Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplungolás váltásnál. Mit...

Kuplungolás váltásnál. Mit csinálok rosszul?

Figyelt kérdés

Váltok és engedem a kuplungot akkor van hogy ránt az autó. 1.2-es benzines autót vezetek. Elindulás az úgy megy. De váltásoknál szokott probléma lenni. A kormányt hogyan kell tekerni szakszerűen? Azzal is problémám van. Mennyi idő alatt lehet a kuplungolásba beletanulni? Az autó ledulladni nem szokott pedig ilyen kis motorú autóval nem könnyű elindulni úgy hogy ne is pörgessem. Mekkora fordulatot reális adni egy ilyen kis motorú benzines 1000 kg-os autónak?

Valamint fékezés közben ha visszaváltok és felengedem a kuplungot akkor is szoktak bajok lenni. Ránt egyet az autó. Hogyan kell ezt csinálni?


2015. máj. 8. 17:28
 1/8 petizacc ***** válasza:
100%

Hagyjuk már az ilyen hülye kérdéseket...

Leírhatná neked itt bárki a legapróbb bolhafingig, de hidd el, akkor sem menne jobban!

Gyakorolni kell, másképpen nem fog menni!

2015. máj. 8. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Technikai kivitelezésre lennék kíváncsi. Hogy mi az alapja ahogy kezelni kell. És akkor könnyebben beletanul az ember.
2015. máj. 8. 17:35
 3/8 szerencses85 ***** válasza:
100%
Ha pornót nézel, nem fogod elveszteni tőle a szüzességed. Ez gyakorlati dolog, nem úgy van, hogy leírás alapján tanulsz meg vezetni. Gyakorolj.
2015. máj. 8. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ezek a legugrálósabbak, az ilyen kis benzinesek, nagyon finoman kell velük bánni.

A kulcs, hogy el kell kapd azt a pontot, ahol fog a kuplung. Minden váltásnál 1 másodpercig csúsztasd a kuplungot, főleg a kisebb fokozatoknál. Ja és ahogy váltottál sebességet és a kuplunpedált elkezded kiengedni, rögtön adj gázt is.

A kormányzásnál pedig: az egy kézzel tenyerelés a legtutibb :D

2015. máj. 8. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Ha visszaváltasz akkor lassabban engedd fel a kuplungot, és nem fog rántani.
2015. máj. 8. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
van technika az egészen finom, motorhangon kívül észrevehetetlen váltásra felfele és lefele is, de hogy ne bonyolítsuk túl, kezdetnek próbálj csak annyit hogy ha felfele váltasz, akkor adj egy kis gázt miközben engeded a kupplungot, és a kupplugot határozottan engedd fel de nem kell azért lelépni róla. ezt próbáld kitapasztalni hogy mennyi gázt kell adni ahhoz hogy a fordulat nagyjából stimmeljen és se előrefele ne rántson a kocsi8tul nagy gáz, se ne torpanjon meg(túl kis gáz). visszaváltásnál meg egyszerűen csak lassan kezdd el felengedni a kupplungot, hogy a kerek szép finoman pörgessék fel a motort...
2015. máj. 8. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a hasznos tanácsokat. Nekünk 1.4-es autónk van. Azon tanultam itthon. Aztán autósiskolába járok most és ott meg egy 1.2-es van. A mi autónkal tudok úgy váltani hogy az utas észre sem veszi. Ez az 1.2-es meg ugrál össze vissza.
2015. máj. 9. 08:36
 8/8 anonim ***** válasza:
ha normális fordulaton megy és nem esik vissza a fordulat annyit hogy azt már észre vegye a motor, akkor nem rángat váltáskor, persze ne fél percbe teljen mire váltassz. Ezt nem lehet elmagyarázni, meghuzatod a kocsit kellően, a füleddel hallod a hangját, kinyomod a kuplongot, váltasz és engeded fel, ennyi. Az oktatód nem magyarázza el? Anyám is így van mint te, neki is rángat, még az én V6-os 3.2-es Alfa-mba, hiába magyaráztam el neki már százszor, nem érti vagy nem tudja, a lényeg hogy így vezet.
2015. jún. 28. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!