Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A valóságban is lehetne egy...

A valóságban is lehetne egy Porsche Carrera 911-nek a teljesítményét tovább tuningolni mint a Need For Speed-ben?

Figyelt kérdés
Vagy ez totális bullshit, hogy ha belenyúlunk, akkor annak még jobb lehet a felfüggesztése, vagy a motor szívóereje, vagy a váltó/turbó, hisz ez egy óriási kutatás+fejlesztés páratlan mérnöki eredménye, ami csak rosszabb lesz, ha bármiben "javítani" akarnánk rajta.

2015. máj. 3. 15:19
 1/4 anonim ***** válasza:
Lehet, csak pénz kérdése.
2015. máj. 3. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Összességében elmondható, hogy minden autót lehet tuningolni. Mindegyiknek lehet növelni a teljesítményét, javítani az úttartását - de lehet csökkenteni a fogyasztást, csillapítani a motorzajt és a külső zajokat. Mindegyiken lehet javítani.

Csak ez a javítás mindig kompromisszumokat szül. Ha például növeled a teljesítményt és feszesebb futóművet szerelsz be, nőni fog a fogyasztás és jobban fog rázni az autó. Cserében viszont pályanapon szélesebb vigyorral fogod terelgetni a gépet, mert jobban érzi magát. Ha viszont neked kényelem kell és villanyablakkal, "nagyzenével", klímával és egyebekkel bolondítod meg az autót, akkor a többlettömeg miatt butává válik a futómű, jobban fog billegni. Ha meg nekiállsz csökkenteni a fogyasztást, lehet, hogy a menetteljesítmények romlanak, esetleg a kényelem rovására megy a dolog (kemény keverékű, túlfújt gumik, csökkentett mennyiségű hő- és hangszigetelés).

Tehát még egy Porsche 911 esetén is lehet növelni a teljesítményt, javítani a tapadást, az útfekvést. Nem rossz autók ezek, eléggé sokat tudnak, de van hová fejleszteni őket. Viszont azt is el kell fogadni, hogy átlagos közúti használatra abban az állapotban a legjobb az autó, ahogy a gyárból kijött. A 911 is ilyen: megy, mint az állat, de el lehet vinni vele a gyereket iskolába (feltéve, hogy befér hátra). Ha nekiállsz tuningolni, lehet, hogy jobban fog menni, de az sem kizárt, hogy onnantól munkába már nem lesz kedved vele járni, mert rázni fog a futómű, sokat fog fogyasztani, éktelenül fog fűteni a motor és hangos lesz a szigetelésektől megfosztott bódé.

2015. máj. 3. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Értem :) Ez azért lehet érdekes egyes eseteknél, mert elég nagy sebességekről van szó, amit egy Suzuki akkor se tudna gyártani, ha belegebedne, vagy ha megpróbálná, szétszedné a kocsit, nem bírnák a kerekek stb. Na most a Bugatti azért a császár, mert a top1 végsebességgel büszkélkedhet. De mire föl, ha fogjuk a Hennessy-t és egy picit tovább bütyköljük? És hogyan raknánk ezekre "gyári helyett" "3-mas szintű gumikat", amikor szerintem ezeknek a gyári gumijai is alsóhangon milliókra rúgnak. Épphogy megelőzik a tuningolható gumik közül a legjobbakat, mármint azon nincs mit javítani, ha hatalmas pénzeket öltek bele, hogy kifejlesszék hogy milyen gumi fog jól alkalmazkodni ilyen súlyhoz és sebességhez (a féket már meg se említem). A csepp alakja a spoilerrel is azért lett gondosan kidolgozva, hogy tartsa a szelet 400-nál is, nem? akkor jobb lesz, ha felnyomunk rá külön kasztnit egy tuning-osnál? valamiért akik kifizetnek érte félmilliárdot, már nem agyalnak ilyesmin, meg mintha eleve drágábbak lennének az alkatrészek ilyen "TOYO" cuccoknál, mindenesetre érdekes
2015. máj. 3. 18:27
 4/4 anonim ***** válasza:

"Mire föl?"


A Bugattiban az a lényeg, hogy amellett hogy a leggyorsabbakba tartozik, minőségi beltere van.

Bőrülések,elektromos ülések, mindenféle extra, mellesleg legtöbbek szerint nagyon ízléses a beltere.

És itt a lényeg, hogy azt a sebességet úgy tudja adni,hogy közben nagyon kényelmes és tényleg olyan érzése van az embernek bele ülve hogy egy igazi luxus kocsiban ül. Márpedig ez azért a súlyán is meglátszik, és ugye itt jönnek a kompromisszumok amikről fentebb említettek.


Míg egy Hennessey Venom GT-be behuppanva sokkal inkább az az érzése az embernek hogy ez a kocsi épp a versenypályáról jött le, és a belseje eléggé puritánnak tűnik egy Veyronhoz képest, ami például egy burzsuj arab olajmilliárdosnak valószinű nem fog tetszeni.

És Hennessey Venom GT-ből alig gyártanak párat.

Meg azért mégis csak egy W16 van a Veyronban, ami más kocsiban nem nagyon van, és úgy oldották meg hogy viszonylag a mindennapokban használható, egyenletes működéssel.



Persze egy Bugattit is lehet/lehetne tovább tuningolni, kérdés hogy ki akarna egy rendkívül drága és ritka motort kockáztatni, azt nem tudom hogy gyártanak-e hozzá gyári motort, vagy pedig csak bontottan lehet szerezni, ha az utóbbi akkor különösen nagy para, mert Bugattiból nem gyakran törnek össze abból a 420 darabból totálkárosra.


Márpedig fel lehetne húzni annak is a teljesítményét, csak ugye benne van a veszély hogy bármikor behal a motor.


Egy Lamborghini Gallardo-t és Nissan GT-R-t is felhúznak 2000 lóerősre, csak ugye a motor járása teljesen más lesz.

2015. júl. 28. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!