A Máv miért ilyen baromi drága? Még egy nagyobb fogyasztású autóval is olcsóbb a benzin, mint a retek mávval a jegy ha mondjuk 2 fő megy.
Holnap megyek anyámmal Celldömölkre. Egy retek fos gyorsvonat, szóval nem is ilyen fullos mint a Railjet, szóval egy retek szar ami 3 óra 16 perc alatt szenved le Budapest Keleti pályaudvartól Celldömölkre 4015 ft a jegy... Kettőnknek oda-vissza 16 ezer. Ennyiből simán autóval is lemegy az ember és vissza is jön. 3-4 főnek amibe kerül abból pedig még egy nagy fogyasztású autó is megcsinálja oda-vissza simán...
Miért ennyire drága a Máv? Egy retek az egész, alig van néhány jó vonat, a többségük retek régi szar, ráadásul a pálya is egy rakás fos, tök lassan mennek. Komolyan bssza meg 3 óra 16 perc, megbsznám a máv teljes vezetőségét szájba legszivesebben.
Azt felejted el kérdező, hogy a vonatot:
- nem te takarítod
- nem te tartod fenn
- nem te tartod karban
- nem te veszed hozzá az üzemanyagot
- nem te fizeted a személyzetet (mozdonyvezetők, pályamunkások, pénztárosok, takarítók, biztonsági őrök, kalauzok stb)
- nem te tartod karban a vonalakat, épületeket
- nem te fizeted az épületek rezsijét
Te befizeted a 8ezret, felszállsz, leszállsz, és kész, semmi más dolgod nincs.
Autó után akkor is fizetni kell, ha egy millimétert sem mozdulsz vele.
Biztosítás, casco ha van, teljesítményadó, időszakos szervizek, alkatrészek, gumiabroncs, olajcsere, műszakiztatás kétévente, parkolási díjak, autópályahasználat díja...
Ha normálisan kiszámolod, a teljes árú jegy összemérhető egy autó költségeivel.
Ha pedig mondjuk rendszeresen látogatsz valakit a példádban említett Celdömölkön, akkor van lehetőséged 30 000 Ft-ért egy un. MÁV Start Kártyát váltanod, amivel féláron utazhatsz egy évig, ráadásul gyorsvonati pótjegyet sem kell fizetned. 7-8 út alatt megtérül a kártya, utána féláron mész - nem is csak Celldömölkre, hanem az ország egész területén. Tehát akárhova eljuthatsz viszonylag kedvező áron.
Először gondolkodni kellene, nem csak habzó szájjal szidni.
Ezzel együtt az igaz, hogy sokkal jobban is lehetne csinálni a vasúti közlekedést. De annak hidd el, hogy még ennél is magasabb ára lenne. Svájcban penge a vasút (tapasztaltam, a kallerek pl kapásból 3 nyelven beszélnek egy nyamvadt személyvonaton is, ami természetesen klimatizált...), de olyan baromi drága, hogy csak na.
Nem csak a MÁV vezetőségének a hibája ez, hanem összegészében az ország vezetése a felelős.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!