Miért rendelkeznek olyan nagy presztízzsel a német autómárkák?
Főként persze az igazán híresek, többek között a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz.
Ezekről ezt írja a Wikipédia:
"BMW is part of the "German Big 3" luxury automakers, along with Audi and Mercedes-Benz, which are the three best-selling luxury automakers in the world."
Egyébként az egész világon (pl. az USA-ban, Ausztráliában, Kínában, Japánban) hatalmas presztízzsel rendelkeznek a német gyártók?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem mindenhol van presztizsük.
Mégpedig azért, mert viszonylag olcsón (8-10 millió forint) szemben a McLarennel, a Königsegg-el, vagy a Lamborghinivel, ahol százmillióról beszélünk, ugyan azt a luxust megkapja az ember, kényelmet, erőt.
Az igaz hogy egy Lambo-ban jobban megnéznek...
Viszont ez mindig is így volt.
Akinek német autója volt, az jó módban élt (BMW, Audi, Mercedes).
Nekem legalábbis ez a véleményem
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert ügyesen felépítették a márkát. A Mercedes tulajdonképpen a világ első autógyártója, mióta világ a világ a legtöbb politikus, vallási vezető, sztár, vagy valamire való diktátor garázsában ott volt, nagyon sokáig kb. meg sem lehetett kérdőjelezni, hogy ez a legjobb autó. Nagyon sokáig a technikai fejlesztésekben is élen jártak, pl. ha megnézed a W124-est, olyan dolgokat tudott, amit utána még nagyon sokáig senki, viszont a mai napig kb. jellemző az autógyártásra, pl. ragasztott üvegek, nagy szilárdságú acélt sok helyen használó karosszéria. Az Euro-NCAP törésteszt eljárása is kb. a Mercedesnél akkoriban használtnak megfelelő, stb. A BMW nagyon sokáig csak törpeautókat meg durva luxusautókat gyártott a II. VH. után nem túl nagy sikerrel, a mai értelemben vett BMW Herbert Quandt részesedésszerzésétől számítható, kb. a neuer klassétól meg a 02-estől indul, azok igen jó sportos járgányok voltak, az akkori középosztály számára elérhető áron. A Mercedesnek mondjuk még nagyon sokáig nem jelentettek konkurenciát, a BMW inkább sportos volt, a Merci meg luxus. Az Audi egy kb. a mai VW-nek megfelelő szintű autókat gyártó vállalat volt, aztán kitalálták, hogy presztízsmárkát csinálnak belőle. A VW Iltis terepjáró összkerékhajtásával halálra nyerték magukat Rallyban, megcsinálták a V8-at majd később az aluminium karosszériás A8-at, amivel már simán ott voltak technikailag, mint a két konkurens, miközben az egész modellpalettát prémium minőségűre fejlesztették. Aztán a Mercedesek minősége '95 körül durva hanyatlásba kezdett, mert nagyon okosan kitalálták, hogy pénzt akarnak keresni az autókon. Pl. a papíron minden paraméterében jobb W210-et elvileg valami 30%-al olcsóbban gyártották, mint a régebbi W124-est, ami nem használt a minőségnek. Áttértek valami új rozsdavédelmi/festési eljárásra, amitől az ekkori autók eléggé rohadnak. A hagyományos golyópályás kormányművük helyett fogasléceset készítettek, hogy pontosabb legyen középállásban, ez is elég bénán sikerült. Az akkori S osztályok (W140, W220) túlbonyolított, olcsón gyártott berendezései is lépten nyomon elromlottak. Kb. innentől fogva a BMW és az Audi semmivel nem számít rosszabb presztízsűnek, mint a Merci, ekkor alakultak ki kb. a mai erőviszonyok. A Mercedes már közel sem olyan rossz, mint a mélyponton, így kb. ez így is fog maradni.
Alapvetően mindenhol nagy presztízzsel rendelkeznek, igen. Kína egy elég érdekes hely ilyen szempontból, mivel ott a VW volt az első nyugati autómárka, és ezért igen nagy presztízse van, nagyon szeretik. A Phaeton luxusautó például elég nagy siker arrafelé, a világ többi részén meg kb. eladhatatlan (mindenki Audi A8-at, BMW 7-est vagy Mercedes S-osztály vesz inkább)
Japánban meg az a fura szokás alakult ki, hogy a bal oldali közlekedésre az európai autókat balkormányos kivitelben rendelik jobbkormányos helyett, ezzel hangsúlyozva az "egzotikumukat" :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mégpedig azért, mert viszonylag olcsón (8-10 millió forint)"
Nézd már meg a listaárakat, hol kapsz te mondjuk SLS-t mondjuk 8-10 milláért? Vagy csak egy normális E-Klasset vagy AMGt? :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az A6 alapára több mint 10 millió, az E Merciéis, meg az 5-ös BMW-é is.
10 millióért egy 1-es BMW-t kapsz extrákkal, egy 3-asat meg alapáron.
Az A8 / S / 7 meg 20-22 milliótól indul.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mégpedig azért, mert viszonylag olcsón (8-10 millió forint) szemben a McLarennel, a Königsegg-el, vagy a Lamborghinivel, ahol százmillióról beszélünk, ugyan azt a luxust megkapja az ember, kényelmet, erőt."
Ebből a mondatból nem úgy tűnik, hogy A6-ra gondoltál, azt hülyeség lenne ilyenekhez hasonlítani:P
Nem tudom ki pontozott le, biztos valami okos nethuszár volt.
Már leírták, az 5er/A6 alapára is 10 millió felett van, ha jól emlékszem az F10 520d alapra valami 10,4 milliós és akkor ebben még semmi extra nincs. Egy M5-tel bele lehet szaladni a 30 millába, egy komolyabb AMGnél meg előfordul 45 milla feletti listaár is. A fent emlegetett SLS AMG listaára 66 000 0000 Ft.
De egy S65 AMG-ért is elkérnek 72 000 000-t, míg egy G65 AMG alapáron 86 millió
8-10 millióért A6/A8-ból is csak használtat kapsz, ezeket nem is értem, hogy akarod összehasonlítani egy ultradrága használhatatlan sportkocsival :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az USA-ban az Audinak egyáltalán nincs akkora presztízse, mint Európában, alapjába véve a BMW-nek és Mercedesnek se mondanám, hogy akkora, mint errefelé. Ennek az az oka, hogy arrafele a terepjárók, crossoverek a legdivatosabb autók, amikből főleg amerikait (pl. Cadillac, Jeep), vagy japánt (Lexust) választanak a tehetősebbek. Sedanok közül nagyon megy a Dodge Charger, a Ford Taurus meg hasonlók. Igazi nagy luxusautók közül arrafele a Lexus is népszerűbb, mint itt.
Az is közrejátszik, hogy Amerikában nem annyira népszerű a rally, így ők az Audi Quattro legendás sikereiről nem nagyon tudnak, és számukra nincs ami indokolná az Audi presztízsét. Olcsóbb is sokkal, mint nálunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!