A valóságban is lehetne egy Porsche Carrera 911-nek a teljesítményét tovább tuningolni mint a Need For Speed-ben?
Összességében elmondható, hogy minden autót lehet tuningolni. Mindegyiknek lehet növelni a teljesítményét, javítani az úttartását - de lehet csökkenteni a fogyasztást, csillapítani a motorzajt és a külső zajokat. Mindegyiken lehet javítani.
Csak ez a javítás mindig kompromisszumokat szül. Ha például növeled a teljesítményt és feszesebb futóművet szerelsz be, nőni fog a fogyasztás és jobban fog rázni az autó. Cserében viszont pályanapon szélesebb vigyorral fogod terelgetni a gépet, mert jobban érzi magát. Ha viszont neked kényelem kell és villanyablakkal, "nagyzenével", klímával és egyebekkel bolondítod meg az autót, akkor a többlettömeg miatt butává válik a futómű, jobban fog billegni. Ha meg nekiállsz csökkenteni a fogyasztást, lehet, hogy a menetteljesítmények romlanak, esetleg a kényelem rovására megy a dolog (kemény keverékű, túlfújt gumik, csökkentett mennyiségű hő- és hangszigetelés).
Tehát még egy Porsche 911 esetén is lehet növelni a teljesítményt, javítani a tapadást, az útfekvést. Nem rossz autók ezek, eléggé sokat tudnak, de van hová fejleszteni őket. Viszont azt is el kell fogadni, hogy átlagos közúti használatra abban az állapotban a legjobb az autó, ahogy a gyárból kijött. A 911 is ilyen: megy, mint az állat, de el lehet vinni vele a gyereket iskolába (feltéve, hogy befér hátra). Ha nekiállsz tuningolni, lehet, hogy jobban fog menni, de az sem kizárt, hogy onnantól munkába már nem lesz kedved vele járni, mert rázni fog a futómű, sokat fog fogyasztani, éktelenül fog fűteni a motor és hangos lesz a szigetelésektől megfosztott bódé.
"Mire föl?"
A Bugattiban az a lényeg, hogy amellett hogy a leggyorsabbakba tartozik, minőségi beltere van.
Bőrülések,elektromos ülések, mindenféle extra, mellesleg legtöbbek szerint nagyon ízléses a beltere.
És itt a lényeg, hogy azt a sebességet úgy tudja adni,hogy közben nagyon kényelmes és tényleg olyan érzése van az embernek bele ülve hogy egy igazi luxus kocsiban ül. Márpedig ez azért a súlyán is meglátszik, és ugye itt jönnek a kompromisszumok amikről fentebb említettek.
Míg egy Hennessey Venom GT-be behuppanva sokkal inkább az az érzése az embernek hogy ez a kocsi épp a versenypályáról jött le, és a belseje eléggé puritánnak tűnik egy Veyronhoz képest, ami például egy burzsuj arab olajmilliárdosnak valószinű nem fog tetszeni.
És Hennessey Venom GT-ből alig gyártanak párat.
Meg azért mégis csak egy W16 van a Veyronban, ami más kocsiban nem nagyon van, és úgy oldották meg hogy viszonylag a mindennapokban használható, egyenletes működéssel.
Persze egy Bugattit is lehet/lehetne tovább tuningolni, kérdés hogy ki akarna egy rendkívül drága és ritka motort kockáztatni, azt nem tudom hogy gyártanak-e hozzá gyári motort, vagy pedig csak bontottan lehet szerezni, ha az utóbbi akkor különösen nagy para, mert Bugattiból nem gyakran törnek össze abból a 420 darabból totálkárosra.
Márpedig fel lehetne húzni annak is a teljesítményét, csak ugye benne van a veszély hogy bármikor behal a motor.
Egy Lamborghini Gallardo-t és Nissan GT-R-t is felhúznak 2000 lóerősre, csak ugye a motor járása teljesen más lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!