Van egy VW Borám,1.6 benzines,2000-es évjáratú, amelyik télen és nyáron kulcsra indul. Az üzem meleg motor leállítása után, még úgy kb.5-8 percnyi várakozás után is simán beindul a motor, de 8-10 perc eltelte után, csak az 5,6,7,8 indítás után indul be. Több szervizbe is elvittem, de nem tudják az okát megtalálni. Mechanikai és gyújtási problémát sem észleltek a szerelők. Tesztelték, leolvasták az adatokat a motorvezérlő egységről és mindent rendben találtak, de nem jönnek rá a hibájára. Ha volt már hasonló problémátok, vagy van javaslatotok, megoldásotok, kérlek segítsetek. Mindenkinek köszönöm.
Hát több oka lehet. Ki kellene méretni a lambdaszondát és a hőfokjeladókat. Nálam hasonló, de nem ilyen drasztikus hibát produkált amikor a hőfokjeladó szarakodott, félmelegen nem adott elég üzemanyagot
2015. máj. 8. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
2/27 anonim válasza:
Üzemanyag rendszerben lehet a hiba, mondjuk valami nyomástartó szelep vagy tű meg van kopva vagy valami van az üzemanyagban amitől beregadhat egy nyomásszelep, esetleg üzemanyagszivattyú probléma, üzemanyagszűrő talán.
2015. máj. 8. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
3/27 anonim válasza:
Első blikkre a hőfokjeladóra gyanakszom.
2015. máj. 9. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
4/27 anonim válasza:
A befecskendező rendszerben is lehet hiba, de ez kifejezetten drága buli, ennek a kiderítése, itt cserélni kell a befecskendező szelepet. Nekem 1997-es Suzuki csinálta ugyanezt, és abban is Bosh rendszerű az üzemanyag-injektor, annak a cseréje megoldotta a problémát.
2015. máj. 10. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
5/27 A kérdező kommentje:
A motorvezérlő nem jelezte egyik lambda-szonda meghibásodását sem, de a szakemberek javaslatára az egyik mégis ki lett cserélve, de a tünetek ennek ellenére sem változtak. A motorvezérlőt is cseréltünk egy tesztelés erejéig, de mivel az újjal is ugyan azt produkálta, így vissza lett téve a régi. A hőfok jeladó fel is merült mint lehetséges ok, de tesztelések után hamar kizárták azt is. Az üzemanyag rendszert azért zárták ki, mivel azt mondták, hogy akkor üzem meleg állapotban is jelentkeznének gyújtási problémák, de úgy mint fentebbi sorokban írtam, tökéletesen működik ameddig meg nem állítom. Most voltam egy másik szervizbe amely kimondottan elektonikai hibákra specializálódott, itt azt mondták nem elektronikai, hanem mechanikai hiba lesz, és elsősorban szelepekre, vagy az EGR szelepre gyanakodtak. Igaz utóbbi kiiktatása után is ugyanúgy jelentkezik a probléma. Kedden, vagy szerdán vinni fogom, hogy a többi szelepet is átnézzék. De továbbra is várom a segítségeteket, hátha egy jó ötlettel megoldódik a hiba. Addig is köszönök minden tanácsot, segítséget és hozzászólást.
2015. máj. 10. 18:24
6/27 anonim válasza:
Üzemanyag nyomásszabályozó szelepre szűkíteném, de ha megjavították majd írd meg mi volt vele.
2015. máj. 10. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
7/27 A kérdező kommentje:
Ma cserélték ki az indítás modult, eléggé drága mulatság volt. De ugyanúgy nem indul üzem meleg motorral, és még a megvásárolt alkatrészt sem veszik vissza. Hétfőn üzemanyag szelep és hőfok szenzor csere lesz. Nagyon remélem, hogy valamelyik lesz a hibás, mivel már sem anyagilag sem idegileg nem bírom tovább. Várom segítségeteket, ha van további ötletetek. Köszönöm.
2015. máj. 14. 17:31
8/27 anonim válasza:
Hétfőn megjavították?
2015. máj. 20. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
9/27 A kérdező kommentje:
Már csak találgatnak a szervizi szakemberek. A tegnap lecseréltük a hőfokszabályzót, valamint szelepet is beszereltek az üzemanyag tömlőre. A tegnap a szervizben, 10 perc elteltével is indult, így nagyon boldog voltam. De már a tegnap hazaérkezve, 10-12 perc múltával ugyanazt produkálta mint eddig, vagyis csak a 6-7 indításra indult be. Holnap főtengely szenzor csere következik, de lassan már tényleg nem lesz mit kicserélni, nem is beszélve az anyagi részéről.
Várom továbbra is az észrevételeteket, mert a szerelőkre csak arra támaszkodhatom, hogy a javasolt alkatrészeket kicseréljék.
2015. máj. 21. 13:31
10/27 anonim válasza:
Üzemanyag szűrő csere volt már?
Üzemanyag nyomást is meg kéne mérni, mert esetleg nem tudja a szivattyú folyamatosan fentartani a kellő üzemanyagnyomást, pl. amikor nem indul csak indítozol akkor kell mérni.
Ha van rá ambiciód esetleg ki kéne cserélni az összes üzemanyagot a tartájban frissre.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!