500ezer ft lehet normális autót venni?
Első autóm lenne, és ennyi a keret, szerintetek gyűjtsek még hozzá +150-200ezer ft vagy ilyen árkategóriában is lehet venni, ha igen milyet?
24/F
Talán azért ajánlják sokan kapásból az F Astrát, Swiftet, mert úgy gondolják, inkább legyen az autó 15 éves fapados, mint 25 éves extrás...
A kérdező igényeinek ismerete nélkül nem is lehet érdemben válaszolni, pláne úgy, hogy azt sem lehet tudni, az csak a vételár, vagy ebben már a járulékos költségek (átíratás, biztosítás, szerviz) is benne vannak.
Autóvásárlásnál feltézltel hogy a leenfő gépben jól is érezzem magam. Emiatt az összes Opelt kizárnám (Frontera, Astra, Vectra és Corsa amit eddig próbáltam).
A Suzuki mindenben jól produkált. Alap felszereltségű, viszont vékony pénztárcához képest (számomra) kényelmes, motorstílus nekem bejött.
A japánokhoz jobban vonzódom, de egy Ventot is el tudnék kèpzelni az udvaron.
Kedvenc a Primera lett. 400ért bőr belsős, elektromos ablakos, gyári napfénytetőst vettem. Láncos motor, tehát olaj+szűrők cseréje ajánlott vásárlás után, de nem tipikus boyracer autó, kevésbé vannak széthajtva mint pl a Hondák. Hivatalosan 300+ e km mindkettő és jól mennek most is.
Ennek a kornak a japán szedánjai zseniálisak: Accord, Galant, Primera, de ha jó a kisebb motor is, akkor Avensis, Almera
talán azért az Astra F és a Swift az első alternatíva ennyiért, mert ez a két legjobb választás. Megbízható, jó autók (és az Astra-t venném ennyiért), alkatrész olcsó, Rengeteg van belőle, sokat is bontanak, ezért ami olyan, könnyen beszerezhető. A szerelők többsége jól ismeri. Olcsón fenntartható és ennyi pénzért jól felszerelt kijön belőle. Van választék a piacon stb stb.
Bár azért ha opció a 200.000 Ft gyűjtés hozzá. És nem számolva a papírmunka és az első szerviz költségeivel akkor érdemes lenne hozzátenni. Mert akkor már Golf IV benzin vagy Astra G is szóba jöhet, az pedig már jelentős előrelépés korban, és technikában
Köszönöm szépen a válaszokat, fontolóra veszem őket!
Igényeket írni? Ennyiért örülök ha jó kocsit fogok ki, esetleg akkor érdemes írni ha 1 millió vennék kocsit.
Astra F,Golf III érdekel a legjobban. Utóbbinál eléggé körülményesnek kell lennem.
Ezek közül milyen motorteljesítmény a jó?
Az igényeknél itt arra gondoltak többen, hogy milyen távokra, milyen éves futásteljesítményre, hány főnek, város, külterületi utakra stb.
Az Astra-nal is ugyanannyira körültekintőnek kell lenni. Lehet puffogtatni a sztereotípiákat, de amikor a Golf III még nem volt elérhető a műmájereknek akkor az Astra F-et nyúzták. Hasonló a kockázat.
Egyébként Golf IIIből van az 1.4 (44-45 kw talán) Na az harmatgyenge. De végülis Astra-ból is kb ugyanazt tudja az 1.4, most nem keresem ki a konkrét számokat. 1.6 benzin, vagy Isuzu/1.9 TDI attól függ melyik kell inkább
Na akkor letisztázódott és maradt az Astra F és a Golf 3.
Opelt ezekkel a motorokkal érdemes nézni:
benzin:
C14 SE 83 hp
C16 SE 102 hp
C18 NZ 91 hp
C20 NE 117 hp
dízel:
X17 DT 83 hp
X17 DTL 69 hp
Ezek megbízható, egyszerű, jó motorok. Ritkán van velük baj, olcsó hozzájuk az alkatrész ha úgy adódik. Az erejük elég ahhoz hogy felvedd a forgalom ritmusát, és egy pótos IFA megelőzése se legyen akadály.
Az Ecotec motorokat nyűgösebbek, bár azokat sem kell feltétlenül elvetni. Az alap 1.4, 60 lóval is tartós, de harmatgyenge.
A kasztni általában a sárvédőíveknél, a tankajtó környékén, a küszöb végeinél és a padlólemeznél szokott. Sajnos az Astrának ez a gyengéje, a rozsda. A garázsban tartott példányok is rohadnak, csak kevésbé.
Vásárlásnál a kasztnit nagyon nézd át.
A futóműről sokat nem szeretnék írni. Elöl MacPherson, hátul merev híd. Ne kopogjon, meg ne kóvályogjon az úton.
Golf 3
Alapmotorral ez sem ajánlott.
Ajánlott motorok:
benzin:
1.6 100 hp
és a kedvencem:
1.8 90 hp (Ez egy egészen nyomatékos benzines, szerintem nagyon illik a 3-as golfhoz.
dízel:
1.9 tdi 90 vagy 110 lóerővel
A Golf 3, meg úgy nagyjából a korabeli Volkswagenek ennek a motornak köszönhetik a hírnevüket. Az agyonüthetetlen (azért ha nem figyelsz, tönkre megy), egekig tuningolható nyomatékgyár, a koromfelhők legnagyobb császára: 1.9 TDI
Már mind túl van a 300 ezren, és hajtják is őket mint a bolond. Szinte mindegyik tuningolva van már, kisebb-nagyobb mértékben. Jó motorok, de óvatosan, mert itt azért ha megmakkan az adagoló, vagy cserés lesz a turbó akkor viszi a pénzt.
Kasztni:
Ugyan úgy rohad mint az F Astra. Kerékjárati ívek, padlólemez, küszöbök, csomagtérajtó...
Futómű:
Egyszerű szerkezet itt is, ugyan az érvényes rá mint az Astrára.
Ha lehet ne fiatal suttyótól vegyél autót, mert az garantáltan hajtva volt.
Vedd azt, amelyikből jobbat találsz.
(Én a helyedben a 90-es évek japán autóit sem vetném el. )
Köszönöm a részletes leírást! Le a kalappal! :)
Akkor kasztni rohadás az elsődleges célpont, esetleg tudnál olyan autó márkát ajánlani ami 500ezer-600ezer között ahol nem kell a kasztni rohadástól tartani?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!