Lejtőn fogyasztás csökkentés céljából üresbe lehet tenni az autót?
"Ami nem is csoda, hiszen üresben gurulva 1 liter alatti fogyasztás adódik, míg ugyanezen a lejtőn kis gázzal tartva a sebességet 5 liter is lecsúszik a torkán."
Ha neked kis gázzal lejtőn lefelé 5 litert fogyaszt a kocsid, akkor a kocsidban van a hiba.
"Nem nagyon szoktam..." nincs miről beszélni.
A motoros se pont előtted szokta eldobni a gépet, ahogy a vad sem ott szokott átugrani etc...
13: Elolvastad, hogy egy 2.8-as szívó benzinesről van szó? Emellett lassan 20 éves, és 1400 kg. Nem fog levegővel menni.
14: Miért, manővereznem kéne, ha kell, ha nem? Voltam vezetéstechnikai tréningen, és az átlagnál sokkal többet tudok az autóm viselkedéséről. A motoros nyugodtan eldobhatja a gépet, mert nem mászok a seggébe, és továbbra is tudok fékezni és kormányozni. A vad is kiugorhat, nem gázt adni fogok, hanem fékezni és kormányozni. Szerintem mit számít a morofék, mikor már kattog az ABS? Elárulom, semmit. A másik, hogy mit teszel vészfékezéskor? Ugye te is kinyomod a kuplungot, hogy ne fulladjon le az autó? Gondolom ilyenkor eszeveszett piruettezésbe kezd az autó, mert nem stabilizálja a motorfék. Biztsan szabadunfutót is azért kezdték el alkalmazni, hogy leessenek az autók az útról, és ne spóroljanak üzemanyagot.
"Biztsan szabadunfutót is azért kezdték el alkalmazni, hogy leessenek az autók az útról, és ne spóroljanak üzemanyagot."
Azt azért kezdték el alkalmazni, mert a kétütemű motor "motorfék" üzemmódban megszorulna szabadonfutó nélkül. A négyütemű autókban nem nagyon találsz szabadon futós utolsó sebességet ( egy két ritka kivételtől eltekintve).
Na látod újabb vezetéstechnikai hiba.
Nem nyomom ki a kuplungot fékezésnél...
"13: Elolvastad, hogy egy 2.8-as szívó benzinesről van szó? Emellett lassan 20 éves, és 1400 kg. Nem fog levegővel menni."
Nem az autód átlagos fogyasztásával van bajom... Előfordul, hogy sok. De akkor alapjáraton, üresben sem kéne olyan keveset fogyasztania...
"Nem nyomom ki a kuplungot fékezésnél..."
Ha már annyira a vezetéstechnikádat fújod, akkor tudhatnád, hogy vészfékezéskor be KELL nyomni a kuplungot, mert lefulladhat az autó, és akkor se fékrásegités, se kormányszervó. Ennyit rólad.
18: 1 liter/óra nem olyan kevés alapjáraton. Persze nem mértem meg, de a fedélzeti számítógép "titkos" menüje ennyit ír ki. Alapjáraton kisebb a fordulat, a motornak kevesebb mechanikai súrlódást kell legyőznie, ezért adódik alacsonyabb fogyasztás. Van egy TDI-m, annak a szerelő szerint 0,7 dl/óra értékig normális alapjárati fogyasztása.
John_McClane: Helytelenül fogalmaztam, kicsit elkapkodott komment volt. Nem a régi szabadonfutóra gondoltam, hanem a modern megfelelőjére, amit már takarékossági célok miatt alkalmaznak. Az új DSG-s, Drive Select funkciós Audik takarékos üzemmódban gázelvételre üresbe kapcsolnak, hogy üzemanyagot takarítsanak meg. Nyilván sokkal gyorsabban találnak vissza fokozatba, mint én a manuál váltóval. Ettől én továbbtra is kitartok a nézőpontom mellett, hogy a megfelelő szituációban alkalmazva az üresben gurulással sokat spórolhatunk, és nem veszélyeztetünk vele senkit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!