Hogyan van az automata váltó kezelése gyakorlatban?
Indításnál P és fék. Azután D-be, felengedve a féket elkezd kúszni az autó, lehet nyomni a gázt.
Ha D-be rakásnál nem nyomod a féket egy rántással megindul a kocsi alapjáratban is. És a váltónak sem tesz jót a rángatás!
Automata váltós autó, ha sebességben van, nem tudod beindítani a motort.
P állásban indítható a motor, ekkor még nem szükséges fékezni (elvileg N-ben is beindítható, de azt a gyakorlatban nem nagyon használjuk, P)
Jár a motor, indulni szeretnél, ekkor rálépsz a fékre, s megfelelő állásba húzod a váltókart (D, vagy R)
Index, körülnézés, fék fokozatosan felenged, ha sík, vagy lejtős talajon állsz, már kúszik is az autó... ha szükséges érzékkel nyomod a gázt, s kormányzol.
Ennyi.
Fékkel lassítasz, gázzal gyorsítasz, ha piros lámpát kapsz állsz a féken, nem kell D-ből kivenni
Mindig kell nyomni a féket, van olyan autó, amit be sem tusz inditani ha nem nyomod a féket. Akkor is kell nyomni a féket, ha váltasz P-ből D-be, vagy bárhova.
A másik amivel még kimélheted, hogy ezt nem kell állandóan üresbe rakni mint a kéziváltósat, sőt. Például ha megállsz pirosnál, akkor hagyd D-ben és nyomd a féket, igy jobban kiméled a váltót (nem szereti a sok váltogatást).
Van olyan automata valtos auto aminel nyomni kell a feket, hogy a kocsi beinduljon (ilyen pl. a fonokom Jeep Grand Cherokee-ja). Van olyan auto aminel nem kell nyomni a feket, elforditod a kulcsot es beindul (ilyen pl. az enyem) de csak akkor ha Pben van.
Allo helyzetben jo esetben mindig Pben van. Ez a park. Igy van rogzitve a kocsi es igy van amikor beinditod, mert a legtobb kocsit nem lehet leallitani csak ha P-ben van. Ha le lehet allitani, akkor viszont a kulcsot nem tudod kivenni, amig at nem rakod a valtot P-be. Egyszer figyelmetlen voltam es N-ben (neutral/ures) leallitottam a kocsit es csodalkoztam miert nem tudom a kulcsot kivenni es akkor lattam hogy nem Pben volt hanem Nben.
Elindulasnal ralepsz a fekre, behuzod Dbe a valtot (drive) es elkezdesz leszallni a fekrol. Erezni fogod mennyire huz a kocsi. Az enyem sik talajon felengedem a feket es 8km/h-val tudok gurulni. Atmegyek fekvorendoron is, ilyenkor lelassul de ahogy atgurul a rendoron ujra fel"gyorsul". Persze forgalomban ez nem eleg, ugyhogy nyomom a gazt es megy a kocsi. Barmikor lassitani (vagy megallni) kell, leveszed a labad a gazrol es nyomod a feket szep lassan (vagy erosen, mikor hogy).
A bal labad gyakorlatilag nem csinal semmit. Pont tegnap lattam egy csavot mankoval menni, a bal laba terdtol hianyzott. Beszallt a sofor ulesre es a mankot hatra adta az utasoknak es elindultak. Siman tud automata valtost vezetni mert a jobb laba meg megvolt.
Ha tolatni akarsz, akkor R-be (reverse) teszed a valtot es felengeded a feket. Ha elore akarsz menni, akkor allora fekezed a kocsit es amig nyomod a feket athuzod a valtot Rbol D-be majd felengeded a feket es elindul a kocsi elore.
a hármasnál a pont..sok hír, kevés szóval.
én huszonöt éve automatával járok, a mostani már csak fékrelépve indítható, csak P ben, Váltani is csak féken állva lehet...
a legfontosabb: a bal lábad húzd be az ülés alá..azzal ne akari pedálozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!