Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az miért van, hogy egy kis...

Az miért van, hogy egy kis 1.4-es benzines autóval gyorsan ki lehet lőni a piros lámpánál vagy álló helyzetből de egy 2. 0-ás turbó dízel meg olyan lomhán, nehezen, gondolkodósan indul meg?

Figyelt kérdés
2015. jún. 13. 22:55
 1/9 anonim ***** válasza:
65%
Mert én ultem az 1.4-esben :)
2015. jún. 13. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Mert turbós... idő kell míg a turbónyomás feláll, utána viszont meglódul elég erőteljesen.

Nem semmiért van már nem egy autó amiben 2 vagy épp 3 trbó van, azokból az egyik mindig pont alacsony fordulaton üzemel és építi a nyomást, aztán ahogy növekszik a fordulatszám másik turbo veszi át a feladatot, azoknál már nincs ez a jelenség, meglódulnak rendesen az első pillanattól kezdve.

2015. jún. 13. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
14%

1.9-es turbo dízellel gond nélkül szoktam kilőni zöldre váltás után a külső sávból, hogy gyorsan bevágódjak a megszűnő sávomból a belsőbe.


A probléma vagy a kocsival, vagy a sofőrrel van, nem a 2-es turbo dízellel.

2015. jún. 13. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Ez függ sok sok mindentől. Ha valami régi 2 literes 75 lovas TD-t veszünk, azzal tényleg nem lesz jampiskodás a lámpánál. Azért az új dízelek már szedik a lábukat, egy 2 literes TDCI vagy TDI elég sokat verne az 1.4-es (szívó)benzinesre.
2015. jún. 14. 03:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Talán mert más egy benzines autó és egy dízel váltóáttételezése, illetve más a motor karakterisztikája?! :D

Nagyon sok dízel autót vezettem, Opelt, Fordot, Citroent és ezeken belül is több típust, személyautót, kisteherautót egyaránt. Az 1-es fokozat mindegyikben borzasztó rövid volt. Ahogy megindult az autó, gyakorlatilag már le is forogta a használható fordulatszám tartományt és már 4000 körül volt a fordulat. A benzines ugye itt kezd élni, tehát nem csoda hogy itt még húz, sőt itt gyorsul igazán, a dízelnél itt meg már semmi nem történik, váltani kell. 2-ban aztán jön a hátbavágás úgy megindul a dízel is.

2015. jún. 14. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
38%
Nem ültél te még 2000-res turbódizelben :)
2015. jún. 14. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Pontosan ahogy előttem is leírták más az áttétele a váltónak, illetve a turbólyuk is oka lehet ennek. Persze attól is függ milyen az 1.4-es benzines motor, mert azért azok között is van 60 meg 100 lóerős is. Nekem 90 lóerős, 0-100 km/h-ig nem sokat, de lámpától lámpáig jó néhányat otthagy. Pontosan ezért szeretem városi használatra, hosszú távokra meg 2.5-ös dízelem van, na annak nem tud odaverni az 1.4-es.
2015. jún. 20. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Èn inkabb a váltás ideje miatt gondolnam, nekem is van kis benzin szivo, meg turbodizel, de a benzinesen lehet sportosan váltani azaz kb 1 mp kuplung gyors behuzod 2 be hirtelenebben kiengedheted ès megy. Dizelnèl meg eleve ha gyorsan akarom behuzni 2 be akkor olyan mintha nem akarná ugy bevenni,csak nehany tized mp el lassabban meg a kuplung benyomásakor is lassab esik vissza a fordulat nèhány tized mp el, ès hirtelen kuplung kiengedèskor is ugy èrezni hogy nem igazán szereti, eleve nagyobbak a dizelmotor belső mechanikai elemei is , főtengely is nehezebb, ezáltal nem tud olyan gyorsan változni a fordulat, ès a lendkerèk is kèttömegü többsègèben. Ám ha egy automata 2.0 dizelt próbálnál ott màst tapasztalnál. De alapvetően ezèrr is valo a kis benzines városba dizel városon kivűlre, ès úgy mondjuk 80-140 közt nèzve már egèsz mást tapasztalnál a kettő közt.
2022. jan. 26. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"olyan mintha nem akarná ugy bevenni"

Ott az a váltó, vagy a kuplung szerintem nem százas. EZ nem függ a motor hajtóanyagától. Az hogy váltóskor gázelvételre nem esik vissza azonnal a fordulat, pedig egyáltalán nem hátrány.

Nekem most egy 1.6-os dízelem van. Gyári 0-100-as gyorsulási adata valami 8,6 mp. Egyáltalán nem érzem lomhának. Ez előtt egy 1.4-es szívó benzinesem volt, hasonló tömegű autóban. Az 14 mp körül volt 100-on. Érzetre is ég és föld a különbség dinamikában.

2022. jan. 26. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!