Elmagyarázná valaki? (Toyota Hybrid)
Nem értem, hogy tud a Toyota Yaris és egyéb hibrid kocsi áramfelvétel, vagyis konnektor stb. nélkül gurulni.
Mi hajtja, honnan veszi az energiát?
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de a bicikli dinamójához is kell az emberi energia, és ez a kocsiknál nincs.
Ne nagyon "szakszerűen" magyarázzátok el, ha lehet, mert fizikából nem vagyok egy zseni...
Egyébként mi a véleményetek ezekről a kocsikról? Megérik az árukat?
ami a biciklinél a dinamó, az az autónál a generátor, az emberi tényezőt meg a motor helyettesíti.
amikor a motor jár, a kocsi generátora tudja tölteni az akksi(ka)t. tetszik érteni?
Ahogy mondtad, dinamó elven, plusz a fékezési energiából.
De ez egy szar autó, mert 6 év után kuka az aksi és 100 ezer dollár hozzá az új pakk. Több, mint az autó.
Megéri? Nem.
Igen, "tetszem" érteni.
Szóval akkor ez a dinamós gondolat nem is volt olyan hülyeség, mint eredetileg gondoltam.
Köszönöm a válaszokat! :)
De akkor a teljesen elektromos kocsikat miért kell feltölteni árammal, ráadásul nagyon kevés időre? (Ha jól emlékszem, általában 8-9 órányit mennek.) A hibrideknél pontosan az a lényeg, hogy akkor töltődik, amikor éppen nem "árammal" megy?
Na, rakjuk rendbe, mert teljesen nagy kavar van a fejedben :)
Villanyauto: kizarolag elektromotor van benne, es egy bazi nagy akkumulator. Hogy haladni tudjon, eloszor fel kell tolteni az akksit, mint a telefonodat :)
Hibridauto: Az autoban talalhato egy belsoegesu motor (altalaban benzinmotor) es egy vagy tobb villanymotor valamint egy akkumulator, de ez az akksi joval kisebb mint a tiszta villanyautokban. A hibridek kozott is van tobbfele, nagyon nem reszleteznem ki, de az alap Toyota Priusnal az akksit nem tudod kivulrol tolteni.*
Ebben az esetben az akkut a benzinmotor tolti fel, ill. akkor toltodik amikor fekezel, ilyenkor a mozgasi energia egy reszet a villanymotorokon keresztul visszataplalja az akksiba. Hogy mikor melyik motor mennyire hajt, azt a fedelzeti szamitogep donti el a pillanatnyi helyzet fuggvenyeben (allo helyzetbol lassan indulsz, gyorsan indulsz, allando sebesseggel haladsz, fekezel, eroteljesen gyorsitasz, stb). A Priusnal sokfele mukodesi mod elkepzelheto, hajthat csak a villanymotor, a benzin+villany egyutt, sot olyat is tud hogy a benzinmotor hajt es tolti kozben az akksit is.
Ennek a felepitesnek az a celja hogy azokban az uzemallapotokban, amikor a benzinmotornak alacsony a hatasfoka, a hajtast kiegeszitse a villanymotor, valamint a fekezesi energia egy reszet eltarolja az akksiban, igy az osszfogyasztas kisebb lesz.
*van olyan Prius is amit lehet kivulrol tolteni, azt hivjak Plug-in-Hybridnek. Abban egy nagyobb akkumulator van, es nagyobb tavot tud megtenni tisztan elektromos uzemben.
Egyeb kerdes?
Nincs több kérdés, teljesen világos. Még az én "kavarodott" fejem is megértette.
Köszönöm! :)
rengetegx volt, hogy egy Prius a fraszt hozta ram, amikor este sotet/csondes parkoloban nem hallottam semmi auto zajt, egyszercsak mellem ert a kocsi (villany uzemmodban)
viszont olyan is volt, hogy autopalyan "versenyeztunk" es mikor elottem volt es nagyon durvan oda lepett neki, akkor iszonyat fust jott a kipufogojabol (ilyenkor a benzinmotor kapcsolt be)
Megérik az árukat? - nem. Egyelore nem. Legalabbis itt ahol elek (kulfold) itt eleg olcso a benzin igy nem eri meg, mert elobb utobb aksit is kell bennuk cserelni, annak meg mindig iszonyat ara van, es amit evek alatt sporolsz a benzinkuton, azt majd egyszer egy osszegben kicsengetheted a szerviznek (persze miutan a kocsi garanciaja mar reg lejart)
Magyarorszagon a horribilis benzinarak mellett lehet hogy jobban megeri, foleg ha lizingeled a ceg nevere, leirod az adobol, es 3-5 ev mulva lecsereled egy ujra.
Jó autók míg nem kell szervízbe vinni őket, akkor már drága.
Ezek még relatív régi tervezésűek, van sok kezdetleges megoldás bennük.
A magas árukat nem ellensúlyozza az alacsonyabb fogyasztásuk. Csak ezért nem éri meg megvásárolni.
( mondjuk taxisoknak, környezettudatosságot hirdetni vágyóknak, cégük felé mindent elköltségelni tudóknak nyerő lehet)
Használtan fél-harmad áron pedig felmerül, hogy ha valamelyik drága komponens elromlik akkor többe kerül a javítás mint az autó.
Pont ezért lopják is őket-alkatrésznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!