Mikor cseréljek olajat az autóban?
Egy Feliciáról van szó, 1.9 D, 160e km, majdnem egy éve van nálam.
Eddig 15W40 Castrol olajat használtam.
És valahol olvastam, hogy jó volna évente lecserélni az olajat.
Meg azt is írták, hogy lehet, hogy a 10W40-es jobb lenne bele.
Mi az igazság?
Eddig ami belement, az kb. 7e km, tehát évi 10e km-rel lehet számolni.
Kis és nagy távokra egyaránt használom.
Tudnátok segíteni?
Nem hiszek a LongLife olajokban, normál, minőségi olajat veszek a kocsimba, amit 10ezrenként cserélek (évi 2x).
15w40 elég sűrű hidegen, főleg télen. Legrosszabb esetben is 10w40-et tennék bele, de ha az autónak akarsz kedvezni és nem egy munkásautóról beszélünk, akkor 0w40 inkább.
A különbség télen a mínuszokban, hogy hidegindításnál milyen sűrűségű olaj kell kenje a motort: ivójoghurt (0w40) vagy pedig sűrű akácméz (15w40).
Üzemi hőmérsékleten a különbség elhanyagolható
10e-ként cseréld, évente felesleges, a mai olajok nem kényesek az időhöz kötött cserére.
10w40 a jó bele, de ha azt elkezdi fogyasztani, akkor 15w40 kell neki, ami sűrűbb.
#3
Miért? Ha kopik a motor és elkezdi csipegetni akkor koptassuk mégjobban?:O
6-osnak:
A kopott motorba ha híg olajat öntesz, akkor a megnövekedett réseken nem tud megfelelően megtapadni, mert elfolyik, így a kenés is csökken. Egy picivel nagyobb viszkozitású olaj jobban kitölti a nagyobb hézagokat és megmarad a kenés a kopott helyeken is.
Az előző hozzászólok nagy részének teljes mértékben igazad adok, főleg annak aki írta, hogy 10.000 ként cserélni, aktív igénybevételnél 7.000 nél is.
A long life olajok számomra megbuktak, mivel soha annyi hajtókarcsapágyas autót nem hoztak javításra, mint azóta, hogy a long life olajjal 30-50.000-es csereperiódust ad meg a gyártó. Ami elég nevetséges, belegondolva abba, hogy egy kamionba 100.000 km után cserélünk NORMÁL olajat, ami nem 4-5 liter, hanem 30!! a motor pedig általában 900- 1500 as fordulaton megy bennük, szemben egy autó 800-7000 ig használt motorjával (dízel esetében nyílván nem ilyen széles tartomány, csak érzékeltetés képp)...ha így végig gondolja az ember, rájön, hogy egy autóban rendes olaj 10.000, aztán csere szűrővel együtt.
10W40-es olajat rakjál bele. Ha csipegeti, vagy ereszti, akkor a vastagabb 15W40. Ha azt is csippenti, akkor Botond, vagy akácméz :) :) :) Alapból annál jobb, minél kisebb a W előtti szám, hiszen így hideg motornál is jobb kenést ér el. A motorok a kopás 70%-át az üzemidő kezdetén, nem üzemmeleg motornál szenvedik el. Ajánlom a Shell Helix olajat, ami kedvező áron van és jó minőségű. Ha esetleg nagyker áron barát/internet/kamionról leesik stb. tudod beszerezni, akkor igazán nem terheli meg a pénztárcádat évente egy kis törődés.
Mégvalami, egy előző hozzászólónak írnám, sajnos azt vettem észre a mai olajok épp annyira kényesek az időre mint a régvolt "szocreál" ásványi mocskok. Amíg légmentesen zárva van palackban, semmi változás nem tapasztalható. Viszont egy félig telt olajos flakon és egy frissen bontott színén észrevehető különbség van 3 hónap alatt is. Nem tudom a viszkozitása/kenése stb. változik-e, de az évi olajcserétől nem lesz baja az autónak az tuti. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!