Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Porsche 996 valóban hajlamos...

A Porsche 996 valóban hajlamos a motorhibákra, vagy csak rémhírkeltés?

Figyelt kérdés
Az első szériára gondolok, a 3.4 literes, 300 lovas változatra. Egyesek szerint a földkerekség legjobb konstrukciója, míg mások meg mindenféle motorcserét szükségessé tévő dolgokról regélnek.

2013. jún. 20. 22:11
 1/4 anonim ***** válasza:
47%
Ezt mi egyszerű földi halandók nem valószínű, hogy meg tudjuk neked mondani :/
2013. jún. 20. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Járnak azért erre szerintem olyanok is, akik érdemben is hozzá tudnak szólni...
2013. jún. 21. 08:16
 3/4 anonim ***** válasza:
48%
Sportautó, szóval hajlamos a motorhibára.
2020. aug. 10. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

#3, az úgy azért elég vicces hozzászólás.

Ilyen általánosításokkal minek kommentelsz ilyen kérdésekre? Szerinted egy Ferrari F12 ugyanolyan megbízható, mint egy Toyota GT86? Merhogy mindkettő sportautó. Gondolkozz már.


IMS-nek hívják azt a bizonyos alkatrészt, ami miatt hírhedt a 996-os modellek többsége (a GT2, GT3, Turbo modellek nem érintettek). Tehát amit te nézel, az érintett.


Intermediate Shaft. Nagyon konyhanyelvre fordítva ez az alkatrész felel a vezérlés megfelelő működéséért.

[link]


Nem új dolog, volt IMS a korábbi 911 boxermotorokban is. Csakhogy a 996-nál érintett motorok esetében az anyagminőség nem volt megfelelő, és a kenés sem, ezért ezek tönkremennek - és bizony, ha a vezérlés felborul, akkor a motor nagy eséllyel kuka, összeérnek a dugattyúk a szelepekkel, tudjuk, hogy az mit jelent. Még a "legjobb esetben" is teljesen szét kell szedni, és felújítani a motort, ami így simán lehet az autó vételárának nagy része (ha nem az egésze).


Jó hír, hogy van megelőzés.

Rossz hír, hogy nem olcsó.


Van két lehetőséged:


1) Veszel egy olyat, ahol egész biztosan, és 100%-ig hitelesen (!) ki lett már cserélve az IMS csapágy egy utángyártott, javított változatra. Ezeket viszont, mivel a tulajok nyilván tudják, hogy miről van szó, drágábban szokták adni.

2) Veszel egyet, amiben még nem volt kicserélve, és te magad kicserélteted. Nem lesz olcsó, igazából nem is feltétlen éri meg emiatt 996-ot venni, de a motorfelújításnál azért lényegesen olcsóbb.

Az LN Engineering mostanáig gyárt hozzá jó alkatrészt, azt kell beszereltetni. Lehet, hogy vannak más gyártók is, én róluk tudok fejből.

Körülbelül 1,2-1,5 millió forintról beszélünk munkadíjjal együtt, viszont ha mondjuk a kuplungot úgyis cserélni kell, akkor érdemes egybefogni a kettőt.


Őszintén szólva én nem annyira javaslom, kivéve, ha tényleg találsz egy jó IMS-szel feljavított változatot. Viszont a felára általában annyi az ilyen autónak a gyárival szerelt modellhez képest, mint amennyiért te magad is belerakatod. Akkor meg már nem is annyira jó deal ez az autó szerintem.

2020. aug. 11. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!