Ti szoktatok sebességet váltani kanyarodás közben?
Az első oktatóm úgy tanította, hogy ne tötyörögjek, és ahogy zöldre vált a lámpa, nyomassam neki az egyest mint az állat és kanyar közben már váltsak kettesbe, és gyorsítsak. Őt leváltottam mert agresszív egy fazon volt...
Az új oktatóm meg nézett egyet most, hogy mit csinálok, mikor vele kanyarodtam így. Azt mondta kanyarodás közben a két kezem a kormányon legyen, majd ha már befordultam akkor válthatok kettesbe, nem rohanunk mint az állat. Mondjuk valahol egyetértek vele, de kicsit összezavarodtam, mert az első oktatónál megszoktam, hogy nyomassam fel nagyon gyorsan 50-be az autót.
De aki már nem tanulóvezető, az vált kanyarodás közben, nem?
Köszi előre is a válaszokat!
Az egyes csak arra való, hogy elindulj, és manőverezz, pl beállás parkolás stb...haladni legalább kettesbe ajánlott.
Kanyarból kifelé jövet mikor egyenesbe jösz gyorsítasz és váltasz kettesbe. Persze ezt gyakorolni kell, de nem nagy kaland.
És függ a kanyarodtól is mekora sebességel haladhatsz, ha szűk a hely kicsi sebesség kell, de van olyan is hogy hármadba is biztonsággal bevehető...
Akinek már van rutinja, sok mindent csinál, amit nem úgy tanítottak, esetleg nem biztonságos, vagy a gépet nem kíméli. Pl. tenyérrel kanyarodik.
Kijelenteni nem lehet, hogy kanyarodás közben nem váltunk, s azt sem, hogy de bizony. Rutin, vezetési szokás és elsősorban szituáció kérdése.
Az oktató beléd akarja gyömöszölni a dolgokat. Ez valamilyen szinten jó, de inkább a tapasztalatokból tanulj (Nem az, hogy: na nézzük már meg, ha bele megyek a buszba nekem fog fájni, vagy az utasoknak a buszon).
Ha városban, aránylag nagy forgalomban kanyarodsz, akkor inkább a kanyarodás után válts, de ahogy érzed.
Én tenyérrel szoktam kanyarodni, és ha lehetőség van rá, akkor úgy válltok, hogy 1 -esbe elindulok, gyorsba át 2 -esbe, és ha nem vészes a kanyar akkor még aközben is nyomhatod neki.
Ha meg nincs idő 2 -esbe válltani a kanyar előtt, akkor ahogy esik.
Még egyszer mondom, ha nagy forgalom van, inkább lassabban csinálj mindent.
Attól függ merre kanyarodsz. Ha például jobbra és még gyalogosokat is el kell engedni, akkor jobb ha 1-esben csorogsz, majd mikor befejezted a kanyarodást, akkor válts kettesbe. De ugyanez akkor is, ha nincsenek gyalogosok.
Viszont nagy íves balra kanyarodás, pl. ha 2-3 sávos úton mész át eközben, akkor én az ív vége felé már váltottam. De rohanni tényleg nem kell, ez nem verseny.
Ám szerintem legjobb az automata váltó. Azzal nem kell szarakodni.
2-esbe elég hamar fel lehet váltani még kanyar előtt.
2-esbe többnyire egy kanyarban váltok, az pedig a körforgó. (ha 0-ról kell elindulnom)
Néha előfordul, hogy felváltok egy kanyarba amikor pont ott érek ki lakott területen kívül, de nem gyakori.
Oktatás alatt én is 1-esben kanyarodtam, nem gond annyira. Ráérsz ezt még megtanulni ha meglesz a jogsid.
Nagyon sokszor szoktam kanyarban váltani, sokszor úgy követeli meg a helyzet, hogy muszáj. Sőt néha még visszaváltani is szoktam pl 5-ből 4-be, de akkor nagyon szoktam menni.
Az oktatók mindig ezt a tötyögős, nyugis vezetési stilust tanitják, én is tisztán emlékszek, mikor mondta az oktatóm, hogy ne váltsak kanyarban, de nem azért mert nem szabad, hanem szerintem félt, hogy nem tudom akkor teljes figyelemmel az autót uralni.
Már a legelső, forgalomban eltöltött órán kérte az oktató, hogy kanyarodás közben is próbáljak váltani. Azt mondta, kell. Ennyi.
Megesett, hogy ő váltott, én kormányoztam, vagy kormányoztam, váltottam, de a kuplungra már nem maradt kraft, így azt nyomta ő, sőt volt, hogy ő segített megfelelő sávba érkezni, mert el voltam foglalva a váltással... Mindig azt mondta, próbáljam meg legalább. Ott van, segít, nem aggódjak, kívülről jól fog kinézni :)
Mire vizsgára kerültem, már simán ment.
De azért kérdem: ha kanyarban nem váltasz, akkor adott esetben egy körforgalomban is 1-esben tötymörögsz végig?
Persze hogy szoktam.
Az első oktatód ( leszámítva hogy bunkó volt) az életre nevelt.
A második oktatód, arra tanít, hogy hogyan akadályozd a forgalmat. Mi az, hogy csak a kanyar után válthatsz kettesbe?
Rengeteg tanulóvezetőt látok, akik vergődnek 30-al, feltartják a sort és akadályozzák a többi sofőrt. Mostmár látom hogy nem feltétlenül a tanuló hibája miatt van ez így.
Szerencsére én egy normális oktatót fogtam ki. Mellette úgy kellett vezetni, hogy minél hamarabb rlérjem a megengedett sebességhatárt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!