Lejtőn fogyasztás csökkentés céljából üresbe lehet tenni az autót?
Gazdaságossá teszi ezt a régi technika is, próbáld ki. Ha van pillanatnyi fogyasztásmérőd, akkor egy perc alatt kiderül.
Amúgy biztos takarékosabbak már alapjáraton is a motorok, mivel igyekeznek a motoron belüli súrlódásokat folyamatosan csökkenteni, és az olajok is jellemzően egyre kisebb viszkozitásúak. Amúgy nem tudom, lehet-e ilyen téren egyebet tenni, talán a szelepvezérlés is tud valamennyit javítani, esetleg lekapcsolhat pár hengert is. De több tíz százalékos javulás is viszonylag keveset számít, mikor egy nagyobb, elavult motor is megelégszik 1 literrel óránként.
19-es, újabb baromság? Ha úgy hajtod végre a vészfékezést, ahogy tanítják akkor nem fullad le az autó.
Soha senki nem oktatja azt, hogy a vészfékezés azt jelenti, hogy két lábbal bele kell bikázni a fékbe, hogy blokkoljon az összes kerék, sőt ez kifejezetten kerülendő, tudod az ABS-t pont erre találták ki.
19-es vagyok
ABS-es autóban igenis rá kell "állni" a fékre, úgy a leghatásosabb, és mikor tegyük fel eléd ugrik egy kisgyerek, akkor nincs már időd gondolkozni, hogy húú most lement a fordulat 1000-re, most benyomom a kuplungot, özben még a gyereket is figyeled, meg kormányzol. Ott másodperc töredéke alatt történik minden, nincs idő b*szkódni, ezért be kell nyomni a kuplungot is rögtön.
Persze nem ABS-es autóval nem szabad ennyire hirtelen fékezni, ezért is rossz újabb autóból régibe átülni.
Kevered a szezont a fazonnal.
Pont a rossz beidegződés, hogy egyből kuplung kinyom.
ABS esetén, tudtommal, legalábbis, régebbi típusoknál, ha kinyomod a kuplungot nem is működik az ABS, de ezt nem mondanám biztosra. És az ABS pont azért van (többek között), hogy ne blokkoljon be a kerék, ergo forog, ergo, nem fullad le a kocsi még akkor sem ha satuféket nyomsz, másrészt nehogy már két pedált összehangolva legyen könnyebb nyomni a kisebb fékerő elérése érdekében, mint egyet a nagyobbért.
ABS nélkülinél nyilván lefullad satufékre. De ha akkorát kell fékezni, hogy blokkol a kerék akkor már az a legkisebb gond. Itt kezdődik, hogy vezetni kell tudni, nem a papírt lobogtatni
Igen, vezetni tudni kéne, amihez hozzátartozik a helyes vészfékezés is, amihez társul a kuplung kinyomása a fékpedállal egy időben.
Nem kell semmit hangolni a pedálok nyomásán, a kuplungot ki kell nyomni, nem bonyolultabb mozdulat, mint kitámasztani magunkat a taposólemezen. ABS-től még lefulladhat az autó, mert olyan gyorsan lassulsz, hogy pillanatok alatt alapjárat alá eshet a fordulat.
Jó, majd akkor fékezz egyet ez ABS-es kocsival, kíváncsi leszek utána mi lesz a véleményed...
Nem fullad le az autó amíg meg nem áll, elhihetnéd már mert én próbáltam. Vagy kérdezz meg egy oktatót, mikor nyomjuk ki a kuplungot, váltáskor, semmikor máskor. Ennyi
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!