Valóban nem kell váltóolajat cserélni a 320d BMW-ban?
Használtan vásároltam egy 2007-es 320d sedán, automataváltós bmw-t. 158.141 km van benne.
Elvittem szervizbe átnézetni és lecseréltetni a motorolajat.
Le akartam a váltóolajat is de azt mondták, hogy ebben nem kell cserélni. (BOSCH szerviz)
Ilyenről még nem hallottam, hogy nem kell.
Azt kihagytam, hogy azt is mondták, hogy nincs leengedője.
És akkor szoktam ennél a típusnál olajat cserélni ha a váltót javítják.
(Beszarik a váltó és javítani kell vagy is majd akkor lecserélik az olajat. kb. 500 ezerért.)
Nagyon sok új típusra mondják, hogy élettartamos a váltóolaj...
A tapasztalat ezzel szemben azt mutatja, hogy 80-120e km-nként cserélt olajú váltók sokkal tovább bírják a strapát.
Egy jó barátunk automata váltó szerelő, én is most vittem hozzá a kocsimat olajcserére. Mondta, hogy nagyon jól ismeri ezt a típusú váltót. 2 félével találkozik:
1., Amibe nem cseréltek soha olajat és 240e km körül megfekszik
2., Amibe cseréltek és 450e körül lehal az elektronikája
Kb ennyi számít.
Az, hogy van-e leeresztője jó kérdés, egy de nehezen hiszem, hogy ne lenne, hiszen ha meghibásodik is le kell engedni valahogy az olajat.
Te is megtalálod a leeresztő és betöltő csavarokat.
A váltóban olat cserélni kötelező!!
Igaz a BMW ( és a többbiek ) úgy adja el az autóig, hogy Lifetime olajjal feltöltve, de ez rizsa. És mivel a gyártó ezt írja elő, ezért az összes márkaszerviz és pl a Bosch szervizek sem foglalkoznak vele.
Ha hosszútávon jó automatát szeretnél, akkor 50-60 000km-enként váltóolaj és váltószűrő csere.
Én mindig az ördögöt festem a falra, nálad már ildomos lenne most cserélni, azonnal. Majd rá pár hónap múlva megint.
Az automata váltóban nagyon finom fémpor keletkezik, amit az olaj lebegtet egy ideig ( illetve elviszi a váltókarterben lévő mágnescsapdához ) majd amikor a mágnes megtelik és az olaj sem tud többet lebegtetni, akkor elkezd kirakódni, itt ott..
Az első olajcsere mindenképp szükséges, szép fekete ratyi olaj fog lejönni belőle. A második azért lenne fontos, hogy ha kialakult valahol lerakódás, ahhoz azokat feloldja..
A váltó vezérlése egy precíziós megmunkálású olajjáratokat tartalmazó szeleptömbbel történik, amiben elektrohidraulikus váltószelek vannak. mivel ezek mozgatása elektromágneses úton történik, és a fémport vonzza a mágnes, gondolhatod hol fog először megállni a retek és mi fog legelőször letérdelni.
Ha nincs az olaj cserélve, akkor ~240 000km körül a szeleptömb feladja a harcot, ez alapáron 140-200 000Ft között van, típustól függően.
Húsz éve használok automata váltós kocsit, de még egyiknél sem kellett olajat cserélni.A gépkönyv azt írta eddigi négy autómnál, hogy élettartamos a váltóolaj, a mostaninál 160 ezer mérföldnél írja a cserét. ezen sincs leeresző csavar, azt mondta a szerelő, hogy la kell venni a váltó alját, és úgy lejön/kijön minden. ekkor lehet cserélni amit kell..aztán vissza, és feltölt. a nívópálcán néha meg kell nézni a színét..nekem most van 80 ezer mérföld benne, és olyan az olaj, mint újkorában.
jó, elismerem, nekem nem volt BMW-m, csak egyszer Volvó, a többi csak japán kocsi.
még soha nem volt hibája egyik váltójának sem.
Van olyan is, hogy egy vékony csővel szívják ki az olajat, és ugyanott töltik vissza a újat.
mindenesetre szagold meg a pálcán lévő váltóolajat, ha baromi égett szaga van, akkor bizony tanácsos cserélni. a lakókocsi vontatás az hosszútávon megviseli az olajat.
szóval van olyan, hogy élettartamos a váltóolaj, de annak feltételei a gépkönyvben benne vannak. csak azt senki nem olvassa el.
a mostani járgányom váltójában is kartak cserélni egy nem márkaszervízben, de szóltam, hogy ne, mert még nem kell. olvassák el a gépkönyvet...kiderült, ilyen autót még nem szervizeltek, nincs hozzá leírásuk.
ilyen is van.
20 éve használsz automatát, de hány km-t/mérföldet tettél beléjük és milyen automatába?
"csak egyszer Volvó, a többi csak japán kocsi."
A Volvokban Aisin váltók vannak, szerintem a legtöbb japánban szintén, ezeken tényleg nincs leeresztőcsavar. A váltódeklit kell levenni ( 14db csavar fogja ) és ott folyik le az olaj, majd a dekli alatt található a váltószűrő.
Hagyományos értelemben vett "leeresztőcsavar" tényleg nincs a legtöbb automata váltón, de ez nem gond, mivel a váltószűrő cseréjéhez úgy is le kell venni a váltódeklit így egy felesleges eszköz lenne csak a csavar.
A fentebb leírt fizikai okok miatt, amik a váltóolaj elszennyeződését okozzák nem létezhet élettartamos olaj...
" nívópálcán néha meg kell nézni a színét..nekem most van 80 ezer mérföld benne, és olyan az olaj, mint újkorában. "
Lévén a váltóolaj nem motorolaj fél millió mérföld után is ugyan olyan lesz a színe, mint új korában - csak lesz benne rengeteg fémforgács és mikronos szennyeződés, ami szétcseszi a váltót...
Mennyit is mentél azokkal az automata kocsikkal? Volt olyan, amibe beletetted a 200,000 mérföldet?
Le lesz cserélve az olaj.
Megpróbálok ott lenni ha lesz időm, hogy lássa milyen állapotú az olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!