Kisköbcentis kétütemű motor fullszintetikus olajjal, tiszta szűrővel koromlerakódás a kipufogó felé. Normális jelenség ez?
Egy Einhell BG-BC 43 AS/1 típusú fűkasza szörny a bűnös. Tudom, kategória, nehezen szántam rá magam, hogy az autó/motorba írjak, de győzött a józan ész: itt néhányszor több a jó mocis ész, mint az otthon/kert kategóriában...
Leírok mindent, mert nem tudom, mi lehet, és mert ilyen az, amikor nem kell harapófogóval kihúzni a kérdezőből semmit, minden egy helyen, a nyitóban. :)
Én már ott elakadtam, hogy fullszintetik teljesen jó keverési aránnyal kormol. Ő az egyébként, remélem nem vásároltam be vele:
Felén túl vagyunk valamivel, ennyit volt használva a gép.
43 köbcentis, a szokásos, furmányos kis karburátor, amin ráadásul egyetlen fura állítócsavar van, amit nem állítgattam még, plusz gázbowden feszesség és végállás (alapjárat) tekergethető mögötte. Tavaly vettem, két háztartásban csapom vele a füvet, leginkább akkor, amikor már szépen megnőtt (késsel, majd szegély damillal), de szoktam idejében is (damillal). Bő félliter olaj belement élete során 1:40 keverékben (járatáskor első három tank sűrűbb volt a könyv szerint, és nem erőltettem, csak majdnem) Amit a google megtalált a helyes használatról, azt megszívlelem, de lehet gikszer, nem tudok sokat a robbanómotorokról, csak ami rám tudott ragadni úgy, hogy nem nagyon köt le a téma... :) Tehát vágom, hogy nyomni kell neki folyamatosan, és késnél ritkán kell koppig nyomni, inkább egy jó lendületes fordulatszámot kell bejátszani, és terheletlenül nem kell soha felpörgetni fullra annak ellenére sem, hogy a gyári névleges fordulatszámot hozza damillal kipörgetve (8500 lenne, valamivel alatta van teljes damillal, és persze nem gyári fej), tehát késsel se pörögne szét. Tudom, hogy nem kell alapjáraton pötyögtetni a bemelegedős 1 percnél tovább, és hogy hálás, ha hűtve van kb egy percig leállítás előtt. Tudom, túl sok a jóból.
A keverék 1:40-es: 5 liter MOL-os túlárazott presztizsbenzinhez (gondolom 99-es, évi 300Ft többletkiadás erre) 1,25dl adalék (5l kannában kút szerint 5l benzin, konyhamérleg szerint is stimmel 5 liter benzin táblázat szerinti tömegével az üres kanna súlygyarapodása, és hozzá flakon skála szerint 1,25dl fullszintetikus 2T olaj, ami ha jól láthatóan kicsúszok az osztásból, akkor is bőven belül vagyunk az 1:33-1:45 tartományon.)
Levettem a burkolatot, mert láttam, hogy beljebb is füvesedik már elég rendesen, gondoltam mielőtt jön a jó idő, letakaríthatnám, csak nem tesz rosszat a hűtésnek... :) Amit biztonsággal le-felszerelhettem, azt bántottam csak: berántó (kell is a burkolat eltávolításához), röpsúly (kifújtam a rugó rozsdáját, már rendesen annyi volt, hogy lassan kenésnek számít, és persze elértem a hűtést, ami egyáltalán nem volt zöld, csak ahonnan szedi a levegőt, ott a rácsot meg kellett pucolni és kész...), levegőszűrő (amit rendszeresen tisztítok, és időnként, mivel csak egy szivacsszalag, samponos mosást-szárítást követően átnyomkodom éppcsak elegendő 2T adalékkal, visszaszereléskor duplaellenőrzöm, hogy nem megy be szűretlen levegő) és kipufogó. Na, a kipufogónál a henger kiömlő járata elég mocskos, olajos, darabos, fekete malaj ragad rá nagyon nehezen eltávolíthatóan. A dugattyút nem tudtam ellenőrizni (nem ejtettem meg életem első henger-széjjelkapását), a kipufogó tök jól néz ki, szerintem a megtévesztésig olyan, mint aki viseltes kezd lenni, de nem tudok kormot találni benne. Lehet, hogy nem hiba, nem igazán mozgok otthonosan benne, mint említettem.
Amit még kénytelen vagyok elárulni, mert közelebb vihet a megoldáshoz:
Kicsit kihagyogatósan jár max gázon is. Nem emlékszem, hogy ilyen volt-e kezdettől, nem figyeltem egyáltalán. Gondolom kétütemű jellegzetesség, de azért csak megemlítem inkább. Kicsit talán gyengébb, mint a legelején. A gyertyával kapcsolatos tudatlanságommal meggyűlt a bajom, téli elrakás előtt (lakásban telelt, ajj) a dugattyú-olajzáshoz kivettem a gyertyát, és nem tudtam semmit arról, hogy hogy érdemes visszarakni, tehát meghúztam érzésre koppig, és nem túl. Aztán szakavatott ismerős beszélt erről, hogy azt kézzel kéne behajtani, aztán 1/8 fordulat, és jó lesz. Azzal a gyertyával kevesebb, mint 1/8-ot engedett így, gondoltam odalett az a rugalmas kis alátét-tömítés. Vettem másik gyertyát tavasszal, és ugyanúgy nem sikerült kézi betekerés után egészen 1/8 fordulatot húzni rajta, továbbra is két ujjal, gyertyakulcs szárának közepe táját fogva húztam bele úgy, hogy tényleg kopp, de nem öljük a menetet. Ereszthetett mellette, megtisztítottam ma fényesre, meg a gyertyát is, és visszatekertem icipicit határozottabban. Semmivel se fordult többet. A malaj majdnem ugyanaz a nehezen eltávolítható volt, mint kidörgő oldalon a hengerben.
A karburátor eléggé szokott elbenzinesedni. Kezdettől fogva. A szűrő (egy keret szivacsszalagból) alja általában tocsog, kívülre még nem került belőle, ahhoz szétszedéskor se mindig elég. Most arra jó volt, hogy besegítsen a ragacsos malaj eltávolításába, ne kelljen már kannából kiborítani a benzint hozzá... A fogyasztás rendben van, tegnapelőtt 1l tankkal egy jó órán át nyomtam késsel a magasat és az induló bokrocskákat (2mm szárvastagságig csak, de akkor is ott kell kalimpálni a ritkásban jó fordulattal), aztán tegnap egy másik tankkal, végig damillal a rosszabb terepeket (nem kevés), a széleket (szintén van bőven) és az utcai kis szakaszt árkokkal kb 40 perc alatt késznek nyilváníthattam a helyet.
A tisztaságára vigyázok. A tankból is rázás után egyszer kiöntöttem a kis maradék benzint, se kosz, se víz nem volt benne, tehát visszakapta. A szűrő is tiszta, és a mai szétszedés is azért volt, nehogy a hűtőn ráégett fű legyen, mire jön a kánikula. Nem mintha tervben lenne a legnagyobb melegben veretni. Pihentetni szoktam (a kezemet, hehe) minden tank után legalább 10 percet, de inkább többszörösét. Pöccröff van olyankor, hidegindításkor pedig csak addig volt baj, míg rá nem jöttem, hogy kicsit a szívató pöckére rá kell tartani, hogy jól illeszkedjen a szívótorokra a műanyag csoda másik vége, és felkaphassa a benzint végre harmadik húzásra. Nincs hiba igazából, csak gané a gyertya mellett és a henger kipufogójáratában. Meg persze hangos és ráz, de az védjegye neki.
A korom lerakódás tejesen normális dolog, kétütemű motoroknál, így a fűkaszáknál is.
A korom lerakódás a tökéletlen égés miatt történik és leginkább a benzinbe lévő olaj tökéletlen elégése miatt.
Képzeld el ha az olaj is "tökéletesen" elégne ! Mi biztosítaná a dugattyú és a csapágyak kenését?
Röviden, de lényegre törően, ennyi a válasz a kérdésedre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!