Hogy lehet észrevenni az autón ha vissza lett tekerve az órája? (minden formája érdekelne)
PL: Megy valaki 1 kocsival 10.000km-t elviszi műszakira utánna megy vele +10.000km-t kövi műszaki előtt visszatekeri -9.000km-rel akkor lesz a kocsiba 11.000km
és az a 9.000km már el is tünt.
Hogy lehet az ilyen dolgokat kideríteni?
A régi autókon mechanikus órával még könnyen vissza lehet tekerni, csak szét kell szedni az óra mechanikáját, vagy rá kell kötni az óra bowbent egy villanymotorra és visszatekeri. De azoknak a régi, 20 éves autóknak már mindegy, ott már biztos, hogy sok km-ek vannak néhány kivétellel.
Ezzel szemben a digitális órásoknál, ahol a vezérlőegység elektronikája tárolja a km óra állást, ott nem éri meg a tulajdonosnak 10e kilométerenként visszállítatni, mert esetenként sok tízezer forintba kerül, mert szakember kell hozzá és azok elég drágán dolgoznak. Sok autónál a kulcs is tárolja a km óra állást.
Az ehhez értő szakemberek sem olyan bátrak már, mert tarthatnak attól, hogy valaki az óratekerés után bemutatkozik, hogy ő most ellenőrzést tartott és akkor bukta van.
Ezeken az újabb elektronikus rendszerű autókon általában eladás előtt állítják csak vissza az óraállást, akkor kidobják a szervizkönyvet és úgy árulják. De ezeket le lehet fülelni, mert a műhelyekben és műszakiztatáskor is felírják az óraállást.
Ezért inkább azokat tekergetik amiket kintről hoztak be, mert úgy gondolják, hogy az addig külföldön használtakat nehezebb leinformálni. Pedig azokat is le lehet alvázszám alapján, ha márkaszervizbe hordták, a külföldi és a magyar szervizhálózat rendszere ugyanabba az adatbázisba menti a jármű adatokat.
Az autón úgyis lehet érezni, hogy sok km van-e benne, mert ha csak 100 000 km-t mutat az óra, de már majdnem szét akar esni az egész autó, akkor valószínűleg vissza van állítva sok százezerrel.
Az 5% meg szívjon emiatt (feltételezve, hogy igaz lenne az a 95%)? Ma már nem olyan katasztrófa a helyzet. Most az az időszak van, amikor a rendes emberek is szívnak azok miatt, akik visszaállították az órát. Mert a ténylegesen kevés km-res autót nehéz eladni.
Az ilyen "Minden autót visszatekertek" meg "Állapotot veszünk, nem km-ert" szövegeket szerintem az óratekergetők terjesztik (meg esetleg azok, akiknek 500e km-t futott autójuk van eladásra), nehogy hátrányba kerüljenek. Csak így meg az kerül hátrányba, aki becsületes... és nem csak a becsületes eladók, hanem a vevők is.
#5
Nem, nem csak azok terjesztik. Én eladás esetén mindent elmondok az autóról amit csak tudok, nem verek át senkit (van egy gerinc nevű izé bennem).
Ettől függetlenül az állapotot kell nézni az autón, nem a km-t.
Ha veszel nekem 2 egyforma új autót, be is bizonyítom. Az egyiket 100ezer alatt motorikusan tönkreteszem (de ha akarod kevesebb alatt is), a másikat jó állapotban visszaadom 300ezernél. A motor állapota nagyban függ a használók hozzáértésétől/stílusától!
Igen, az 5% szív a többi miatt, de lehet hogy az 5% autóján is visszatekerte az előző tulaj (ha volt).
1-1,5 éve vettünk használt autót a családban, a megadott paraméterekre szinte az összes hirdetett autó frissen behozott volt. Az eladó esküdözött hogy valós a km állás, de megmondta hogy beíratás során oda tekeri ahova csak szeretnénk.
Mivel ilyen a piac, nem km órát vettünk hanem megvizsgáltuk a kocsit amennyire tudtuk. Jól döntöttünk, jó a motorja és elképzelésünk sincs a valós futásról
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!