Nem, az Audit az Audi gyartja.
Az Audi AG viszont a Volkswagen AG tulajdona.
Dehogynem. A Volkswagen csoport gyártja az Audit, és még sok más márkát is. A sok barom meg jön azzal, hogy a Volkswagen egy sz*r, az Audit meg a BMW-t meg istenítik, de nem tudják, hogy ugyanaz a cég gyártja.
Nem!
Különbség van a között, hogy valamit ki gyárt meg, hogy valaminek ki a tulajdonosa!
Az Audit az Audi gyártja. Pont. Nem a Volkswagen, nem az xy hanem az Audi!
Az Audinak meg a Volkswagen cégcsoport a tulajdonosa. Minden márka önálló egységként működik a cégcsoporton belül.
A Dacia-t a Dacia gyártja aminek a Renault a tulajdonosa:)
A fejlesztések megosztása már egy másik kérdés.
De ha már felhoztad ezt a példát a Dacia vezetésébe és fejlesztésébe sokkal nagyobb beleszólása van a Renault-nak meg a VW-nek az Audiéba.
A Volkswagen csoport mindig is arról volt híres, hogy nagy szabadságot ad a csoport márkáinak és szinte tényleg önálló, független márkaként hagyja őket működni. Ennek vannak előnyei is meg hátrányai is. Pl hátránya, hogy sok párhuzamos fejlesztést futtatnak. Sok modell konkurál a cégcsoport más márkáinak modelljeivel, stb. Pl VW Phanton vs. Audi A8. Teljesen külön fejlesztés, de ugyanaz a célközönség. Vagy Porsche 911 vs. Audi R8.
DE a jövőben készülnek náluk reformok, hogy jobban összevonják a márkákat és megszűnjenek ezek a párhuzamot. Pl a presztízs márkák mint az Audi, Lamborghini, Bentley egy vezetés alá kerülnek. Ahogy a "népautó" márkák mint a Volkswagen meg a Skoda megint csak egy vezetés alá. Az MAN, Scania megint csak egy vezetés alá és így tovább.
Nem okoskodni akarok, csak hogy szemléltessem amit leírtak.
Nekem van egy péküzemem. Van félretett pénzem belőle és kitalálom, hogy be akarom fektetni egy másik vállalkozásba. A szomszédban működik egy cukrászda. Átmegyek, megbeszélem a tulajdonossal, hogy megvásárolnám kompletten a vállalkozását és utána fejlesztéseket eszközölnék a cégben. A cukrászda tovább működhet, lehet továbbra is a régi tulajdonos az ügyvezető, de a tulajdonos már én leszek. A lényeg, hogy nekem fizeti ki a nyereség 50%-át. Gyakorlatilag továbbra is két különböző cég a pékség és a cukrászda is, de már egy helyre megy a nyereség, hozzám, a pékhez.
"A Volkswagen AG hat márkáját, a Volkswagent, az Audit, a Skodát, a Seatot, a Bentley-t és a Lamborghinit nem külön álló márkaként kezelik..."
Plusz ide tartozik még a BMW, a Rolls-Royce, a Rover, a Bugatti, a Scania és a MAN is. Mindnek kb. közös motor- és alvázfejlesztési vannak.
A VW motoroknak nagyon rossz hírük van, az egyik legrosszabb meghibásodási statisztikákkal rendelkeznek (a tengerentúlon).
Viszonylagosan drága megvenni és fenntartani, és cserébe a minősége nem éri el a Ford vagy Fiat márkákét sem.
Az utóbbiakhoz pedig olcsóbb is az alaktrész.
A merci viszont még mindig jó, és vélhetően javulni fog a márka megítélése a Mercedes-szel közösen fejlesztett bluetec dízelmotoroknak köszönhetően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!