Csak a "divat" miatt szűntek meg az autóknál a sárga fényszórók?
A halogénizzók elterjedése nyírta ki a sárga fényszórókat. A régi, 45/40-es gömbfejű izzókból mindne további nélkül lehetett sárgát gyártani, a halogéneknek viszont annyival erősebb volt a fényárama, hogy erősebb sárga színezés kellett az izzóra vagy üvegre, ami már érzékelhetően csökkentette a fényerőt. Ezért aztán csak ott maradtak meg a sárga fényszórók, ahol kötelezőek voltak, például Franciaországban. A HID (xenon) fényforrások még tovább rontották a helyzetet: a halogének sárgásfehérjével szemben kékesfehér volt a fényük, gyakorlatilag nem lehetett őket úgy megszűrni, hogy a fényerejük is megmaradjon és a színük is jó legyen. Az eleve sárgát kibocsátó gázkisüléses fényforrásoknak meg a gyújtási idejük volt kicsit hosszú, azért nem voltak jók autóba.
Ez a baj a LED-del is, nem nagyon lehet belőle megfelelő sárga fényűt kialakítani, a szűrés pedig még nehezebb. Így aztán kimúltak a sárga fényszórók, csak utángyártott ködlámpában kaphatóak. Pedig ködben, esőben jó dolog a sárga lámpa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!