Valaki próbálta már, hogy leesztergál a robogó variátorának távtartójából? Milyen szinten nő ettől a végsebesség?
Van egy 150-es kínai,gyárilag robogó blokkal ellátott 4 ütemű quadom,ami elég nyomatékos,de végsebessége jó ha megüti az 50-et.
Szíjat nem kapok rá szélesebb méretben ilyen hosszal,ezért vennék le a szíjtárcsák közötti távtartóból.
A gond csak az,hogy nem tudom,milyen szinten befolyásolja a végsebességet mondjuk 1mm-el kisebb hossz.
Olvastam korábban erről a fajta tuningról,ami robogósok körében is jelen van,viszont méretekre is kíváncsi lennék.Nekem elég lenne,ha legalább a 60-at megütné,tehát +10km/h-t menne,mert aszfalton is megyek vele és nem ártana,ha picit többet is tudna produkálni,mintsem jó gyorsulást.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
én robogóztam és tuningoltuk is de nekem ez nem ismerős mint bevett szokás robogós körben, mivel kaphatóak "hosszabb" végáttételek gondolom gyárt ilyet a malossi, polini stb.. de mind1
én szerintem az a kérdés, hogy a hátsó "variátornál hogy helyezkedik el a szíj a legnagyobb áttétel helyzetében, mivel amikor elöl ugye a külső kerületen van a szíj, akkor kompenzálandó hátul meg "bemegy a szíj a hátsó variátor tengelyéhez, kérdés hogy teljesen be megy-e ott hátul a tengelyig vagy hogy mondjam, mivel ha igen, akkor elöl hiába esztergáltazs, nem tud majd még kijebb menni a szíj, ha hátul már nincs mozgástere befele, mivel hát nyúlni nem tud... szóval érted
de amúgy ki lehet számolni a variátor kúpszögéből hogy mennyit menne még kifele külső kerület fele, igazából geometriából egyszerű szögfügvénnyel ki lehet számolni hogy sugár irányban mennyit menne kintebb a szíj, innen meg megvan hogy kerület hány %-ot növekedne. Aztán innen van egy kis bonyodalom szerintem, mert a megnövekedett kerület miatt a variátortárcsákra felfekvő szíjszakasz hosszának (azaz a kicsit több mint félkör) növekedése a hátsó kúptárcsákra felfekvő szakasztennyivel rövidíti, tehát a hátsó tárcsák között felfekvő rövidebb szakasz így egy belsőbb kisebb kerületen fexik fel közel ugyanolyan félkör alakban ugye, tehát elől nőtt a kerületünk hátul meg csökkent, ebből a kettőből jön ki ugye a teljes áttétel. Nemtudom mennyire érthető
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!