Valóban nem kell váltóolajat cserélni a 320d BMW-ban?
Használtan vásároltam egy 2007-es 320d sedán, automataváltós bmw-t. 158.141 km van benne.
Elvittem szervizbe átnézetni és lecseréltetni a motorolajat.
Le akartam a váltóolajat is de azt mondták, hogy ebben nem kell cserélni. (BOSCH szerviz)
Ilyenről még nem hallottam, hogy nem kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt kihagytam, hogy azt is mondták, hogy nincs leengedője.
És akkor szoktam ennél a típusnál olajat cserélni ha a váltót javítják.
(Beszarik a váltó és javítani kell vagy is majd akkor lecserélik az olajat. kb. 500 ezerért.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nagyon sok új típusra mondják, hogy élettartamos a váltóolaj...
A tapasztalat ezzel szemben azt mutatja, hogy 80-120e km-nként cserélt olajú váltók sokkal tovább bírják a strapát.
Egy jó barátunk automata váltó szerelő, én is most vittem hozzá a kocsimat olajcserére. Mondta, hogy nagyon jól ismeri ezt a típusú váltót. 2 félével találkozik:
1., Amibe nem cseréltek soha olajat és 240e km körül megfekszik
2., Amibe cseréltek és 450e körül lehal az elektronikája
Kb ennyi számít.
Az, hogy van-e leeresztője jó kérdés, egy de nehezen hiszem, hogy ne lenne, hiszen ha meghibásodik is le kell engedni valahogy az olajat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Te is megtalálod a leeresztő és betöltő csavarokat.
A váltóban olat cserélni kötelező!!
Igaz a BMW ( és a többbiek ) úgy adja el az autóig, hogy Lifetime olajjal feltöltve, de ez rizsa. És mivel a gyártó ezt írja elő, ezért az összes márkaszerviz és pl a Bosch szervizek sem foglalkoznak vele.
Ha hosszútávon jó automatát szeretnél, akkor 50-60 000km-enként váltóolaj és váltószűrő csere.
Én mindig az ördögöt festem a falra, nálad már ildomos lenne most cserélni, azonnal. Majd rá pár hónap múlva megint.
Az automata váltóban nagyon finom fémpor keletkezik, amit az olaj lebegtet egy ideig ( illetve elviszi a váltókarterben lévő mágnescsapdához ) majd amikor a mágnes megtelik és az olaj sem tud többet lebegtetni, akkor elkezd kirakódni, itt ott..
Az első olajcsere mindenképp szükséges, szép fekete ratyi olaj fog lejönni belőle. A második azért lenne fontos, hogy ha kialakult valahol lerakódás, ahhoz azokat feloldja..
A váltó vezérlése egy precíziós megmunkálású olajjáratokat tartalmazó szeleptömbbel történik, amiben elektrohidraulikus váltószelek vannak. mivel ezek mozgatása elektromágneses úton történik, és a fémport vonzza a mágnes, gondolhatod hol fog először megállni a retek és mi fog legelőször letérdelni.
Ha nincs az olaj cserélve, akkor ~240 000km körül a szeleptömb feladja a harcot, ez alapáron 140-200 000Ft között van, típustól függően.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Húsz éve használok automata váltós kocsit, de még egyiknél sem kellett olajat cserélni.A gépkönyv azt írta eddigi négy autómnál, hogy élettartamos a váltóolaj, a mostaninál 160 ezer mérföldnél írja a cserét. ezen sincs leeresző csavar, azt mondta a szerelő, hogy la kell venni a váltó alját, és úgy lejön/kijön minden. ekkor lehet cserélni amit kell..aztán vissza, és feltölt. a nívópálcán néha meg kell nézni a színét..nekem most van 80 ezer mérföld benne, és olyan az olaj, mint újkorában.
jó, elismerem, nekem nem volt BMW-m, csak egyszer Volvó, a többi csak japán kocsi.
még soha nem volt hibája egyik váltójának sem.
Van olyan is, hogy egy vékony csővel szívják ki az olajat, és ugyanott töltik vissza a újat.
mindenesetre szagold meg a pálcán lévő váltóolajat, ha baromi égett szaga van, akkor bizony tanácsos cserélni. a lakókocsi vontatás az hosszútávon megviseli az olajat.
szóval van olyan, hogy élettartamos a váltóolaj, de annak feltételei a gépkönyvben benne vannak. csak azt senki nem olvassa el.
a mostani járgányom váltójában is kartak cserélni egy nem márkaszervízben, de szóltam, hogy ne, mert még nem kell. olvassák el a gépkönyvet...kiderült, ilyen autót még nem szervizeltek, nincs hozzá leírásuk.
ilyen is van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
20 éve használsz automatát, de hány km-t/mérföldet tettél beléjük és milyen automatába?
"csak egyszer Volvó, a többi csak japán kocsi."
A Volvokban Aisin váltók vannak, szerintem a legtöbb japánban szintén, ezeken tényleg nincs leeresztőcsavar. A váltódeklit kell levenni ( 14db csavar fogja ) és ott folyik le az olaj, majd a dekli alatt található a váltószűrő.
Hagyományos értelemben vett "leeresztőcsavar" tényleg nincs a legtöbb automata váltón, de ez nem gond, mivel a váltószűrő cseréjéhez úgy is le kell venni a váltódeklit így egy felesleges eszköz lenne csak a csavar.
A fentebb leírt fizikai okok miatt, amik a váltóolaj elszennyeződését okozzák nem létezhet élettartamos olaj...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" nívópálcán néha meg kell nézni a színét..nekem most van 80 ezer mérföld benne, és olyan az olaj, mint újkorában. "
Lévén a váltóolaj nem motorolaj fél millió mérföld után is ugyan olyan lesz a színe, mint új korában - csak lesz benne rengeteg fémforgács és mikronos szennyeződés, ami szétcseszi a váltót...
Mennyit is mentél azokkal az automata kocsikkal? Volt olyan, amibe beletetted a 200,000 mérföldet?
Le lesz cserélve az olaj.
Megpróbálok ott lenni ha lesz időm, hogy lássa milyen állapotú az olaj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!