Érdemes Ladát venni első autónak?
Manapság már megszállottnak kell lenni annak, akinek komoly szándékai vannak a Ladával, nem csak egy rövid fellángolás részéről a Zsiga.
Olcsón hozzá lehet jutni egy Ladához, de még a jó állapotban lévőkre is kell költeni, a fenntartási költségük magas, zabálják a benzint, és bizony lehet rajtuk barkácsolni (bár sokan azért szeretik, mert szerelhető)
Szervó kormány nélküli, hátsókerék meghajtású járgánnyal alkalmanként buli lehet lavírozni, de állandó használatra kell a már említett megszállottság.
Neked kell tudni, mennyire szeretnél Ladát, de az olcsó vételár ne tévesszen meg, ha használod a járgányt, enni-inni fog bőségesen, s a '70-es, '80-as években még sokak számára elérhetetlen autó manapság már nem a kényelem szimbóluma, egy-egy szép darab lehet nosztalgikus, de a többségük köhög-krákog.
Én örököltem egy 37 éves Ladát. Mivel van másik autóm (Astra H dízel), amit minden napi (napi 200km autópálya) használatban használok, a Lada tényleg csak hétvégi hobbi autó.
Tényleg megeszi a 10 litert, de ez összességében nem nagy költség mert alig megyek vele évente. Szervizköltségről csak annyit, hogy évente egy kanna olaj, egy olajszűrő meg két évente a műszaki vizsgadíj amit eddig költenem kellett rá a tankoláson kívül. Az Astrával igaz hogy jóval többet megyek és ezért lehet nem mérvadó az összehasonlítás, de pénzben kifejezve egy év alatt költök annyit rá szervizköltségre, mint a Ladára 20 év alatt.
#5: Hát igen, Lada olyannak való aki tud is vele vezetni és csattan bele az első fába 80-nal. Az ABS nagyon hasznos találmány, bár ha olyan helyzetbe kerül az ember mikor hasznát lehet venni, akkor nem sokat fog a konyhára hozni. Tavaly különböző autókon végeztem egy mérést, hogy ABS-szel vagy anélkül rövidebb-e a féktáv. 100km/h-ról nullára száraz úton olyan 3 méterrel előbb állt meg a kocsi ha be volt kapcsolva az ABS, vizes úton meg olyan 6-7 méterrel. Ez sok, de egy frontális ütközésnél nem ezen fog múlni valaki élete. (A vizes tesztnél ha blokkoltak a kerekek, akkor több mint 15 méter különbség volt a be és a ki kapcsolt ABS között, de ha már valakinek olyan autója van amin nincs ABS vagy csak szimplán nem működik, akkor alap dolog, hogy megtanul vele blokkolás nélkül vészfékezni, szerintem...)
"elsőkerék minimum" ezen mit értesz?
Én vagyok aki korábban írta, hogy van egy Ladám második autónak.
Ezek az autók finoman szólva sem a legbiztonságosabbak ez igaz, de akkor ezzel az erővel régi Swiftet se vegyen senki!
Az Astrából direkt olyat vettem ami tele van légzsákozva (oldal, függöny, stb). Összesen 10db van benne, plusz ESP, elektronikus lengéscsillapítás vezérlés, stb. Kívánom hogy ezekre a beruházás legyen feleslegesen kidobott pénz és soha nem kelljen élesben használni.
A Ladában ugyebár ebből semmi nincs. Egyedüli biztonsági elem az öv. Van "benne anyag" ezért a passzív védelme jónak tűnhet, de pont emiatt nincs benne gyűrődési zóna. Lehet hogy a lökhárító, kaszni kevésbé sérül, de rád emiatt jóval nagyobb lassulás fog hatni. Az a jó, ha egy ütközésnél az autó szana-széjjel törik, mert akkor az emészti fel az energiát és van idő a lassulásra.
A jóval korszerűbb 2107-esre már csináltak törésteszteket, 0 azaz nulla csillagot kapott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!