Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lejtőn fogyasztás csökkentés...

Mex11 kérdése:

Lejtőn fogyasztás csökkentés céljából üresbe lehet tenni az autót?

Figyelt kérdés
Meg ha 50-el megyek és a piros lámpát már messziről látom hogyan álljak meg? Tegyem ki üresbe és fékezzek vagy kapcsolgassak vissza vagy hogy a legjobb ami fogyasztás szempontjából a legkedvezőbb és az autónak a legjobb?
2015. júl. 7. 18:35
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
Rendben, majd próbáld ki amikor nem bőven biztonsági határon belül előre felkészülve kell csinálnod, hanem esetleges veszély vagy veszély közeli helyzetben. Ezért mondtam a tréninget. Eleve mentalitásban kell váltani
2015. júl. 8. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
Nem nagyon szoktam lejtőn gurulás közben manőverezni, és ilyenkor a kanyarokat sem csúszáshatáron veszem, így semmi jelentősége, hogy romlik-e az autó irányíthatósága vagy sem egy manőver esetén. Ezek a dolgok könnyedén mérlegelhetők vezetés közben. A legtöbbször az ember egyenes, belátható útszakaszon, megfelelő követési távolság mellett közlekedik, így semmilyen kockázatot nem jelent üresben gurulni.
2015. júl. 8. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:

"Ami nem is csoda, hiszen üresben gurulva 1 liter alatti fogyasztás adódik, míg ugyanezen a lejtőn kis gázzal tartva a sebességet 5 liter is lecsúszik a torkán."

Ha neked kis gázzal lejtőn lefelé 5 litert fogyaszt a kocsid, akkor a kocsidban van a hiba.

2015. júl. 8. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:

"Nem nagyon szoktam..." nincs miről beszélni.

A motoros se pont előtted szokta eldobni a gépet, ahogy a vad sem ott szokott átugrani etc...

2015. júl. 8. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:

13: Elolvastad, hogy egy 2.8-as szívó benzinesről van szó? Emellett lassan 20 éves, és 1400 kg. Nem fog levegővel menni.

14: Miért, manővereznem kéne, ha kell, ha nem? Voltam vezetéstechnikai tréningen, és az átlagnál sokkal többet tudok az autóm viselkedéséről. A motoros nyugodtan eldobhatja a gépet, mert nem mászok a seggébe, és továbbra is tudok fékezni és kormányozni. A vad is kiugorhat, nem gázt adni fogok, hanem fékezni és kormányozni. Szerintem mit számít a morofék, mikor már kattog az ABS? Elárulom, semmit. A másik, hogy mit teszel vészfékezéskor? Ugye te is kinyomod a kuplungot, hogy ne fulladjon le az autó? Gondolom ilyenkor eszeveszett piruettezésbe kezd az autó, mert nem stabilizálja a motorfék. Biztsan szabadunfutót is azért kezdték el alkalmazni, hogy leessenek az autók az útról, és ne spóroljanak üzemanyagot.

2015. júl. 8. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:

"Biztsan szabadunfutót is azért kezdték el alkalmazni, hogy leessenek az autók az útról, és ne spóroljanak üzemanyagot."


Azt azért kezdték el alkalmazni, mert a kétütemű motor "motorfék" üzemmódban megszorulna szabadonfutó nélkül. A négyütemű autókban nem nagyon találsz szabadon futós utolsó sebességet ( egy két ritka kivételtől eltekintve).

2015. júl. 8. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:

Na látod újabb vezetéstechnikai hiba.


Nem nyomom ki a kuplungot fékezésnél...

2015. júl. 8. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:

"13: Elolvastad, hogy egy 2.8-as szívó benzinesről van szó? Emellett lassan 20 éves, és 1400 kg. Nem fog levegővel menni."

Nem az autód átlagos fogyasztásával van bajom... Előfordul, hogy sok. De akkor alapjáraton, üresben sem kéne olyan keveset fogyasztania...

2015. júl. 8. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:

"Nem nyomom ki a kuplungot fékezésnél..."


Ha már annyira a vezetéstechnikádat fújod, akkor tudhatnád, hogy vészfékezéskor be KELL nyomni a kuplungot, mert lefulladhat az autó, és akkor se fékrásegités, se kormányszervó. Ennyit rólad.

2015. júl. 8. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:

18: 1 liter/óra nem olyan kevés alapjáraton. Persze nem mértem meg, de a fedélzeti számítógép "titkos" menüje ennyit ír ki. Alapjáraton kisebb a fordulat, a motornak kevesebb mechanikai súrlódást kell legyőznie, ezért adódik alacsonyabb fogyasztás. Van egy TDI-m, annak a szerelő szerint 0,7 dl/óra értékig normális alapjárati fogyasztása.


John_McClane: Helytelenül fogalmaztam, kicsit elkapkodott komment volt. Nem a régi szabadonfutóra gondoltam, hanem a modern megfelelőjére, amit már takarékossági célok miatt alkalmaznak. Az új DSG-s, Drive Select funkciós Audik takarékos üzemmódban gázelvételre üresbe kapcsolnak, hogy üzemanyagot takarítsanak meg. Nyilván sokkal gyorsabban találnak vissza fokozatba, mint én a manuál váltóval. Ettől én továbbtra is kitartok a nézőpontom mellett, hogy a megfelelő szituációban alkalmazva az üresben gurulással sokat spórolhatunk, és nem veszélyeztetünk vele senkit.

2015. júl. 8. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!