Fiat punto 1.1-ről lenne szó. A lényeg, ha sokat megyek az autóval, (kb 20-40km) akkor az első két kerék körül valahol elkezd visítani, mint amikor a fémet köszörülik de vékonyabb hangon. Ha kicsit hirtelenebb forgatom a kormányt akkor megint csak csinálja, erősebben, viszont ha egy nagyon kicsit is lenyomom a féket, azonnal abbahagyja.
Hagyom állni az autót 15 percre és megint jó kb 5 km-ig.
Szerelőnél volt, 5 perc alatt valami kis lemezt meghajlított, de 1 hét telt el és megint előjött. Elmondása szerint a fékdobok vastagak mást nagyon nem látott.
Na várjunk csak, elől nincs dobfék... mindenesetre ha előlről jön biztosan akkor könnyen lehet az is, hogy csak nem mennek vissza rendesen a betétek és néha elérik a tárcsát.
2015. máj. 26. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Ezt így nem tudom, de a felvetés még az hogy miután felmelegszik, kitágul ugyebár a fém és akkor ér neki valaminek.
2015. máj. 26. 18:16
3/10 anonim válasza:
Hát ha valóban a hőtől érné el, akkor hideg állapotban is nagyon közel kell lennie ott valaminek, mert olyan hatalmas méretváltozás a hőtágulás miatt sem jön létre. A legkönnyebb talán lekapni a kereket, aztán kézzel forgatni a kerékagyat és fülelni, lehet már ott ki lehet szúrni hogy valami elér valamit.
2015. máj. 26. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Az olcsó, nem túl jó minőségű fékbetétek is tudnak ilyeneket csinálni.
2015. máj. 26. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Az olcsóbb betétek fel tudnak égni a csere után, ha nem kíméletesen koptatják be oket és visítanak, ha érik a tárcsát.
2015. máj. 26. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Nem megy vissza rendesen a dugattyú/nem húzza vissza a rugó, és ezért egy idő után túlmelegszik a betét. Mikor elengeded a fékpedált, akkor a túlhevült betét ugyanúgy hozzáér a tárcsához, és ettől van visító hangja. Le kell szedni, meg kell nézni a nyereg/dugattyú/rugók/egyéb alkatrészek állapotát, a rossz alkatrészt cserélni. Ha a betét még nem üvegesedett meg, akkor használtató. Ha nem üvegesedett meg, de visít, ha fékezel, akkor rézpasztával be kell kenni a hátulját, talán az segít. Ha picit üveges, az elméletileg egy idő után lekopik, de ezt a szerelőd látja (vagy nem).
2015. máj. 27. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Igaz, hogy ez egy "rönó", de a hiba ugyanaz:
"kb 107e körül lehetett a féktárcsa csere újabb betéttel (LPR 05P910) együtt. Ez már nem volt olyan mint a gyári. Nem volt olyan jó a fékhatás és mintha későn éledt volna fel a fékerő. És tizenvalahány ezer km után már nyikorgott is, ami egyre jobban nyikorgott. Végül ma rászántam magam a cserére.
50ekm után szinte alig kopott a betét, viszont a nyikorgás oka egyértelmű:
Ezen a betéten nem volt rezgéscsillapító gumilap. A gyári izé hamar lekopott róla, és akkor már fém a fémen érintkezett és zenélt."
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! remek a közösség és a segítőkészség! Minden válasz nagyon jól jött!
Felraktam 3 felvételt, mind külön nap mikor hazafelé mentem és elkezdte csinálni. Viszonylag lehet hallani ahogy visítanak, persze szabad füllel jobban lehetett hallani (sokkal, sokkal sokkal hangosabb volt, mindenki bámult)
Mikor darabosan hallható, akkor húzom a kormányt jobbra-balra.
Ismerős hang. :D Fentebbi Renaultos példát linkelő válaszadó linkjében van sok hasznos információ. Ha nem ér össze semmi, akkor is lehet, hogy tényleg a betétek nem az igaziak, mármint minőségben. Rézpaszta megoldás lehet ideiglenesen. Baj nem lesz belőle, mármint a nyikorgásból, csak tudom zavaró eléggé.
2015. máj. 27. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 A kérdező kommentje:
új infó hogy ahogy rájöttem, általában akkor szokta ezt csinálni miután egy nagyobb pocsolyába belehajtok, vizes lesz és utána nem sokra rá kezdi el csinálni...az utóbbi napokban gondoltam ebbe bele.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!