A saját autóval dolgozó futárok /pl. pizzafutár/ kocsijában elsősorban mi az, ami el szokott romlani? Illetve egy pizzafutárnak honnan van pénze, hogy X évente új autót vegyen?
Pontokba szedem, úgy könnyebb. :)
1. Egy futár napi 150-200 km-t megy állítólag. Maradjunk mondjuk a pizzafutároknál. Mi az, ami többnyire el szokott kopni a kocsiban a sok használattól? Biztos többször kell olajcsere, több üzemanyag, stb. Ez még oké. De a motor károsodik a sok menéstől? Elvégre arra van kitalálva, hogy menjen... Oké, nyilván egy olyan autót nem nagyon venne meg senki, amiben több 100 ezer kilométerek vannak, de attól még motorikusan lehet egészséges.
A futómű gondolom, hogy károsodik, ha nagyon sokat megy rossz utakon. Gumik jobban kopnak, stb.
De mégis, mik a főbb kopó alkatrészek az ilyen munkakocsikban úgy általában? Ezt azért is kérdem, mert ha bevállalnék ilyen munkát a saját, egyébként megbízható kocsimmal, akkor elsősorban miknek az elromlására, kopására kell számítanom?
2. Ha nektek van egy autótok, amit nagyon szerettek/féltetek, de egyben nagyon szerettek is vezetni és szívesen csinálnátok lóti-futi munkákat, akkor egy ilyen melót bevállalnátok vele?
3. Egy pizzafutárnak vagy akárkinek, aki sajáttal melózik, állítólag 2-3-4 évente le kell cserélnie az autóját. Tegyük fel, hogy egy pizzafutár borravalóval + mindennel együtt keres havi nettó 100-120-at. Hogy jön össze annyi, hogy pár év múlva mondjuk fél millióért vegyen egy régi, használt, de azért jó állapotú, megbízható kocsit? /Amit természetesen nem sajnál, hanem munkaautónak tekinti./
Köszi a válaszokat előre is! :)
Mennyivel? 10-20 ezerrel? :) Ha mondjuk mindennel együtt megkeresne havi nettó 200-at, akkor arra azt mondanám, rendben, futja pár évente új autóra. De a többség mind azt mondja, hogy ilyen 100-150 közötti összegeket keresnek.
Jó lenne, ha egy futár is írna, vagy olyan, aki tud reális választ mondani.
Ja és kérnék szépen a másik 2 pontra is választ, ha már írtok... Érdekelne. Köszönöm.
olyan hülye (pizza)futárral nem fogsz találkozni, aki itt leírja az igazat..
nem fenékig tejföl egyébként autóval ételt, stb szállítani lehetetlen címekre..a belsőbb kerületesek nem mennek 200 km-t havonta..esetleg távolabbra, városhatáon kívülre is visz...egy pizzafutár sem négy, sem három, pláne két év alatt nem cseréli le az autóját, mert nem tud annyi amortizációt félretenni..a használt lutri, az új drága, és nem éri meg...hacsak nem lányokat visz éjszakás műszakban testőrként..de az nem pizzafutár...(csak annak mondja magát)
látom saját kocsival szeretnél dolgozni...ahhoz nagyon jó kapcsolat kell.
Olyan hülyét nem találsz,aki leírja.... :-)
1.kopik minden,mind átlagos használatnál.Önindító egy-másfél évente csere,lengőkar szilentek,gömbfejek,2-3 évente csere.Olaj ugyan úgy 10-15 ezrenként.
2.Elsőre bevállaltam az autómmal,aztán vettem egy "futár autót",és akkor így van melós,meg hétvégi autóm.
3.Nem tudhatjuk,hágy adóellenőr olvassa ez az oldalt,de ugye te e gondolod komolyan a 100-120 ezret??? :-)
U.i.:Ha vigyázol az autóra,akkor hosszú évekig bírja,nem kell 2-3 évente cserélni.Én 6 éve futárkodok az autómmal,és a 400+ ezer km ellenére is köszöni jól van :-)
Köszi mindenkinek a válaszokat!
Most nézem, hogy a 3. kérdés hülyeség, amit feltettem. :) Sokkal többet nem kell keresnie, ha pár évente új kocsit akar venni. Ha megmarad neki havonta nettó 130 ezer, akkor abból ha egy 10-est minden hónapban félre tud tenni, az 120 ezer. Tegyük fel, hogy 5 évig bírja a kocsija, így lesz 600 ezer, amit el tud költeni egy "új" munkaautóra. De ha legrosszabb esetben mondjuk 2 évente kell és félretesz havonta 15 ezret, akkor is 2 év után marad neki 360 ezer, amiből szintén kijöhet egy másik futárkocsi. :)
Egyébként érdekelne egy ilyen munka, de semmiképpen sem a mostani kocsimmal. Vagy 200-300 ezerért vennék mellé egy használtat vagy vennék egy robogót. Akármennyire is vigyáz valaki a munkakocsijára, azért mégiscsak nagyon sokat megy még 1 napra leszámítva is és biztos használódik rendesen.
2-es válaszoló: hogy érted, hogy kapcsolat kell hozzá? Én úgy tudom, hogy ha van saját autód/robogód, akkor pizzafutárként elég könnyű elhelyezkedni. Az már más kérdés, hogy milyen maga a munka. Nekem nagyon bejönne, hogy egész nap szinte csak vezetni kell, jönni-menni ide-oda. :) A keresetről meg annyit, hogy oké, a többség nyilván nem árulja el, de azért havi nettó 120 ezer csak összejön /ha nem számítjuk ide a benzinpénzt és a kocsi javíttatását/, abból meg azért el lehet lenni szerintem.
Tehát akkor a lényeg: ez egy elég jó kis munka lehet és a melós kocsit nem nagyon kell cirógatni. :D :)
Egyébként időközben sajnos el kellett adnom az autómat különböző okok miatt, így most agyalok, hogy vegyek 400-500 ezerért egy olyan kocsit, ami tetszik és vigyáznék rá vagy 100-200 egy szart, amit lehet nyüstölni és amivel aztán tudnék ilyen munkát vállalni.
Csak mert a szomszédoméknak van egy 1996-os 3 ajtós Swiftjük, amit kb. 200 ezerért hozzám vágnának. :) Ő maga mondta, hogy az oldala/alja már kicsit rohad, rozsdásodik, de hozzátette, hogy ez az a tipikus elpusztíthatatlan autó, aminek lehet tolni. /Mint a Swiftek általában./
Szóval most azon gondolkodok, hogy ne inkább ezt vegyek-e, mintsem egy makulátlan kocsit...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!