Ez ütközik e valamilyen KRESZ szabályba?
Azt tervezem, hogy a kocsimba a féklámpát bekötöm még 1 áramkörbe amiben a ,,kapcsoló" nem a fékpedál lenne, hanem egy gomb a műszerfalon. Így a fékpedál benyomásával és egy gomb megnyomásával is aktiválható lenne külön-külön a féklámpa.
Ezzel az a célom, hogy azon türelmetlen autósokat akik nem ismerik a féktávolság fogalmát ,,megilyesszem" a féklámpa folyamatos villogtatásával és kicsit távolabb tarthatnám ezen felelőtlen jármű vezetőket a kocsimtól.
Ez ütközik e bármilyen szabályba vagy szabványba?
Mondjuk egy esetleges balesetet követően a biztosító azonnal megtagadja a kárrendezést, ha kiderül, hogy a féklámpa buherált...
A KRESZ szerint szabálysértés az indokolatlan zavarás (márpedig a felvillanó féklámpa zavarásnak minősül, ami indokolt estben figyelmeztetés, indokolatlanul felesleges figyelemelvonás), és nagyon vékony lehet a határvonal a zavarás és a veszélyeztetés között.
A szándékos ijesztgetést egy rutinos sofőr rövid idő alatt felismeri, s ha olyan a vérmérséklete, vissza is ijeszt, amit nem biztos, hogy megköszönsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!