Hogy lehet észrevenni az autón ha vissza lett tekerve az órája? (minden formája érdekelne)
PL: Megy valaki 1 kocsival 10.000km-t elviszi műszakira utánna megy vele +10.000km-t kövi műszaki előtt visszatekeri -9.000km-rel akkor lesz a kocsiba 11.000km
és az a 9.000km már el is tünt.
Hogy lehet az ilyen dolgokat kideríteni?
Ki találta vajon ki ezt a 95%-ot??
Magyarországon az autók 40%-a ha tekerve van... Nem tudom hol érzitek magatokat, ha azt feltételezitek, hogy Magyarországon mindenki minimum 20-30 ezer kilómétereket kocsikázik. Sokan meg sem tehetik, de sokan megtehetnék, de nincs hova utazzanak ennyit autóval.
A kérdés és az autóvásárlás szempontjából lényegtelen az arány. A lényeg hogy állapot alapján kell kocsit venni.
Te honnan találtad ki a 40%-ot? Honnan tudod hogy nem 95??
Nem is az összes autóról van szó, hanem csak azokról amik eladók. Ezek esetében a 95%-os visszatekerési arány szerintem is túlzó. Amit Beviz Elek írt az is igaz, hogy vannak autótípusok, amik ömlenek be az országba és ezeket tekerik is ügyesen. Itt is látni már valami javulást, mert vannak olyan külföldről hozott eladó autók is, ahol minden papír megvan és nem ügyeskedés történik, ezeket általában már kint is kevés km-el vették át.
Az vili, hogy széthajtható egy autó 100e km alatt, de valahogy az ilyen mégis ritka, amikor minden gond nélkül bírják ennek a többszörösét még a rossznak tartott autók is. De nem mindegy hogy egy 75Le autóból hiányzik 10Le, vagy egy 150Le autóból ugyanennyi 300e km-nél. Vagy hogy a mennyi lerakódás gyűlt már össze abban az autóban, ami ha egyszer megindul, komoly bajokat okoz.
Az sem egy szép szituáció, hogy ha egy láncos autóban ha hasamra ütök 175e km a vezérléscsere előírás, az óra mutat 125e km-t, a valódi km már 345e ami az autó mögött van, de még talán az első vezérléscsere se volt meg, akkor az új tulajdonos elkezdi használni, hogy jaj de jó, majd 50e km múlva kell csak vezérlést cseréltetnie, de a motor meg behal neki 10e km-en belül. Ezért veszélyes az óra tekerése. Állapotot veszünk, jól van, de pontosan a km szám egy olyan iránymutató, hogy mikor mit kell lecsekkolni, vagy kicserélni.
Nekem pont láncos van, óra szerint 307e km-rel, gyári vezérműlánccal. Érdeklődtem fórumon, tulajdonosok, szerelők egybehangzó véleménye, hogy akkor kell elkezdeni láncszettet nézni ha kezd csörömpölni. Utána még lehet menni akár több 10ezer km-t is, de érdemes elkezdeni gyűjteni a mutatványra.
Ha használt autót veszek, akkor megnézem hogy milyen állapotú a motor és a kasztni. Nem baj ha volt törve, de ne több darabból legyen összehegesztve.
Hazaviszem a kocsit és kicserélek rajta mindent ami számít. Jó motorolaj jó szűrökkel, ha szíjas akkor szíjat (ha azon van a vízpumpa azt is+hűtővízcsere).
Átnézem a fékeket hogy az előző gondos tulajok miatt ne rohadjon be (fékolajcsere).
Ha nem korszerű nem cserélendő váltóolajos akkor azt is kicserélem.
Szóval, hiába lehet benne 160ezer km, 158-nàl cserélt olajjal, vezérléssel és minden izével, pontosan tudjuk mennyire szabad megbízni másban. Egy ismeretlen azt mondja hogy mindent kicseréltetett. Az ismeretlennek egy ismeretlen szerelő azt mondja hogy igen, mindent szuperül megcsináltam. Elég ha csak az egyik hazudott, amikor beáll a motor akkor hiába mondod hogy "nekem azt mondták...".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!