A régi kocsimban 20K km/1év, az újban 30K km/2év a pollenszűrő csereperiódusa. Miért?
Lehet, hogy nagyobb a szűrő kapacitása, több szennyezőanyagot tud megkötni. Meg az is lehet, hogy nem, csak a korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy 20.000 km vagy egy év alatt még nem telítődik annyira, hogy feltétlenül cserélni kelljen.
Egyébként pedig a mai szervizperiódusokat nagyjából annyira kell komolyan venni, mint a fogyasztási értékeket. Olyan jó 6-8 éve a gyárak kezdtek teljesen elrugaszkodni a valóságtól a 30.000 km-es olajcsere-periódusokkal, az élettartamkenésű váltókkal és egyebekkel. Pedig közben a valóság még mindig azt mutatja, hogy 15-20.000 km-nél vagy egy évnél tovább nem bírják a hiper-szuper longlife olajok sem és a váltó sem haragszik meg érte, ha 100.000 km-enként megfelelő friss kenőanyagot kap (akkor van baj, mikor a "jaó az bele" jelszó jegyében az adalékolt olaj helyére valami olcsó hajtóműolaj kerül). Ugyanez van a légszűrőkkel és pollenszűrőkkel is: nem annyival nagyobb a kapacitásuk, amennyivel nőtt a csereperiódus, csak az egységsugarú vásárló azt hiszi, hogy így olcsóbb az autó fenntartása.
Én évente szoktam cserélni.
Nem nagy összeg, ennyit igazán megér a dolog
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!