Ahogy az első írja.
Elavult járműveket gyártottak és nem tudták felvenni a versenyt a konkurens márkákkal.
Mert 1990-ben a kutyának sem kellett 30 éves autó. A Trabant 601 1964-ben jelent meg, a kétüteműn alig módosítottak időközben. A négyütemű is csak annyival tudott többet, hogy nem füstölt és nem kóválygott annyira az úton. Viszont látszott rajta, hogy a véglegesen elavult bódéba tákolták bele a motort, néhol TSz-műhelyeket idéző megoldásokkal (örök kedvencem a tank betöltőnyílásához vezető cső).
A Wartburg is nagyjából ugyanezt tudta: az 1956-os 311 óta reszelgették a kétüteműt (ami meg az 1940-es DKW F9 technikáját hordozta a lemezek alatt), a végére már fűtése is volt, a vizet sem forralta (rájöttek Eisenachban, hogy a termoszifonos hűtés nem működik, a hűtő meg jobb helyen a motor előtt, mint mögötte) és alig kellett két sávnál több ahhoz, hogy egyenesen haladjon (jobban rugózott a tekercsrugós felfüggesztés, mint a régi laprugós, csak épp borzalmasan imbolygott). A négyütemű nagyjából ugyanez volt, 1.3-as VW-eredetű motorral és több LED-del a műszerfalon (az igen hasznos ám).
Nem csoda, hogy ezek senkinek sem kellettek, mikor jobbat is vehetett. A KGST-ből csak azok a márkák maradtak fenn, amik tudtak valamit mutatni. A Škodának óriási szerencséje volt, hogy - szinte egyedüliként a keleti márkák közül - képes volt önállóan fejleszteni, a Favorit volt annyira fejlett, hogy a VW-nek megérje megvenni a céget. Ki is dobták a farosokat, amint lehetett. Igaz, a németeknek csak a márkanév kellett, de azért jobb volt úgy átvenni egy gyárat, hogy gyártható autójuk is van.
A szovjet, majd orosz gyárak helyzete különleges. A belföldi piac akkora, hogy simán eltartja őket, az igényszint pedig nem túl magas (mindegy, csak guruljon). Ezért aztán a VAZ és néhány teherautógyár túlélte a nagy összezuhanást. De például az AZLK (Moszkvics) és a ZAZ (Zaporozsec/Tavrija) menthetetlenül eltűnt a süllyesztőben. Reménytelenül elavult, gyenge minőségű autókat gyártottak, még az oroszoknak sem kellettek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!