Sokkal drágább de kisebb a presztízse szerintetek?
Sokan vesznek ma használt 3-4 milliós menő márkájú autót. (BMW Audi Mercedes) Mi mindig új autókat veszünk (tekintsünk el attól, hogy megéri e vagy sem nem akarok erről vitázni) de mégis egy használt bmw-t (kb 6-10 éves) szerintem menőbbnek találnak mint egy kb 7 milliós új autót aminek "kisebb" a márkája de sokkal drágább.
Szerintem pár millióért hiába német prémium autót vesz az ember az még nem lesz menő csak mert bmw hanem egy új autó menőbb ami az árán is látszik.
Szóval ha jól értem, akkor lenézed a 6-10 éves, az átlagnál drágább autót vásárlókat, mert szerinted menőzni akarnak.
Aztán meg pont te írod, hogy nálatok csak új autókat vesztek, mert az a menő.
Erre mondják azt, hogy mindenki magából indul ki. Te a menőzés szemszögéből látsz mindent és ha valaki autót vesz, az csakis a menőséget tartja szem előtt.
Elmondom neked, hogy az emberek többsége úgy vesz autót, hogy ami jön, ahogy sikerül alapon. Használt autónál a legelső szempontok a paraméterek szoktak lenni (kereső statisztikák alapján): maximális futott km + maximális ár + legrégebbi évjárat, ezek után jön még a benzin/dízel, és a végén a többi. Az embereknek vagy az 5-10%-a keres az elsők között a márkára.
Mindenki magának döntse el, hogy neki mi a menő.
Ha neked az új autó vegyél újat, ha valakinek a 10 éves BMW vegyen azt. Magadnak veszed az autót nem másnak.
Ezzel tisztában vannak a bojrészerek is, akik felteszik az 1.6-os autóra az ikerkályhacsövet, aztán maximum jól kiröhögik őket, de ha neki úgy tetszik legyen csak úgy rajta.
Lássuk csak,szomszéd vett egy ha jól emlékszem 2007es audi A6ot személyesen németben.
2000ccm benzin,gyönyörű belső minden.
Újonnan ennyiért megy kb egy suzuki swift sport.
Franc se tudja melyik a ´menőbb´.
Egyébként nincs ráírva egyik autóra sem hogy szalonból hoztad 2 hete,pár év meg pillanatok alatt elszalad és máris nem új.
Ahogy a többiek is írták ez összetettebb kérdés.
Nővérem ex-palija vett egy régi,Ford mustangot,németeknél,5M-ért ráköltött a szervízben kb. 1M-t.+papírok költségei.
Olyan-de olyan gép...sokkal menőbb,mint egy mai tucat autó. Rokonom Wartburgal tolja.: [link] Tudod milyen feeling egy ilyen géppel megjelenni valahol?
Hát érdekes kérdés, de a válasz egyszerű.
Aki autót akar venni, és nem menő lenni, az vesz új autót, aki pedig menőzni akar, vagy megfelelni a haveroknak, ismerősöknek, az vesz menő márkát.
De most saját magam is meghazuttolom, mert nekem is egy 7 éves Audi A6 van, majdnem full extrás, nem menőségből vettem, hanem ez az autó örömöt okoz nekem, meg szeretem ahogy megy, stb. Majdnem 3 millióba került, és ez a lényeg, hogy 3 millióért találok egész jó kis autókat, de vagy nem elég nagyok, vagy nem elég erősek. De ha lenne már 5 millióm, akkor csakis új autót vennék, nem a menő márkákból, hanem egy bármilyen márkájú jól felszerelt autót.
Elég egydimenziós (vagy együgyű) gondolkodásra vall azt képzelni, hogy valaki csak a menőzés szempontjait figyelembe véve vesz autót.
A másik meg, hogy mit érdekel téged, hogy a másik milyen autót vesz? Valamiért csak baxtatja a csőröd, ha az egy használt Audit vesz és nem új Suzukit. Sajnálod tőle, ez a lényeg. Na ez a magyar mentalitás. Az együgyűség meg a magyar gondolkodás. Na ezért nem jut egyről a kettőre az ország. Ezért xarok a fizetések is, mert a főnök sajnálja tőletek a jó pénzt, pedig a legtöbb megtehetné, hogy kifizet téged rendesen.
Ha a másik a használt Auditól lesz boldog, akkor mi van? Te meg az új Suzukidtól, mégsem sajnálja tőled annak a használt Audinak tulajdonosa.
& a hassznált autókat a használthoz mérd már, ne az újakhoz. Az új autókat is az új autókhoz mérd.
#7: Te most a német átlagembert írtad körül, aki k*vára sz*rik rá, hogy mit vezet, csak legyen kényelmes és legyen garanciális. És tudod miért vesz 4-5 évente új autót? Mert k*vára megteheti. Utána már úgy is csak a töredékét éri, jönnek az idegesítő kis hibák, neki ez nem kell. A magyar nincs annyira eleresztve anyagilag, pedig hidd el ő is szívesen cserélné 5 évente a kocsiját újra.
De te alapjaiban nem értelmezted a kérdést. A kérdező a presztízsre és a "menőségre" kíváncsi. Ne hidd azt, hogy náluk nem ültetik a 2-es Golfot, vagy nem mennek keresztbe az E36-ossal, sőt. Náluk ennek jóval nagyobb kultúrája van, mint nálunk, részben azért, mert több pénzük van igényesebben csinálni.
Szerintem aki régebbi presztízs- vagy élményautót vesz, az elsősorban magának veszi, mert tetszik neki, mert van egyénisége, és ezt a külvilág felé is mutatja, nem értem miért zavar. Igen, lehet, hogy egy 10-15 éves A8-as nem olyan drága, mint pl. egy új Nissan Pulsar (tekintsünk el a régi presztízs autók folyamatos szervíz kiadásaitól), viszont utóbbi után az életbe senki nem fog megfordulni. Egy unalmas középkorú irodai dolgozó számára nyilván ideális választás egy ilyen új autó, mert évekig spórolt rá és az autó neki pusztán csak egy tárgy, ami elvisz A-ból B-be, úgy, hogy közbe beleolvad a mindennapi szürkeségbe.
"A másik meg, hogy mit érdekel téged, hogy a másik milyen autót vesz?"
A kérdésre válaszoltam te szerencsétlen! Nem neked írtam hanem a kérdezőnek.
Magyarázd már el, hogy évek óta miért a bmw-ből és a többi prémium márkából hoznak be a legtöbbet külföldről? Én elmondom, mert erre van igény a magyaroknak!
Inkább vesznek egy tízen éves e46ot mint egy 7-8 éves Opel-t, Toyota-t, stb.
Olvassál TC-t, ott is le van írva, hogy nálunk csak a jel számít és a külföldről behozott autók átlag életkora tízen pár év ami vicc kategória mert az autót 4-5 éves korában éri meg legjobban megvenni mert ekkor még újszerű állapotban van de jelentősen csökkent az újkori ára. A környezetemben is ezt látom a 20-30 éveseknél, hogy az elsődleges szempont a presztízs de a fogyasztás, megbízhatóság, alkatrészár, szervizigényesség háttérbe szorul. Természetesen nem mindenkire igaz de túlnyomó többségben ezt tapasztalom.
Visszatérve a Suzuki fóbiára. Nem egyszer tapasztaltam a környezetemben és itt a gyik-on is, hogy ha valaki vett pl. egy Swift-et 2 millióért akkor jöttek a nagy okosok és elkezdték cikizni, savazni, hogy ennyi pénzért már autót is vehettél volna majd írják, hogy én ennyiből egy béemvét(hát' mi mást) vettem volna.
A másik magyar "betegség" az új autó vásárlása.
Számtalan vita volt már erről is ezen az oldalon(6 évre visszamenőleg az összes kérdést és a válaszok túlnyomó többségét olvastam szóval nem 1-2 hetes gyík "gyakorlatom" van.)
Kiver a víz mikor azt olvasom, hogy nem éri meg új autót vásárolni. Akkor árulja már el valaki, hogy a qva @ny@mba lenne használt autó ha mindenki így gondolkozna?
Ha kigurulsz a szalonból egyből 30%-ot esik az ára. De aki új autót vesz az nem adja el az első kereskedőnek. Használja 4-5 évig magyaroknál ez a szám kicsit nagyobb majd továbbadja mielőtt jönnének a komolyabb hibák.
Aki kicsit is ért az autókhoz az tudja, hogy az új autó a "legjobb" autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!