünk, pénteken sípolt).
Naponta nem szoktuk nézni az olajszintet.
Új dolog, hogy ma a férjem vett két új első gumit, de hazafele elkezdett durván kopogni-kelepelni a kocsi, ahogy lassítottunk, úgy lassult a kelepelés. Apám szerint lehet fék. Ki vagyok borulva.
A 220 ezerben teljes felfüggesztés javítás, kormánymű, fékrendszer (!), teljes olajcsere, kipufogócsere és műszaki vizsga volt.
Sajnos ezt az autót apró pénzből már nem lehet "tünetmentessé" tenni.
Én megpróbálnám eladni.
Szerintem nem a kérdezővel vagy a férjével. Netalán a szerelővel és kereskedővel van a gond. Egy 13 éves sokat futott autónál ez van. Persze vannak olyan rizikófaktorok amelyek növelik a gondok sokaságát.
1. Kereskedésből vették. A legtöbb olcsó autó beszámított. Ha jó lenne az autó nem cserélték volna be. Bele kell gondolni, hogy a kereskedő beszámolta 300-ért. Vagy csinált vele valami vagy nem, de ő haszonnal akarja eladni, ami kis értékű autónál már jelentős pénz. Ezért szerintem nincs is normális áron jónak mondható olcsó autó kereskedőnél.
2. Vannak olyan autók amelyek szépen öregszenek és vannak amik nem. Itt nem arról van szó ez volt-e a legjobb autó új korában. Arról van szó hogy 13 évesen 5 tulaj után mit tud. Szépen öregszik a klasszikus Suzuki Swift, Toyota Corolla, Mazda 323, és biztos lehet még sorolni.
Ebben az árkategóriában viszonylag gondtalan autózás királya a Swift. Motorhibás kocsiról még hallani se hallottam.
3. Szerelő jónak mondta. De kinek mi a jó, és mihez képest. Persze jónak lehetett mondani az ára és a típust ismerők számára. Hogy gondtalan, költségmentes? Az más kérdés. Másfelől a szerelő mit is lát egy parkoló autón? Semmit. Max törésnyomokat. Komolyabb ellenőrzéshez a műhelyében kellene mérnie, hibakódot olvasnia stb. És ha lehet megbontani.
4. Szerelő átvert. A szerelő csak azt fogja kicserélni amit feltétlenül muszáj. Ha csak nem utasítod. Nem fog feleslegesen megbontani semmit, mert amit szétszed nem fog visszamenni, kell hozzá új tömítés új csapágy, bontott darab. Egyszerűen nem vállalja a kockázatot. Jó trükk minden kicserélt alkatrészt elkérni. így legalább látod hogy a csere megtörtént, nem csak állítja.
Összességében szerintem minden kommentelő egyetért, hogy itt csak gyűlni fognak a bajok. Folyamatos rendszeres lelkiismeretes javítással, előbb utóbb jobb lesz a helyzet, de jó sohasem. A kérdés az, hogy rá akarják ezt a pénzt költeni, vagy keresni egy jobb állapotú autót.
Remélem segít :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!