Lejtőn fogyasztás csökkentés céljából üresbe lehet tenni az autót?
Elvileg, ha üresbe teszed, akkor annyit fogyaszt, mint alapjáraton... Én a piros lámpa előtt úgy szoktam megállni, hogy már nem adok gázt /nyilván/ és hagyom, had guruljon a kocsi, majd kinyomom a kuplungot, hogy ne fulladjon le... Ha épp úgy érek oda, akkor nem is kell teljesen megállnom, folytathatom az utam kettes sebességbe visszaváltva...
Minél kevesebb a megállás és az újraindulás, illetve minél egyenletesebb a sebességed és minél folyamatosabban haladsz, annál kevesebbet fogyaszt a kocsi...
Mondjuk ez sem a legpontosabb megfogalmazás, mert nem mindegy, hogy 30km/h-val mész vagy 50-nel... de persze ha lassabban mész, akkor ugyanahoz a távhoz több idő szükséges, tovább jár a motor... Ez kocsitól is függ, hogy mikor a legkevesebb a fogyasztása, hány km/h-ás sebességnél. Adott kocsitípus fórumjain szoktak erről beszélni, esetleg ott is olvass utána, kérdezz rá, hogy nekik mik a tapasztalataik.
Gurulj a lámpához határozottan, mert a mögötted jövő tolni fog.
ne tedd üresbe, mert ha nem taposod a gázpedát, akkor nem fogyaszt..
Nos az alapjárati fogyasztás az minimális, úgyhogy el is lehet szerintem felejteni. És jobban megéri, mert többszörösen annyit gurulsz, mint motorfékkel.
Lejtőn lefelé ne tedd üresbe, mert ott sebességben hagyva sem fog lassulni, és veszélyes lejtőn le üresbe rakni, mert nagyon megindulhat az autó.
Üresbe sik úton érdemes rakni. De csak akkor, ha nincs a hátadnál senki. Nagyon idegesitő tud lenni, ha egy ilyen hátánál megyek, mert nehéz tartani az ilyen lassan csökkenő tempót. Szóval ha jön a kereszteződés és kicsi a forgalom, akkor tényleg kidobod üresbe, és elgurulsz odáig. Kisvárosokban ezzel nagyon sokat lehet spórolni, akár litereket is, ha van türelmed mindig igy vezetni. Ja és a másik nagy előnye az üresbe tevésnek: semmi sem kopik, motorfékezésnél azért terhelődik a motor is egy kicsit, a váltó és a kuplung pedig nagyon.
Persze azt tudnod kell, hogy normálisan mozgásban lévő autót soha nem kéne üresbe tenni, de szerintem nem olyan veszélyes, mint ahogy mondják.
"Lejtőn lefelé ne tedd üresbe, mert ott sebességben hagyva sem fog lassulni, és veszélyes lejtőn le üresbe rakni, mert nagyon megindulhat az autó. "
Van benne igazság, de kisebb lejtőkön ahol nem akarsz fékezni, ott takarékosabb üresbe tenni, ha a motorfék túlságosan visszafogná a haladáshoz. Pl. az új automata Volvo kamionok is ezt csinálják (egyéb hülyeségek mellett), hagyják üresbe gurulni, ha nincs bekapcsolva a motorfék (ott külön kell bekapcsolni a rásegítést), majd amint terhelést kap megemeli a fordulatszámot és visszateszi sebességbe.
Úgy látom itt sokan elfelejtették már a gyakorlati órákon tanultakat.
Üresbe semmilyen körülmények között nem rakjuk az autót menet közben. Akkor nincs motorfék, nincs nyomaték, nincs kontrol az autó felett.
Normális, ésszerű vezetés mellett gyakorlatilag nulla közeli üzemanyagot lehet megspórolni ezzel a játékkal.
De van kontroll az autó felett, egy lehetőséged veszik el, a gyorsítás, ami egy esetben szükséges, ha valaki hátulról iszonyatos tempóval belerongyol a fenekedbe, de ilyenkor amúgy is édes kevés ha lepadlózod a gázt. Kormányozni és fékezni ugyanúgy tudsz. Nagyon jól emlékszem, hogy ezt tanították, csak jókora baromságnak tartom. A legtöbb szituációban semmilyen veszélyt nem jelent, ha üresben gurulunk az autóval.
Én kipróbáltam, és rengeteget lehet megspórolni vele. 2.8-as benzines autóval minden második héten ugyanazt a távot teszem meg, amin általában 9 liter körül adódik a fogyasztás. Kipróbáltam, hogy mennyire tudom lecsökkenteni, és minden lejtőn kiraktam üresbe a kocsit, és a motorféket is többet használtam. Van pillanatnyi fogyasztásmérőm is, így látom, hogy milyen módon mennyit fogyaszt az autó. Így vezetve 6,8 literes fogyasztást tudtam produkálni, ami hatalmas különbség, több mint egy liter 100 km-en. Ami nem is csoda, hiszen üresben gurulva 1 liter alatti fogyasztás adódik, míg ugyanezen a lejtőn kis gázzal tartva a sebességet 5 liter is lecsúszik a torkán.
"Pl. az új automata Volvo kamionok is ezt csinálják (egyéb hülyeségek mellett), hagyják üresbe gurulni, ha nincs bekapcsolva a motorfék (ott külön kell bekapcsolni a rásegítést), majd amint terhelést kap megemeli a fordulatszámot és visszateszi sebességbe."
Az összes euro6-os kamion tudja, amiben van topográfiát figyelembe vevő tempomat. Csak ugye egy kamion üresen is 15-18 tonnától indul és szeret lejtőn gurulni, addig egy személyautó az meg... :D
Egyébként az új kamionok sem ezen spórolnak, hanem azon, hogy a dombtetőre érkezés előtt elveszik a gázt így ott a végén kisebb fogyasztással megy fel és az így elvesztett sebességet a lejtő oldalon visszanyerik. Ott a kamion nem a lejtőn hanem a két szakasz átlagán spórol. Személyautóval sztem hülyeség ilyenbe belefogni.
Üresben motorfék? Yes...
Egyébként dehogynem veszi a kontrollt, mindenféle manőverezés bizonytalanabb lesz. De aki ebben kételkedik ne sajnálja azt a 10-20.000 Ft-ot egy vezetéstechnikai tréningre.
Ha pedig valaki azt hiszi, hogy elkerülheti a ráfutásos balesetet, ha elindul az is naiv. Szinte lehetetlen, max az érzés marad meg, hogy te oldottad meg
"mindenféle manőverezés bizonytalanabb lesz. "
Mindenki ezt mondja, én kipróbáltam több autón, és ugyanúgy kanyarodik meg minden, mint sebességben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!