Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vannak itt olyanok akik saját...

Vannak itt olyanok akik saját maguk szervízelik a kocsijukat, de nem hivatásos autószerelők?

Figyelt kérdés

Hogy kezdtétek el, honnan tájékozódtatok/szereztétek a tudást és spórolásból, vagy pedig a kocsi törődése iránti "vágy" miatt szerelitek ti magatok?


Milyen kocsin dolgoztok és mennyire találjátok nehéznek?


Érdekel mindenki véleménye


2015. júl. 4. 16:33
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

jelenzkezem..


szóval azt pofátlanság lenne állítanom, hogy értek hozzá, mert egy autószerelőt nem pótol semilyen barkácsoló szenvedély..

azt is meg kell jegyezni, hogy aki nem tanulta a szakmát, az ma már jobb, ha visszacsukja a motorháztetőt..ugyanis a motorból semmit nem látni..


ezek már nem trabantok, skodák, zsigulik, pláne vartyogók, ezek már olyan komakt egységet képeznek, hogy csak tanult szakember mer hozzányúlni.


ennek fényében vittem az autómat egy csilli-villi márkaszervízbe, ahol az volt kiírva, hogy az én márkámmal is foglakoznak úgy balkézről...

nosza, időszakos olajcsere 30ezernél..

előbb hozták a munkalapot, hogy motorolaj-csere, váltóolaj-csere, gyertya csere, szűrők cseréje..stb..horror összegért.


mondom harmincezer van benne, a gyertyát kilencvenezer mérföldnél kell cserélni, az automata-váltóolajat 160 ezer mérföldnél, és a motorolaj 0W20...

erre megkérdezik, hogy ez automata? ..-miért? ...-mert még ilyen típus nem volt náluk, és 0W20-asuk sincs...csak 10W40 olajat használnak.

akkor kérem a kocsit, majd otthon..


így lehet tapasztalatot szerezni, meg a haver műhelyében az aknából..

ja, és én igenis kívülről tudom a kocsihoz adott gépkönyvet..(na jó, majdnem...)

2015. júl. 4. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Apróságokkal kezdtem mindenféle tapasztalat nélkül. Sikerült szerezni gyári szervízkönyvet, amiben az utolsó csavarig minden benne van.

A sikerekből és a hibákból tanultam, mára a motoron kívül bármi szétszedek és összerakok.


Volt néhány dolog amitől féltem (kuplungcsere, stb), elvittem szervízbe, de a rossz tapasztalatok miatt semmiképp nem viszem többet. Több helyen is jártam, volt ahol annyira sem értettek hozzá mint én, csak vakargatták a fejüket. Emellett csak összedobták a dolgokat "jóvanazúgy" stílusban.


Szóval inkább mindent én csinálok, türelmesen próbálom a legjobb, legesztétikusabb, legidőtállóbb megoldásokat megkeresni, ha esetleg alkatrészhiány miatt nem megoldható a gyári szintű kivitelezés.

2015. júl. 4. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Trabanton kezdtem mellette NDK-s motorok Wartburg skoda, most lada , Dacia logan ucsónak a motor része már tabu és sok más része!
2015. júl. 4. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:
Sokat segített, hogy évekig segítettem egy autószerelő műhelyben, de ahogy előttem is írták, pár dolog kivételével mindent magam intézek. Pl.: Gumicserét, fék beállítások, futóműbeállításokat nem. Ugyan is a gumicseréhez, meg a futóműhöz nincs eszközöm, a fék légtelenítése, meg egyéb nyalánkságai inkább a profikra van bízva. De kuplunk csere, olajcsere, fékbetét csere, ilyesmiket magam oldok meg. :)
2015. júl. 13. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!