Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor érdemes feljebb váltani,...

Mikor érdemes feljebb váltani, hogy a legjobb gyorsulást érjük el?

Figyelt kérdés

Vegyük alapul mondjuk ezt a nyomaték- és teljesítménygörbét:

[link]


3500rpm-en éri el a a legnagyobb teljesítményt, utána először lassan, aztán egyre jobban esik. Abban biztos vagyok, hogy mivel eleinte kevésbé csökken a teljesítmény, mint amennyivel 3500rpm alatt növekszik, így érdemes tovább pörgetni. Csak kérdés, hogy mennyivel?


Nyilván az áttételek hosszúsága se mindegy, 4-esban 140km/h-nál pörög 4000-et, itt felváltunk, és a fordulatszám leesik kb 3200-ra. (Nem biztos hogy teljesen megfelelnek az adatok a valóságnak, de a példa szempontjából nem is fontos.) Ez a legjobb, vagy érdemes lenne inkább 4100-4200-ig pörgetni? Vagy a csökkenő teljesítményt ott már nem kompenzálja a rövidebb áttétel a 3300-3400rpm-mel szemben 5-ösben, ezért érdemesebb váltani 4000-nél (vagy esetleg még korábban?)?


Tudom, ennek inkább versenypályán van jelentősége, közúton mindegy, de azért érdekelne, hogy melyik a leggyorsabb módszer.



2015. máj. 24. 17:14
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

Egy váltó áttétel konvertálja a nyomatékokat is. Ezt figyelembe kell venni. 1:2-höz sebesség áttétel kb. duplázza a nyomatékot a szekunderen a primerhez képest.

Én minden sebességben lemérném a fordulat - kerekekre jutó nyomaték görbéket, és a fordulat difiket bekalkulálva keresném meg a legoptimálisabb elváltási fordulatokat.

Addig biztosan nem váltanék el, amíg a motornak még nem fáj, de még magasabb a kerekekre jutó nyomaték, mint a következő fokozatban, alacsonyabb fordulat mellett.

Ha a fordulat már nagyon magas, vagy a kerekekre jutó vonóerő már kisebb mint a következő fordulatban, akkor nincs értelme pörgetni.


Tehát:

vagy a normál specifikált fordulat limitig emelném a fordulatot( a tiltás az már sok szerintem), vagy addig, amíg az adott fokozatban nagyobb egyenlő a kerekeken az erő, mint a következőben.


Persze ha egyenlő, akkor fogyasztás szempontjából, inkább a magasabb sebességfokozat a logikus.


Nincsenek gyakorlati adataim, csak elméláztam a témán.


:-D


üdv

2015. máj. 28. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:

Előző vagyok, kis korrekció:

Tehát:

vagy a normál specifikált fordulat limitig emelném a fordulatot( a tiltás az már sok szerintem), vagy addig, amíg az adott fokozatban nagyobb egyenlő a kerekeken az erő, mint a következőben(a beváltás pillanatában).

2015. máj. 28. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:

11-es

Szép a fizika és a matematika meg otthon az asztalnál számolgatni. De: beülsz az autóba, mindegy hogy Trabant vagy LaFerrari, és meglátod, hogy akkor lesz a leggyorsabb ha majdnem vagy egészen leszabályozásig kihúzatod. Már harmadikszor irom itt le, aki nem hiszi az üljön be az autóba és próbálja ki. Ha nem, akkor számolgassatok.

2015. máj. 28. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 veterán vas ***** válasza:
52%

Ez kb. olyan "hasznos" számolgatás, mint amikor okos emberek a csúszáshatárt megállapítják.

A Pirelli tapadási tényezője, az aszfalt hőmérséklete, a kanyar sugara méterben, az úttest szemcsézettsége, az EVO akárhanyas tömege, bla-bla-bla. Végül a gép kidobja az eredményt: max. 87km/h sebességgel lehet elfordulni az adott kanyarban.


Na erre jön Pityu -aki nem tud számolni- de ugyan abban a kanyarban 93-al befordul a szakadt kereklámpással, Y-mintás Stomilokon. :D

Miről beszélünk?

2015. máj. 28. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:

Ez már nem az elő, hogy jó magyar honfitársaim így reagálnak. Hihetetlenek vagytok. #11-es.

Seítsen nektek a halál!

2015. máj. 28. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
77%

Jó akkor van két egyforma kocsi aminek mondjuk 7ezernél van a piros zónája a ford.szám mérőn,egymás mellé állnak, egyik kihuzatja az 1 -es 2 est 7 ezerig a másik számolgat és 3950-nél elvált mert ott van papíron a nyomatékcsúcs.. Ki fog nyerni ??


A sok túliskolázott foteltudós üljön már egyszer be egy AUTOMATA váltos kocsiba, nyomja be a Sport fokozatot- ha van ilyen a kocsiban-de ha nincs akkor nem kell, csak nyomjon egy kickdown kapcsolót a padlóra nyomott gázpedáljával, és nézze meg hogy a kocsi a gyári mérnökök programja szerint mikor vált fel! Ha például 4 ezernél ,miközben 7 ezernél van a piros zóna ,akkor vigye el szerelőhöz a verdát sürgösen!

2015. máj. 29. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
0%
Miért? Nyilván nem gyorsulásra tervezik.
2015. júl. 6. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
De arra tervezik,persze nem a szó gyorsulásiversenyes nitrós slickgumis értelmében! Ha a sofőr hirtelen konstans padlót nyom az automataváltós kocsijában,akkor az azt jelenti hogy most aztán gyorsulni akar és a kocsinak a tőle telhető legjobb eredményt kell hoznia a cél érdekében. És azt is teszi, szépen kihuzatja a fokozatokat a maximumig (piros zóna)
2015. júl. 7. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
Oké leesett, hogy lepadlózva meg alapból sportfokozatban. Azt hittem normális körülmények között írod, picit fáradtan írtam úgy tűnik.
2015. júl. 8. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
Benzinesnél ki szoktak huzatni. Dizelnel bonyolultabb egy kicsit ez a dolog.
2015. aug. 5. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!