Derbi senda motorra hány mm-es karbik az igazán jók amivel azért megy is a motor?
Szia,
Teljesen változó. De ha már venni kell, akkor én 19-es Dellorto PHBG-t vennék rá. Gyári 50-es motornál 19 -es azaz 19 mm torokátmérő nél nagyobbat egyébként is problémás felrakni, beállítani.
Egyébként a szám a henger felől mért belső torok átmérőjét jelöli. Leegyszerűsítve a képletet, minél nagyobb a henger, annál nagyobb torokátmérővel lehet lefedni minden fordulatszámtartományban az ideális benzin\levegő arányt.
Sokan azt gondolják, hogy egy 21-karbival, meg is van a tuning, de inkább ezzel jól elrontják a motor karakterisztikáját.
Hosszan lehetne még magyarázni, de remélem ez is segített,
Nincs mit, szerintem helytelen beállítás miatt, de lehet hogy az autómata szivató hibája miatt fogyaszt többet a motorod. Esetleg azt érdemes lenne kizárni. Azért ajánlanám először a moci rendbetételét, mert mikor eltérünk a gyáritól, lesz egy változó a rendszerben a karburátor. Úgy állítjuk, hogy feltételezzük, hogy más rendben van. Ha nincs sose lesz tökéletes, és csak lövöldözünk.
Visszatérve a kérdésre:
Kell új szívócsonk, de ez filléres tétel, teljesen tökéletes a gumi\műanyag. Azt nem kell fűteni és polírozni se kell :).
És igen ez a jó a 19-es torokátmérőben, hogy az jó lesz a mostani és egy esetleges 70-es hengerszetthez is. Persze más fúvókákkal.
Csak megjegyzésként, szerintem a 14-es karbidat is be lehet állítani szépen, úgy hogy mindenhol tökéletesen húzzon menjen. Van egy másik faktor is, ha látod hogyan működik a motor most, el tudod dönteni, hogy kell-e komolyabb tuning, és ha beruházol - fogod érezni a különbséget :)
Remélem segít
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!