Az Otto-motort tanulom, de régi könyvből. Mennyire hű a mai korhoz? (képek lent)
Szóval ezt tanulgatom, és ott vannak számok. Hogy mikor hol mennyi történik, x fok stb... ez az összes motorra igazak, és érdemes bemagolni (már csak önszorgalomból is), vagy felesleges, mert ma már másmilyen eljárások vannak?
Ha az Ottó motor megismeréséről beszélünk, akkor az alapelv a lényeg. Üzemanyag+ levegő keverék beszív, összesűrít, gyújtószikra, munkaütem, kipufogás.....stb.
A régi könyvekben szerintem az a jó, hogy nem mérnöki szakkifejezéseket használnak, hanem hétköznapi szavakat. Igaz, sokszor már megmosolyogtató ez a konyhanyelv, de az alapok megismeréséhez nagyon hasznos tud lenni. Viszont az általad említett adatok számok, bemagolása fölösleges. Egy kezdőnek semmi szüksége, hogy pl. egy 350 fokos vezérműtengely mennyivel lett "elköszörülve" az eredetihez képest. Ezek már konstrukció- illetve típus-függő adatok. Ráadásul ezek is folyamatosan változnak, hiszen az autóipar is egyre fejlődik.
Viszont az alapelv marad, több mint 100 éve.
Egy olvasást megér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!