Egyesben nem szabadna lefulladnia, de legfeljebb húzol egy kis gázt neki mielőtt elkezdene rángatni. Ha nincs időd visszaváltani, akkor értelemszerűen behúzott kuplunggal vársz, majd amikor megállsz akkor visszakapcsolgatsz. Menet közben amúgy én javaslom, hogy egy kis gázfröccsel válts vissza (amikor már behúztad a kuplungot), mert így simábban mész át a fokozatok között, valamint ha gyorsítani akarsz utána, akkor hamarabb veszi a lapot. Ezen kívül a váltónak is jót tesz.
2015. jún. 24. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Meg van emelve az alapjárat az ilyen tanuló motorokon. Ha meg városban meg akarsz állni, akkor csak behúzod a kuplungot, és kész.
Kanyarban az ellenkormányzást nem szó szerint kell értelmezni, csak érzéssel tartod a kormányt.
2015. jún. 24. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Így van, idővel belejössz. Kanyarban ösztönösen mindenki a belső ívben akar menni, csak figyelned kell a sebességedre, meg hogy mennyire dőlj be.
2015. jún. 24. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm az értelmes válaszokat.Még anyit szeretnék hogy ha a motoron nincs fordulatszám mérő akkor mi alapján tudom hogy ideje lenne váltani?
2015. jún. 24. 20:50
5/9 anonim válasza:
De, szószerint kell érteni az ellenkormányzást! A motoron mindíg ellenkormányzással kanyarodunk. Ezt sokan nem tudatosítják, a biciklizésbol átvett osztonos vezetési stílus miatt. Aki viszont pályamotorozik annak ez pl. az egyik legfontosabb elméleti tudnivaló.
Idővel belejössz :) Ha lenne rajta sem az alapján váltanál. De kezdőknek nagy segítség. Amúgy nem nagy dolog beszerelni, ha veszel egy utángyártottat. Amikor érzed már hogy kipörgött, és van elég erőtartalék hogy elbírja a következő sebességet, akkor váltasz. Visszafele emelkedő előtt, mondjuk ha nem pörög annyira, akkor. Sík úton meg ha már nagyon alacsony, esetleg ha már rángat a motor, akkor mindenképpen. De tartósan nem jó az alacsony, fulladás közeli fordulatszám. Szerintem az ideális az, amikor ha odahúzod akkor még érezhetően van benne erő, gyorsul, de nem pörög szét (utazónál, hosszú távon). De egy szezon alatt annyira belejössz ám, hogy ezek mind kisujjból fognak menni, de minimum lesz, hogy elboldogulsz már vele :) Milyen motorról lenne szó amúgy?
2015. jún. 24. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
De, le lehet fullasztani a motort ha nagyon lassan mész, ilyen helyzetekben csúsztatni kell egy kicsit a kuplungot és ha éppen manőverezel akkor a hátsó féket óvatosan adagolva stabilizálható a motor.
Ha nagy tempóról kell gyorsan lefékezni akkor később válts vissza ne a fékezés alatt.
Nagyobb tempónál a kanyar (kikerülés) irányával picit ellentétesen kell megindítani a fordulót így hamarabb bedől a motor a kanyarba. Miután bedőlt akkor lazára engeded a kormányt és magától beáll abba a szögbe amit a kanyar íve kíván, persze tartani azért kell, de ez eléggé motorfüggő.
2015. jún. 24. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat egy Honda xr 125
2015. jún. 24. 21:17
9/9 anonim válasza:
Az egy szuper kezdomotor. Még egy kis huliganizmusra is alkalmas :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!