Daewoo Tico-t érdemes első autónak?
Nagyon meg vagyok fogva, hogy mit is válasszak.
"Listámon" a régi swift, opel corsa, dacia solenza no meg a Tico szerepel.
S erősen a Tico felé hajlok, mert nekem tényleg csak arra kell egy autó, hogy elvigyen A-ból B-be, de mégiscsak bennem van hogy 800 cm3-s, és olvastam olyanokat róla, hogy 150ezer km után már dobhatom is ki a Ticót, mert egyszerűen annyit bírja csak a blokkja.
Viszont azon ismerőseimnek, akiknek van, ők nagyon meg vannak vele elégedve és soha egy fillért nem kellett költeniük szervízre, természetesen csak a szükséges kötelező munkálatokra, olajcsere és társai...
Nem beszélve a fogyasztásról s biztosításról, meg az átírási költségekről.
Évi 1500-2000 Km-t mennék vele.
Vélemények? Előre is köszönöm :)
23/F
"...nekem tényleg csak arra kell egy autó, hogy elvigyen A-ból B-be..."
Azt azért ugye tudod, hogy ha napi szinten eljársz Madridból Moszkvába, akkor is A-ból B-be jutsz, szóval ettől még nem adtál támpontot nekünk, hogy mit akarsz.
Amúgy az ilyen kisautók igazból városi autók. Szóval ha az A és B pont is egy városon belül van, akkor kitűnő, azonban városon kívül azzal előzni (bár az ritkaság lesz) vagy azzal emelkedőre felhajtani az egy rémálom.
Azzal a tippeléssel is óvatosan bánj, hogy mennyit és hova jársz el majd vele. Ha van már egy kocsid azért azzal majd megnő az étvágy és magad is meglepődsz majd, hogy mennyit és hova jársz el majd mondjuk fél év után.
Összességében azt mondom, hogy első kocsinak vegyél egy kicsi, de azért minimum 1.2-es autót. Az takarékos, de azért ha kirándulni mentek vele arra is jó lesz.
Nekem van mindettő, régi Swift és egy kis Tico is.
A Suzuki jóval erősebb (1.3), a Tico második autóként van használva, új kora óta nálam van összesen 39,000 km van benne, ugyan nem sok de még egy felesleges fillért nem kellett rákölteni, kítűnő állapotban van és az is biztos, hogy nincs az a pénz amiért eladnám, évi kb 3000 kilómétert megy. A 96-os Suzukimban most van 210.000 km. Semmi baja, baloldalt a hátsó keréknél rohad egy picit, de a motorjához még soha sem kellett hozzányúlni a kötelező cseréken kívül. HA van valami konrékabb kérdés szívesen segítek. De, hogy a kérdésre is válaszoljak igen érdemes első autónak megvenni, DE csakis olyat ami nem rohad!
Köszönöm az eddigi válaszokat, s várom a továbbiakat is!! :)
Igaz, nem mondtam hogy mi az A-ból B-be nálam, nos:
Évente egyszer vagy kétszer Románia oda-vissza, ami 1000 km oda vissza, ha egy útról beszélünk.
Ezen kívül max. elugrani a Balatonra néha, ami tőlem 40 km-re van, ennél nagyobb távokat nem nagyon mennék vele, viszont igaz, hogy evés közben jön meg az étvágy :)
Ahogy látom eme autókat, de javítsatok ki nyuuugodtan, ha rosszul látom.
Swift: Alkatrész-ellátottság bőven van, mely olcsó, s megbízható autó, viszont papír.
Corsa: Alkatrész-ellátottság itt sem nagy probléma, nem ANNYIRA papír mint a swift, viszont pöppet többet eszik, de valami valamiért ;) Ja és kényelmesebb.
Solenza: (Kedvencem, szerintem nagyon szép autó, főleg az eleje meg a hátsó lámpák.) 1.4 és 1.9 benzines vagy diesel motor van benne és renault a motor és a váltó is, abszolút nem papír, sőt!! Viszont egy jobbnak elkérik az árát.
Tico: Egy pohár benzinnel elvisz Jeruzsálemig, maga az autó is olcsó, alkatrészek tudtommal nehezebben beszerezhetők, mint pl. egy Swiftnél, de annyira nem vészes. Viszont Ő is papír-gépjármű.
Amit viszont keveset tudok az összesről, hogy mennyire szeretnek rohadni ezek? Úgy tudom ezek közül a Corsa rohad legkevésbé, de kérlek tényleg szóljatok hozzá s javítsatok ki ha bármiben tévedek! :) Köszönöm!!
A válaszíró 68%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/7 Időpont ma 23:44
Köszönöm! Miközben írtam a magamét, közben írtad Te is, így nem láttam a válaszod, csak most, miután megírtam. Nagyon sokáig Swift mellett voltam, de tudom hogy alig használnám, meg hogy kint állna szegény :/ Nincs garázs. És ha már kint áll, akkor inkább egy Tico, mint egy Swift, úgy vagyok vele, persze ez hülyeségnek tűnhet, bár ha jobban belegondolunk, Tico-t kapok 150ért, amit talán nem zabált szét a rozsda, de rendes swiftet, ami ténlyeg ott van a szeren, az meg 250-300 körül vagy az fölött van.
S akkor miért vegyem meg (főleg első autónak) a drágábbat, ha úgy is kint fog éjszakázni?
Most épp tudok egy tipptopp metálkék papa-mama használta swiftet 350-ért. Ez mind szép és jó, de sajnálnám kinthagyni, hogy ott rohadjon a ház előtt évekig :I
"..., de sajnálnám kinthagyni, hogy ott rohadjon a ház előtt évekig..."
Nem tudom mi elképzelésed van az autókról, de azok nem fagyiból vannak. :-)
A kocsi attól még nem rohad szét, hogy a szabadban van. Durva is lenne, mert az emberel 70-80%-nak nincs garázsa, hanem az utcán tartja. A rohadás az inkább attól van, hogy jársz vele mondjuk sós hólében és az felverődik.
Szóval ha attól félsz, hogy a ház előtt áll a kocsi és ha fémből van elfogy néhány év alatt, akkor megnyugodhatsz. Ez ne legyen már szempont, mert 1000x fontosabb a menettulajdonságok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!